"הסרט הזה הוא לא 'מינימום פיין', והוא לא 'מדיום פיין' הוא 'מקס פיין'", מסכם הבמאי ג'ון מור ("אות משמיים") את סרטו אותו הוא מתאר כפילם נואר חדש, שהולך על הקו הדק שבין טבעי לעל-טבעי.
"מקס פיין" התחיל את דרכו כמשחק מחשב מצליח בשנת 2001, שזכה למשחק המשך מצליח לא פחות ב-2003. מבקרים ומעריצים שיבחו את הכוריאוגרפיה המסוגננת והטבע הסינמטי של המשחק, את הסצנות האפלות וקרבות האקדחים המסוגננים בהילוך איטי, שנראו כמו נילקחו מרומן גראפי בעל השפעות פילם נואר.
[*]
"המשחק נוצר על ידי אנשים שאהבו והכירו קולנוע", אומר הבמאי ג'ון מור. "מזוויות הצילום ועד הדמויות והדיאלוגים, ניתן לראות את השפעות הקולנוע הפילם נוארי על המשחק 'מקס פיין', מה שהפך את חוויית המשחק בו ליחודית בהשוואה למשחקי מחשב אחרים".
ועדיין, יוצרי הסרט עמדו מול אתגרים גדולים בעיבוד המשחק למסך הגדול. היוצרים והאולפן שמעו מאות פיצ'ים לקווי עלילה שונים, עד שהתסריטאי המתחיל, בו ת'ורן, שזהו התסריט הראשון שלו, מצא את הדרך הטובה ביותר לספר את הסיפור. "בו מצא דרך להביא מרקם רב לחומרים השונים של המשחק", אומר מור. "הוא לא רק תפס את התסבוכת הרגשית של הדמות הראשית, אלא גם היה מסוגל ליצור עולם של אשליות וצללים בעל איכות על-טבעית חדשה שלא היתה בחומר המקורי".
[*]
האלמנטים העל-טבעיים שנוספו לתסריט של ת'ורן כוללים שדים מכונפים שמאיימים על מקס ושולחים אחרים לגורל נורא. השדים נקראים וולקירי ומקורם במיתולוגיה הנורדית. השד משמש רמז חשוב במרדף של מקס אחר אלה שהרסו את משפחתו.
בעוד ת'ורן עובד על התסריט, האולפנים הציעו את משרת הבמאי לג'ון מור שבחר להשתמש בצילום סובייקטיבי דרך עיניה של הדמות, כדי להכניס את הצופים אל תוך הסרט, וליצור חווייה דומה לחווית המשחק האינטראקטיבית דרך עיניו של המֵשחק.
[*]
בנוסף, כדי להגביר המתח והסיגנון של סצנות הפעולה, מור השתמש במערכת מיוחדת של מצלמות, שמעניקה מראה רענן לצילומי ההילוך איטי המוכרים.
"למעשה מדובר במערכת מצלמות דיגיטאליות שיכולות לצלם עד אלף פריימים בשניה", מסביר מור. "לא רציתי לחקות את 'זמן הקליע' של האחים וושבסקי ב'מטריקס' או את צילומי ההילוך האיטי המפורסמים של ג'ון וו, כך שמצאנו את המערכת הזו ופיתחנו שיטה משלנו, שיוצרת צילומים שמזכירים את האופי הויזואלי הייחודי של קטעי הפעולה במשחק המקורי. אני חושב שהשגנו תוצאות מרגשות, שאותן תוכלו לראות בסרט".
וכאן נכנסת הנקודה הישראלית בדמותו של יונתן סלע, בחור ישראלי צעיר, שעבר לפני כעשר שנים להתגורר בלוס אנג'לס ונוחל הצלחה ענקית. סלע ומור שתפו פעולה גם בסרט האימה "אות משמיים" (גרסת 2006).