חדשות קולנוע וסרטים

חם בחוץ? קחו את הילדים לקולנוע

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: אלון רוזנבלום

קיץ 2008 הוא אחד הקיצים הטובים ביותר בשנים האחרונות בכל מה שקשור לסרטי ילדים ומשפחה, למעלה מ- 15 סרטים שפונים בעיקר לקהל הצעיר יעלו בבתי הקולנוע ברחבי הארץ בתשעת השבועות של החופש הגדול מה שהופך את אולמות הקולנוע לאלטרנטיבה קרירה, מהנה וחינוכית.

אם בתחילת הקיץ ראינו בעיקר סרטי אקשן ואפקטים המיועדים לבני הנוער ואנשים בוגרים, חודשי יולי אוגוסט הם החודשים של סרטי האנימציה, פיות חביבות, יצורי יער מקסימים וכן, גם דינוזאור אחד או שניים.

[*]

אחרי "איירון מן", "אינדיאנה ג'ונס" ו"הענק הירוק" שהשאירו אחריהם איי חורבות, הגיע תורם של הרובוט המקסים "וואל-אי" ו"קונג פו פנדה" המצחיק עד כאב. גם ביקרנו כבר בממלכת הקסומה נרניה ופגשו את "הנסיך כספיאן" ויצאנו למסע כובש לב, שמחזיר אותנו לתחושה התמימה שהציגו הסרטים של דיסני בשנות השבעים ב"האי של נים". עכשיו הגיע הזמן לקחת גם מקל וגם תרמיל ולעלות לגליל, או לפחות לאזור לחיפה.

המסע לקומפלקסים הגדולים בארץ יהיה רק החלק הראשון במסע קולנועי שיחוו הילדים מכיוון שחלק גדול מהסרטים המוקרנים עוסקים במסעות, אם זה חוצנים שמגיעים מהחלל החיצון לכדור הארץ, שלושה קופים שמוטסים מכדור הארץ לכוכב נידח, מסעם של אחיין ודודו אל עבר בטן האדמה או מסע הרפתקאות של שתי אחיות ליער ובו יצורים קסומים בסרטו של היאו מיאזאקי "השכן הקסום שלי טוטורו".

[*]

סרטו של מיאזאקי, שעולה על המסכים היום (ה- 31 ביולי) הוא ללא ספק סרט הילדים האיכותי של הקיץ.

כמו כל סרטיו של אומן האנימה היפני, שסרטו "המסע המופלא" זכה בפרס האוסקר, גם כאן סיפור מציאותי שמשלב פנטסיה, מיתולוגיה ויסודות חלום בתוכו.

השנה היא 1958 ושתי האחיות, סאצוקי בת ה- 10 ומיי בת ה- 4, עוברות להתגורר בכפר שנמצא ליד בית החולים בו מאושפזת אימן. במהלך השבוע, ובסצינה הלקוחה היישר מספרו של קרול לואיס "עליסה בארץ הפלאות", מגלה מיי יצורים קסומים מתחת לביתם. בין הילדות והיצורים מתפתחת מערכת יחסים שמגיעה לשיאה כאשר היצורים הקסומים עוזרים לסאצוקי למצוא את מיי שהלכה לאיבוד.

[*]

"טוטורו" שחוגג השנה 20 שנה להפקתו, הוא אחד הסרטים האישיים של מיאזאקי, שאמו היתה חולת שחפת שנים רבות כשהיה ילד ובלתה זמן רב בבתי חולים. הסרט זכה להצלחה גדולה בשעתו ולפני שלוש שנים זכה להוצאה מחודשת וחגיגית, כולל דיבוב לאנגלית על ידי שתי האחיות פאנינג, דקוטה ואלה והפקת שיחזור יוקרתית של חברת דיסני.

יצורים אנימטיבים קסומים נוספים הגיעו לבתי הקולנוע שלנו בסרט "מועדון הווינX" המבוסס על סדרת טלוויזיה מצליחה. הסרט, שמקורו באיטליה, מציג לנו עולם של פיות שבו לכל פיה יש את התפקיד שלה.

[*]

גיבורת הסרט היא בלום (אותה מדובבת עינת ארליך) שמגלה יום אחד שהיא פיה ולא סתם פיה, אלא נסיכה שתהפוך למנהיגת הווינקX. בלום, יחד עם חברותיה החדשות יוצאת למצוא את הוריה האמיתיים שנעלמו בקרב עם מכשפים אכזריים. בעוד שסביר להניח כי המבוגרים יספרו במהלך ההקרנה את מספר חתיכות הפופקורן שנפלו על הרצפה, אין ספק כי הילדים (בייחוד הילדים הצעירים יותר) יהנו מכל שנייה.

חווית צפייה שונה וגדולה מהחיים מציע הסרט "המסע לעמק האדמה" המבוסס על ספרו הקלאסי של ז'ול ורן. הסרט מוקרן בהקרנה דיגיטלית ובתלת מימד בשני הקומפלקסים הנושאים את המותג "יס פלאנט", אחד ברמת גן והשני, שנפתח לא מכבר, בחיפה.

[*]

הצופים יקבלו בכניסה לאולם זוג משקפיים, לא מהסוג הקרטוני והזול אלא גרסה משופרת המתאימה לשנות האלפיים ויצפו בהרפתקאותיהם של מדען מבולבל (ברנדן פרייזר שיחזור בקרוב בסרט קיץ נוסף, "המומיה 3") ואחיינו שון (ג'וש הטצ'רסון, "ממלכת טראביתיה") שמוצאים את עצמם בדרך לא דרך בליבו של כדור הארץ שם הם מגלים עולם חדש שהזמן שכח ובו צמחים גדולים וטורפים, דגי פירנה מסוכנים שקופצים ממקום למקום (ואל פרצופו של הקהל) ודינוזאורים ענקיים.

אם כבר הרחקתם עד חיפה, הצפינו עוד קצת, לכיוון הקריון בקרית ביאליק, וצפו שם ב"האביר האפל" באולם ה- IMAX. אין הרבה סרטים שיצרו באז גדול כמו הסרט החדש בהרפתקאותיו של באטמן ושירת הברבור הקולנועית של הית' לאדג'ר. מאז מותו של השחקן בינואר, עקב ערבוב סוגים שונים של תרופות הרגעה, הוא זכה רק לתשבוחות על תפקידו כג'וקר, גדול אויביו של באטמן.

[*]

הצפייה האידיאלית בסרט היא ללא ספק בהקרנה הדיגיטלית על מסך ה- IMAX שגולדו 650 מ"ר (זהו אולם ה- IMAX היחיד בארץ להוציא זה שבאילת). הסרט אומנם אינו מיועד לילדים קטנים (ובארצות הברית הכניסה אליו מוגבלת לבני 13 ומעלה) אבל אין ספק כי בני נוער יהנו ממנו.

הילדים כן ישמחו לראות את "קופים בחלל", סרט אנימציה מתוק שיוצא אצלנו בסוף השבוע הבא, ה- 7 באוגוסט.

[*]

הסרט מספר את סיפורו של "האם 3" קוף שימפנזה, שהוא בעצם הנכד של קוף השימפנזה הראשון שנשלח מכדור הארץ לעבר הירח. אותו "האם", קופיף מלא חיים ואנרגיה שלא ממש מסתדר עם משטר אימונים או סמכותיות, מוצא את עצמו במשלחת של קופים אל עבר כוכב נידח, שם הם יאלצו לעזור לתושבים להילחם בעריץ אכזר.

עוד מי שיציע חוויה אנימטיבית, חללית ותלת מימדית, הם שלושה זבובים קטנים שתופסים "טרמפ לירח", בסרט אנימציה מקסים שיצא בסוף השבוע הבא וגם אותו ניתן יהיה לראות בתלת מימד בבתי הקולנוע של "יס פלאנט".

[*]

ומהחלל החיצון לכדור הארץ, אדי מרפי התרסק, תרתי משמע, בבתי הקולנוע בסרט "לפגוש את דייב". מרפי מגלם שני תפקידים, האחד של חללית, בצורה של אדם שבמהלך הסרט יקראו לו דייב, שמתרסקת ליד פסל החירות בניו יורק, והשני, קפטן החללית, שמתאהב אחת הקצינות שלו.

הסרט, שהתרסק בקופות ונחשב לכישלון השני הגדול ביותר של מרפי בקריירה שלו, אינו מתאים למבוגרים בעוד הילדים ובני הנוער ישאבו בוודאי הנאה.
תגובותהוסף תגובה
1איזה כיף היה לקרוא, נהנתי לאללה. בהחלט קיץ של ילדים כל שבוע בערך יוצא סרט לילדים. אם זה אנמציה, אם זה סרט הרפתקאות. נחמד מאוד. תודה על הכתבה. תמיר (16) | 31/07/2008 10:12:03
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Home 20231ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction3מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט