חדשות קולנוע וסרטים

היו זמנים בהוליווד: דירוג סרטיו של טרנטינו - מקומות 5-8

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לכבוד צאת סרטו התשיעי של אחד מגדולי ואהובי הבמאים ההוליוודיים, קוונטין טרנטינו, הכתבת מישל צ'יקו מדרגת את סרטיו מהפחות מוצלח לטוב ביותר • חלק ראשון
היה היה פעם לפני שנים רבות, בממלכה הרחוקה של נוקסוויל, טנסי- ילד קטן בשם קוונטין טרנטינו. אותו טרנטינו שיגדל להיות אחד הקולנוענים היותר מוערכים, ייחודיים ויצירתיים של דור הבמאים הצעיר והעכשווי של הוליווד החדשה. לקראת צאת סרטו ה-9 "היו זמנים בהוליווד" בכיכובם של בראד פיט ולאונרדו דיקפריו, המהווה לדבריו את אחד הסרטים הנוסטלגיים ביותר עבורו, ומאפשר לו לשחזר את הוליווד הקלאסית שזכר מימי ילדותו, החלטנו לדרג את סרטיו של הגאון הבלתי מעורער: מהפחות החזק למצוין ביותר.

מקום 8: חסין מוות (2007)

"חסין מוות" הוא סרטו החמישי של טרנטינו ומהווה אחד מתוך שני הסרטים שהרכיבו את הפרויקט הקולנועי "גריינדהאוס" שלקחו על עצמם הבמאים קוונטין טרנטינו ורוברט רודריגז כמחווה לסרטי האקספלוטיישן של שנות ה-70. הסרט עוקב אחר דמויותיהן של שלוש החברות ארלין (ונסה פרליטו), שאנה (ג'ורדן לאד) וג'וליה (סידני פואטייה), הנקלעות לסיטואציה מאיימת מול סדיסט חולני (קורט ראסל) המתפאר במכונית הפעלולים החסינה לכל שבבעלותו.

קשה להגדיר את "חסין מוות" כסרט טוב. הרצון להחיות את ז'אנר סרטי הניצול המחוספסים והגסים שעליהם גדלו הצמד טרנטינו ורודריגז בילדותם- הביא לתוצאה מעניינת מבחינה סגנונית ומבחינת המחוות הרבות לסרטים הישנים, אבל מבחינה עלילתית הסרט הרבה פחות מתוחכם, הומוריסטי ושנון והתוצאה מרגישה פחות דומה לשאר הסרטים של טרנטינו הנוגע בז'אנרים קולנועיים זניחים ומעניק להם את המגע הרפלקסיבי והמודע שלו לתוכם.



מקום 7: שמונת השנואים (2015)

עלילת הסרט השמיני של טרנטינו, "שמונת השנואים", מציגה את סיפורה של קבוצה המונה שמונה אנשים זרים המסתתרים יחד מפני סופת שלגים סוערת בבקתה מבודדת. בזמן שהותם בבקתה, אחד מבני הקבוצה נרצח ומאחר והם כולם כלואים יחד מבלי שאף אחד יוצא או נכנס- אחד מהנוכחים הוא האחראי ונפתחת חקירה לגילויו. החקירה חושפת כי חברי הקבוצה קשורים האחד לשני בדרכים כאלו ואחרות ומעלה צלקות וחוויות מהעבר.

אחת הבחירות המעניינות בסרט הינה הבחירה לצלם ולהשתמש בפילם 70 מ"מ שמאפשר צילום תמונה רחבה המכסה שדה ראייה גדול ומאפשר להציג, לפחות בחלקו הראשון של הסרט, צילומים יפהפיים של נופים מושלגים המזכירים את המערבונים הקלאסיים. הצילומים הרחבים בסרט זה-שמרגיש כמו עיבוד של אחד מספרי המתח של אגתה כריסטי, מדגישים את התחושה המסתורית שכל חברי הקבוצה מרגישים כאשר הם מנסים לפתור את התעלומה ולמצוא את הרוצח המצוי ביניהם בבקתה הקטנה.

מקום 6: ג'אנגו חסר מעצורים (2012)

"ג'אנגו חסר מעצורים" (רפרנס למערבון אחר משנת 1966 העונה לשם "ג'אנגו"), עוסק בתקופה שלפני מלחמת האזרחים האמריקאית ומגולל את מעלליהם של ג'אנגו (ג'יימי פוקס)- עבד שחור משוחרר, וד''ר קינג שולץ (כריסטוף וולץ)- צייד ראשים, המלמד את ג'אנגו את סודותיו המקצועיים במטרה לסייע במסע החיפוש והנקמה של ג'אנגו אחר אשתו שנמכרה לעבדות באחוזתו של קאווילין קנדי (לאונרדו דיקפריו).

מעבר לדמות הכיפית והמשחק המעולה של ד''ר קינג שולץ, והופעת משחק מרשימה של דיקפריו כנבל, הסרט הינו הומאז' לסרטי המערבון ההוליוודים הקלאסיים ומשתמש במוזיקה מקורית של אחד המלחינים המזוהים ביותר עם הז'אנר- אניו מוריקונה (האחראי בין היתר לפס הקול של סרטים כמו "הטוב הרע והמכוער" ו- "היו זמנים במערב"). בניגוד לסרטי המערבונים הקלאסיים שבקושי (אם בכלל) הציגו את דמויותיהן של העבדים השחורים, הסרט הזה מציע דמות ראשית של עבד שחור בתפקיד האיקוני של גיבור ז'אנר סרטי המערבון- שהיה מזוהה עד עכשיו עם שחקנים כמו ג'ון ווין וקלינט איסטווד.



מקום 5: ג'קי בראון (1997)

סרטו השלישי של טרנטינו מהווה מחווה לסרטי הניצול (הבלאקספוייטיישן) שהיו פופולרים מאוד בשנות השבעים, היו מזוהים באיכותם הירודה ובתקציבם הנמוך ונהגו למקם במרכזן עלילת פשע ודמויות שחורות חזקות. הסרט "ג'קי בראון" בכיכובה של השחקנית פאם גריר- ששנים קודם לכן הייתה אחת הכוכבות הבולטות והמזוהות ביותר עם הז'אנר - מציג בדמותה רפרנס מהותי לסרט אחר שבו שיחקה בשנת 1974 הנקרא "פוקסי בראון".

הסרט מציב במרכזו את דמותה של ג'קי בראון, דיילת, המעורבת בעסקאות לא חוקיות של הברחת כספים עבור פושע בשם אורדל רובי. כאשר היא נתפסת על חם, מחליטה בראון לשתף פעולה עם הגורמים הממשלתיים כנגד הפושע שעבורו עבדה ויוצרת זירת פשע מבלבלת וצולבת שאינה נאמנה לאיש מלבד עצמה. הסרט כולל בין היתר את השחקנים: סמואל ל. ג'קסון, רוברט פורסטר, רוברט דה- נירו, ברידג'יט פונדה ומייקל קיטון. הוא נחשב לנפילה כלכלית וביקורתית מסוימת לאחר שני סרטיו הראשונים של טרנטינו, ולמרות זאת ממרחק הזמן הוא הרוויח את מקומו בפילמוגרפיה של הבמאי.



למקומות 1-4>> לחצו כאן
מישל צ'יקו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט