חדשות קולנוע וסרטים

לדפוק חתונה - ביקורת DVD

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אחד הסרטים המצליחים של 2005 מגיע בימים אלו לספריות הוידיאו והכוונה היא לקומדיה "לדפוק חתונה" (פורום פילם) בכיכובם של אואן וילסון, וינס ווהן, רייצ'ל מקאדמס וכריסטופר ווקן. הקומדיה הכניסה 209 מיליון דולרים רק בתחומי ארצות הברית כשהיא גוברת על סרטים מדוברים כמו "צ'ארלי בממלכת השוקולד", "באטמן מתחיל" ו"מר וגברת סמית".

ג'רמי (וינס ווהן) וג'ון (אואן ווילסון), הם שני עורכי דין בעלי תחביב מוזר. כל שנה, הם ממתינים בכליון עיניין לבוא הקיץ, לעונת החתונות. בתקופה זו הם מקדישים את כל מרצם על מנת להתפלח לכמה שיותר חתונות. הם ממציאים לעצמם סיפורי רקע מטורפים שונים, לובשים זהויות בדויות ונכנסים לכל החתונות על מנת לאכול ולשתות בחינם, לרקוד ולבלות והכי חשוב, לסיים את הערב עם בחורה רווקה, עם עדיפות ברורה לשושבינות.

הצרות מחילות כשההצלחה עולה להם לראש והם נכנסים עמוק מעבר לראש, כאשר הם מחליטים להכנס לחתונה השמורה והיוקרתית של בתו של שר האוצר האמריקאי, קלירי (כריסטופר ווקן). ג'רמי וג'ון לא מסתפקים בחתונה עצמה ושניהם שמים על כוונתם דווקא את בנותיו הרווקות של השר, קלייר וגלוריה (רייצ'ל מק'אדמס ואיסלה פישר), שלאחת מהן בכלל יש חבר מזה כמה שנים. ואם זה לא מספיק, ג'ון מפר את אחד הכללים הבולטים של השניים ומפתח רגשות אמיתיים.

הקומדיות המטופשות עם ההומור הנמוך, חוו המון כשלונות בשנים האחרונות, גם כשהיה מדובר בשחקנים הבולטים כמו אדם סנדלר, ג'ק בלאק, בן סטילר, רוב שניידר, ואפילו גיבורי "לדפוק חתונה", אואן ווילסון, וויל פארל ווינס ווהן. סרטים כמו "קנאה", "דופלקס", "החתיכה הלוהטת", "טפשים בהפסקה שניה", "תקועים לנצח" ו- "והרי החדשות", היו בינוניים במקרה הטוב ובקושי הצליחו להצחיק.

פה ושם היו סרטים טובים יותר כמו "דודג'בול" או "לפגוש את הפוקרס", אבל בסה"כ התחושה הייתה, שתת הז'אנר הפופולרי הזה, איבד את הנוסחא להצלחה והצחקה. טעות, סופסוף, יוצאת לה קומדיה מטורפת חדשה, שנוגעת בדיוק במקומות הנמוכים והנכונים ביותר. האם זה סימן לתחיית התת ז'אנר הזה? לא יודע, אבל בואו לפחות נהנה, מהצלחה נדירה זו.

אם אתם חושבים, שהעלילה עוסקת בסתם שני גברים חרמנים, שהולכים לחתונות בשביל להשכיב בחורות ושזה יהיה קלישאי וצפוי, אתם לא נוגעים אפילו בקצהו של העניין. השניים לוקחים את נושא ההתפלחות לחונות מאוד ברצינות. יש להם תחושה של שליחות והם עושים כל שביכולתם להתמזג בקהל ולפעמים אף להפוך לאותו אורח מוכר, אותו אחד שיש בכל חתונה, זה שאחראי על הכיף.

בשביל השניים, מדובר במקצוע מחייב, בגישת חיים שלמה, עם סט חוקים שלא היה מבייש כללים של יחידה צבאית, במשימה מעבר לקווי האוייב. בדיוק ההקצנה הזו, העודף חשיבות, לדבר כל-כך זול לכאורה, היא שמספקת את אותו תבלין סודי של טירוף, הדרוש לסרט על מנת להצחיק. הסיפור של הסרט מגוון ומעניין וכולל סיטואציות שעולות על כל דמיון, בקצב בלתי פוסק, מה שמבטיח לכם המון צחוקים ללא הפסקה. למרות שהסרט נשמע קלישאי וזול, הסרט לא מרגיש לרגע כמו משהו מוכר או צפוי וזוהי גם גדולתו.

וינס ווהן ואואן ווילסון פשוט נפלאים בתפקידים הראשיים והכימיה ביניהם היא פשוט מצויינת. כריסטופר ווקן גם הוא תפור על דמות האיש רב ההשפעה, שמתגלה כמטורף לא קטן ומפחיד את זוג גיבורי הסרט. שתי בנותיו, אותן מגלמות רייצ'ל מק'אדמס (שחקנית עולה אותה ראינו ב"ילדות רעות", "היומן", "טיסת לילה" ו"עד שהמשפחה תפריד ביננו" שמוקרן בימים אלו בבתי הקולנוע בארץ) ואיסלה פישר, קיבלו גם הן תפקידים מורכבים סוחפים ומשעשעים. עם כל הקאסט הזה ועוד כמה הפתעות, אין בסרט זה שום רגע דל.

נכון שזה נמוך, נכון שזה טפשי, נכון שמדובר בעוד קומדיה קלילה עם נושא גס וזול במרכזה, אבל למי איכפת כל עוד זה עובד? הסרט מעניין, שנון מאוד לפרקים ובעיקר מפיל מצחוק. מי שמחפש בילוי קליל ומהנה ואוהב סוג כזה של קומדיות, לא יימצא שום אופציה טובה מזו בספריות כרגע.

חברת פורום פילם שהוציאה את ה- DVD כל כך בונה על כאבי בטן בתום הצפייה עד שלא טרחה להוסיף ולו תוספת אחת לרפואה.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט