חדשות קולנוע וסרטים

"פרה אדומה" ו"הצלילה" זכו בתחרות הישראלית בפסטיבל י-ם

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אתמול בערב הוכרזו הסרטים הזוכים בקטגוריות הרבות בפסטיבל ירושלים הבינלאומי לקולנוע לשנת 2018. בפסטיבל המוצלח במיוחד הזה, שיימשך עד סוף יום ראשון, זכו בקטגוריה הישראלית "הצלילה" של יונה רוזנקיאר ו"פרה אדומה" של ציביה ברקאי-יעקב. שאר השמות והזוכים בגוף הכתבה
פסטיבל ירושלים לקולנוע, שכולל השנה בעיקר סרטים טובים במיוחד, ערך אתמול בערב אירוע חגיגי על גג סינמטק ירושלים, שבו הוכרזו הזוכים הרבים בקטגוריות ההתחרות השונות בפסטיבל. להלן כמה מילים על הזוכים העיקריים ונימוקי השופטים, וגם רשימה תמציתית של כל הזוכים בקטגוריות המשנה. חלק מהסרטים עוד יציגו בפסטיבל עד יום ראשון וכדאי לבוא לראותם; חלקם גם יעלו לאקרנים בישראל בקרוב.

הפרס לסרט העלילתי הטוב ביותר חולק אמש על ידי צוות השופטים בין שני מתחרים בפסטיבל: יונה רוזנקיאר שביים את "הצלילה", המתמודד עם מלחמה, מוות והשלכות אפשריות של השירות הצבאי בארץ, וציביה ברקאי-יעקב שביימה את "פרה אדומה", המתמודד עם האידיאולוגיה הדתית-לאומית בישראל ונקודת העימות שלה עם הרוח והצרכים הליברליים. שני סרטים ראויים ומעניינים מאוד, שיש בהם גם כדי לאתגר את הצופים הישראלים או לפחות חלק מהם, אבל גם לרגשם מאוד. השופטים, מישראל ומהעולם, נימקו: "הפרסים מוענקים לשני הסרטים על איכויות העומק ואופני הביטוי הקולנועיים המייחדים אותם, כל אחד בדרכו העצמאית". בהקשר זה ראוי לציין כי הזוכה בפרס השחקנית הטובה ביותר הוענק לכוכבת הראשית של "פרה אדומה", אביגיל קובארי, בגין "הופעה המשלבת במיומנות חושניות ועדינות בעת ובעונה אחת".



פרס הסרט התיעודי הטוב ביותר הוענק לתומר היימן הוותיק, על הסרט "יונתן אגסי הציל את חיי", על אחד מכוכבי הפורנו ההומוסקסואלי הידועים בעולם, שעוסק גם ביחסי בן ואמו, "בזכות דמות עתירת עוצמה וסיפור המשקף את מורכבות החברה". בפרס הסרט הבינלאומי הטוב ביותר זכה "דוג-מן" האיטלקי-צרפתי של הבמאי האיטלקי מתיאו גארונה (שביים את הסרט הנודע והפופולרי "גומורה"). הסרט עוסק בפנסיון לכלבים שלבעליו עיסוק מפוקפק נוסף, המוביל אותו להסתבכות אופיינית וגורלית שאולי אפשר להיחלץ ממנה, ואולי לאו. "זהו סרט אשר ממלא את צופיו בקשת של רגשות. שמחה, אהבה, צחוק, עצב, כעס - אין רגש אותו הקהל אינו חש בעודו צופה באותן 95 דקות המייצגות עשייה קולנועית במיטבה", כתבו השופטים.

ראוי לציון גם הפרס שקיבל סרט בתחרות "ברוח החופש" לזכרו של וים ון-ליר: "לזארו השמח" של אליצ'ה רורוואכר. "הפרס ניתן כהוקרה על האומץ של במאית עצמאית, על עומק מחשבתה ועל ראייתה החופשית. גיבור הסרט מוליך אותנו לעבר מה שעולמנו זקוק לו ביותר היום: חמלה".

רשימת הזוכים המלאה:

**פרס חביב הקהל הוענק לסרט הנפלא והמצמרר "גאולה" של יוסף מדמוני ובועז יהונתן יעקב.

**פרס ון-ליר לבימוי לסרט תיעודי: שקד גורן, על סרטו "אליפלט". מפיקים: איילת קייט, אמיר הראל.

**פרס דליה סיגן לתסריט: "יומני אוסלו", בימוי ותסריט: מור לושי ודניאל סיון, מפיקות: הילה מדליה ואיינה פישמן.

**פרס חג'ג' לשחקן הטוב ביותר: יואל רוזנקיאר, מיכה רוזנקיאר ויונה רוזנקיאר, עבור הופעתם בסרט "הצלילה". במאי: יונה רוזנקיאר.

**פרס חג'ג' לשחקנית הטובה ביותר: אביגיל קובארי, עבור הופעתה בסרט "פרה אדומה", במאית: ציביה ברקאי יעקב.

**פרס ע"ש אהרון עמנואל לצלם הטוב ביותר: עודד אשכנזי, עבור "הצלילה". במאי: יונה רוזנקיאר. מפיקים: אפרת כהן, קובי מזרחי.

**פרס יורם גולן לעריכה: טל רבינר ואלכס חוסיד עבור "יונתן אגסי הציל את חיי". במאי: תומר הימן, מפיקים: ברק הימן, תומר הימן.

**פרס ון ליר למוסיקה: אסף תלמודי עבור עבודתו בסרט "גאולה". במאים: יוסף מדמוני ובועז יהונתן יעקב, מפיקים: מרק רוזנבאום, מיכאל רוזנבאום, יונתן רוזנבאום.

**פרס חביב הקהל לסרט עלילתי: "גאולה". במאים: יוסף מדמוני ובועז יהונתן יעקב, מפיקים: מרק רוזנבאום, מיכאל רוזנבאום, יונתן רוזנבאום.

**פרס חביב הקהל לסרט תיעודי: "ילדי פרא". בימוי: טל פסס. מפיקים: רון עופר, רותם פארן.

**התחרות הבינלאומית: ציון לשבח מוענק לסרט "גבול". במאי: עלי עבאסי. שוודיה, דנמרק 2018.

** תחרות בינלאומית לסרטי ביכורים: פרס פדרציית מבקרי הקולנוע הבינלאומית (FIPRESCI) לסרט ביכורים בינלאומי מוענק לסרט "פרא". במאי: קאמי וידאל-נאקה. צרפת 2018.

**פרס פדרציית מבקרי הקולנוע הבינלאומית (FIPRESCI) לסרט ביכורים ישראלי מוענק לסרט "אין בתולות בקריות". במאית: קרן בן-רפאל.

**תחרות ברוח החופש לזכרו של וים ון-ליר: פרס אוסטרובסקי לסרט תיעודי: "כדורגל אינסופי". במאי: קורנליו פורומבויו. רומניה 2018.

**תחרות ון-ליר לקולנוע ישראלי קצר: פרס ון ליר לסרט העלילתי הקצר הטוב ביותר: "בחורה עם מזלג בעולם של מרק". במאי: יותם קניספל, המכללה האקדמית בית ברל.

**פרס ון ליר לסרט תיעודי קצר: "חוף המועד". במאי: אורי שמאלי, ביה"ס סם שפיגל לקולנוע וטלוויזיה.

**פרס המיזם לקולנוע וטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים לסרט האנימציה הקצר הטוב ביותר: "אדוות". במאית: מור ישראלי, לה פודרייר – ביה"ס לקולנוע ואנימציה.

**ציונים לשבח: "שאבעס כלה", במאית: עליזה חנוביץ'. "מכתב אהבה למ"מ שלי", במאית: עטרה פריש.
**פרסי החוויה היהודית בתרומת מיכאלה וליאון קונסטנטינר: פרס ליה לסרט העוסק במורשת היהודית: "גאולה". במוי: יוסף מדמוני, בועז יהונתן יעקב. ישראל 2018.

**פרס אבנר שלו יו"ר יד ושם: "דבש שחור, שירת חייו של אברהם סוּצְקֵבֵר". במאי: אורי ברבש. ישראל 2018.

**ציון לשבח: "שאבעס כלה". במאי: עליזה חנוביץ'. ישראל 2018.

**תחרות "אמנות בצומת" לאמנות וידיאו וקולנוע ניסיוני: פרס ע"ש ליה ון ליר, בתרומת רבקה סקר לסרט הניסיוני הטוב ביותר: "שבעה עבד אלכרימים". יוצרת: אלהם רוקני.

**פרס קרן משפחת אוסטרובסקי: "קופסאות". יוצרת: נעמה שוחט.

** תחרות הפיצ'פוינט ה-13: פרס Goralska, שהוענק השנה לראשונה, ניתן לסרט "אשת לוט". במאי: אבישי סיון, מפיק: רונן בן-טל, Plan B Productions.

**פרס ואוטר ברנדרכט – ליה ון-ליר הוענק לסרט "קריוקי". במאי: משה רוזנטל, מפיקה: אפרת כהן, Gaudeamus Productions.

**פרס DB and Opus, Post-Production Lab Services הוענק לסרט "השחיין" בבימוי אדם קלדרון ובהפקת נעמה פיריץ, Ingenue Productions

**פרס CineLab Post-Production Lab Services הוענק לסרט "אפריקה". במאי: אורן גרנר, מפיק: איתי עקירב, Film Harbour.
רפאל (דניאל) תמנה - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
1"הצלילה" סרט חזק ומרגש עם שחקנים מוכשרים. כל הכבוד על הזכייה. תמר מזרחי (34) | 03/08/2018 19:09:21
רלוונטי
חץ (עמוד סרט)
חץ דוג-מן (2018) (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט