חדשות קולנוע וסרטים

הפנים הרבות של טום קרוז

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: תום ברומר

סיינטולוגיה - כת המבוסתת על תורה, המבליטה את רוחניות האדם. טום קרוז הוא ממאמיניה הבולטים ביותר של הכת הזו וללא ספק האדם שהצליח לבדו להעלות את המודעות הכלל עולמית לקיומה. אולם, נראה כי מה שבהתחלה היה משהו מבורך, הפך עם הזמן למטרד. "אני חושב שזו פריווילגיה לקרוא לעצמך סיינטולוג, זה משהו שעליך להרוויח, לסיינטולוג יש את היכולת ליצור מציאות טובה יותר" , אומר קרוז בראיון על הכת ומוכיח לכולנו עד כמה דבקה בו האמונה.

היום עולה בבתי הקולנוע ברחבי הארץ הסרט החדש של המאמין הגדול, קרוז, "מבצע ואלקירי". בסרט, אותו ביים בריאן סינגר ("אקס-מן", "סופרמן חוזר"), מגלם קרוז את קולונל קלאוס פון סטאופנברג, קצין נאצי לוחמני וחתרן, המנסה להתנקש בהיטלר.

[*]

זו הזדמנות נהדרת לעבור על 26 שנות פועלו (כן, כן 26 שנה כבר יש ברזומה הקולנועי של האייקון בן ה-46). אז הרשו לנו להגיש לכם את המילון הקרוזי המתוקצר, הוא השתתף ביותר מ- 30 סרטים, עבד עם טובי הבימאים (מסטנלי קובריק דרך ספילברג אוליבר סטון מרטין סקורסזה ובארי לוינסון) ולכן הבחירה היתה קשה. אנחנו בטוחים שיהיו לכם רעיונות נוספים לתפקידים בלתי נשכחים של קרוז.

מצחיק לחשוב שאלמלא נפצע תומס קרוז מפוטאר הרביעי (שמו המלא) שחלומו היה להפוך לנזיר, ברגל אי שם בימי התיכון היינו תוהים היום מי הוא. הפציעה גרמה לכך שקרוז הפסיק להתאמן בנבחרת האיגרוף הבית - ספרית והצטרף לשיעורי משחק.

[*]

תפקידו הראשון בקולנוע היה בשנת 1981 כשקרוז היה בן 19 בלבד. הוא הופיע מספר קטן של שניות כאחיה של ברוק שילדס באחד הסרטים הקיטשים של כל הזמנים, "אהבת בוסר". אולם מאז הקריירה שלו רק נסקה ולהוציא כמה באמפים בדרך הוא ממשיך לנסוק למעלה בהוליווד. הוא הופיע בכמה סרטי נעורים, אמריקאן פיי סטייל, כמו "לאבד ת'בתולים בטיחואנה" ותפקידים קטנים בסרטים חשובים יותר כמו "נערי הכרך" של פרנסיס פורד קופולה.

אבל, אם אנחנו מדברים על נסיקה לשמיים קשה שלא להזכיר את בית הספר לטיסה Top Gun - הסרט משנת 1986 שמוכר לנו דווקא כ"אהבה בשחקים", וודאי מוקרן לחניכי בית הספר לטיסה בחצרים בשל יכולות טיסות הקרב המרשימות, שמפגין קרוז.

[*]

"מווריק" (קרוז) מתקבל לבית הספר המובחר לטיסה שם הוא לומד ומתחנך להיות טייס קרב מוביל. כיאה לכל עלילה טיפוסית הוא מסתכסך, מתאהב, מתאכזב אך בעיקר מתמקצע בסרט אקשן חסר מעצורים. אגב, מעט יודעים כי הסרט מבוסס על כתבה שכתב אהוד יונאי, עיתונאי ישראלי שחי באמריקה כבר למעלה מ- 35 שנה.

ב"איש הגשם" גילם קרוז את צ'רלי בוביט, איש עסקים אגואיסט וגס רוח. צ'רלי (קרוז) יוצא למסע בעקבות הירושה שאביו הותיר, לזר מוחלט. קרוז מגלה כי דסטין הופמן, אחיו האוטיסט בסרט, הוא זה שאליו יועדה הירושה. מסע מתיש וארוך, בו מנסה קרוז להשיג את חלקו, מוביל אותו לתהליך רגשי סוחט בו נאלץ להתמודד עם אחיו המיוחד ובאופן כמעט בלתי נמנע, בקרבה הוכידוע ה- 4 ביולי הוא יום העצמאות האמריקאי, אך לעניינינו התאריך הוא שם סרטו של אוליבר סטון, "נולד בארבעה ביולי" (1989). רבים סבורים כי קרוז, שדאג להתרחק מאוד מתדמית הבחור היפה, נותן בסרט זה את משחק חיו. קרוז המגלם חייל אמריקאי, משותק ברגליו, בעקבות מלחמת וייטנאם, הופך לפעיל מרכזי בתנועת המחאה נגד המלחמה ומשלב בדמותו אלמנטים חריפים מצד אחד ונוגעים ללב מצדו השני. מורכבות דמותו בסרט זה הקנתה לו את אהדת המבקרים הרבה, שבאה לידי ביטוי בזכייתו בפרס גלובוס הזהב. ובמועמדות ראשונה (מתוך שלוש) לפרס האוסקר.

Show me the money – אימרה ההפכה לשגורה בפי רבים מאיתנו. קרוז עוזר לקובה גודינג ג'וניור, שחקן פוטבול מצליח, לראות את הכסף בסרטו (ולקבל את פסלון האוסקר). הסרט, "ג'רי מגוויר" (you had me at hello), אי שם משנת 1996. קרוז הוא סוכן ספורטאים מצליח שמפוטר מעבודתו, מגדל מצפון ונשאב לשיתוף פעולה עם כוכב הפוטבול ועם רנה זלוונגר המרהיבה, במסלול המעביר את כולנו תהליך של למידת ערכי החיים החשובים באמת. קרוז זכה בפרס גלובוס הזהב על תפקידו בסרט וזכה למועמדות שנייה לאוסקר.

[*]

אולם קרוז הוא לא רק שחקן. מאז 1993 הוא משמש גם כמפיק. באותה שנה הוא הקים חברת הפקה והפיק סרטים בכיכובו כמו "משימה בלתי אפשרית" (2+3), "ונילה סקיי" ו"הסמוראי האחרון", שבשלושתם קרוז לא נותר, כידוע, רק מאחורי המצלמה.

באגף הנשי קרוז הספיק להיות בארבע מערכות יחסים ארוכות ומאוד מתוקשרות. אנחנו לא מתכוונים להספיד את נישואיו הנוכחיים והמתקושרים, עם קייטי הולמס הצעירה ממנו ב-16 שנים (איתה הוא חולק ילדה בת 2). לרענון זיכרוננו, הראשונה הייתה מימי רוג'רס, שהשפעתה עליו ניכרת עד היום. השניים התחתנו ב- 1987 ונשארו נשואים שלוש שנים, עד שקרוז הכיר את האישה המשמעותית השנייה בחייו, מי שאיתה חלק את חיו לאורך 11 שנה (עידנים במובנים ההוליוודים), ניקול קידמן. אחריה הגיע פנלופה קרוז, קשר שלא ארך זמן רב מדי (כצפוי) וכעת, הולמס, קייטי הולמס.

[*]

ועם הזכרנו את הולמס, קשה שלא להזכיר את הספה של אופרה ווינפרי – אם תשאלו כל אמריקאי מה עולה במוחו כאשר הספה של אופרה ווינפרי מוזכרת, כולם ישיבו טום קרוז. מדוע? משום שקפיצותיו על ספה זו אינן דבר שקל לשכוח, גם אם מתאמצים. בתוכנית האירוח הכריז קרוז על אהבתו המוטרפת לקייטי הולמס (קרוז נראה בראיון מוטרף למדי) ע"י קפיצות והותיר את המעריצות הצווחניות (ואת אופרה) פעורי פה. אבל למה להסתפק במילים כשיש לנו את קטע הוידיאו (לחיצה על מרכז התמונה)

קרוז, נראה, לא יודע מנוח ומתכונן בימים אלה לצילומי קומדיה בשם "גברים" בתפקיד מנהל פרסום המנסה לחבל בקשריה של אשתו עם מאהבה. את הסרט מביים טוד פיליפס שביים את הגרסה הקולנועית (הכושלת) ל"סטארסקי והאץ'" בכיכובם של בן סטילר ואוון וילסון. ללא כל קשר לסרט הזה, קרוז מעורב בלפחות עוד עשרה פרוייקטים ולכן סביר להניח שהוא ימשיך לספק לנו, הן לצופי הסרטים שבינינו והן לקוראי הרכילות חומר רב ומתוקשר.

[*]

אבל, אם מזכירים את טום קרוז, קשה שלא להזכיר את "ריקוד התחתונים" - ריקוד לצלילי השיר Old Time Rock and Roll של בוב סגר מהסרט "שעשעועים מסוכנים". הסרט, שיצא לאקרנים ב- 1983 הוא בעצם תפקידו הגדול הראשון של קרוז שהיה אז בן 21. בסרט הוא מגלם את ג'ואל גודסן, נער מתבגר שיקגואי תמים וסגור. אולם, כאשר הוריו נוסעים יום אחד לחופשה ומשאירים אותו בבית לבד, ג'ואל מגלה את חדוות החיים בעזרתן של כמה נערות ליווי ובהן רבקה דה מורניי (עם קרוז בתמונה המפורסמת מהסרט). הריקוד הפך לימים לאחד מסמליה היותר מפורסמים של העשייה הקרוזית.

תגובותהוסף תגובה
1לסרט קוראים טופ גאן. לבית הספר לטיסה גם קוראים טופ גאן. השם שלו בעברית אהבה בשחקים הוא שם מעוברת לא מתאים במיוחד, אבל אנא לא להגיד שבית הספר קרוי על שם הסרט כי כאמור בית הספר לא נקרא אהבה בשחקים אלא טופ גאן. אלי בן דוד (60) | 29/01/2009 20:08:19
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט