חדשות טלוויזיה / סדרות

סדרת האימה של הקיץ - Stranger Things: ביקורת

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
יאיר הוכנר צפה בסדרת האימה העל טבעית של "נטפליקס" והרגיש שהוא חייב להסביר לכם מדוע זו הסדרה הבאה שאתם צריכים לצפות בה - במיוחד אם אתם מעריצים של שני הסטיבנים: קינג וספילברג
אמן ספרי האימה, סטיבן קינג צייץ בטוויטר שלו שלצפות בסדרה החדשה מבית נטפליקס - “Stranger Things” - זה כמו לצפות במיטב הלהיטים שלו, והוא מתכוון לזה כמחמאה. גיירמו דל טורו, האיש שמאחורי יצירות קולנועיות מסחררות כמו "המבוך של פאן", "הלבוי", "בלייד 2", "פסיפיק רים" ועוד צייץ בטוויטר שלו: "'Stranger Things' היא כנראה הכל: קינג, ספילברג, אייטיז, אפילו אני אבל מה שהיא באמת מעל הכל, היא פשוט טובה!". ואכן, כבר מהעיצוב המבריק של כתוביות הפתיחה והמוסיקה האלקטרונית שהלחינו קייל דיקסון ומייקל סטיין, אנחנו נזרקים לשנות ה-80 ולסיפורם של ארבעה חברים, נערים צעירים בראשית גיל ההתבגרות שמתמודדים עם כוחות שגדולים עליהם בכמה וכמה מידות.

"Stranger Things" היא בידור טלוויזיוני משובח לימי הקיץ החמים, שילוב מנצח בין שלל סרטים וספרים שנוצרו בשנות ה-80 וקצת לפניהם או הושפעו מהם. יוצרי הסדרה האחים מאט ורוס דופר לא מסתירים את מקורות ההשראה הרבים שלהם. הילדים בסדרה נלחמים במפלצת רצחנית בהשראת הספר "זה" של סטיבן קינג. גיבורת הסדרה, אל, ילדה בעלת כוחות על-טבעיים הנמלטת מהצבא שעורך עליה ניסויים היא מחווה ישירה לספר "Firestarter" של סטיבן קינג. ספר נוסף של קינג, "קוג'ו" על משפחה שכלב רצחני תוקף אותה מופיע לרגע בסצנה שבה שוטר פשוט קורא את הספר.

[*]

היוצרים גם מעריצים את סטיבן ספילברג וגיבוריהם הצעירים מדוושים ברחבי העיירה הכל אמריקאית על אופניים כמו ב"אי.טי". כמו בסרט הקלאסי ההוא ישנה סצנת מרדף של אנשי צבא הרודפים אחריהם ומתבצעת פעילות על טבעית שתעזור להם. כמו ב"מפגשים מהסוג השלישי", עוד קלאסיקה של ספילברג, גם כאן הם מתקשרים בעזרת אורות עם ישות שנמצאת במימד אחר. יש גם התייחסות ישירה ליצירת המופת של ג'ון קרפנטר ולסרטו "היצור", שהפוסטר שלו מופיע על הקיר בחדרו של אחד מגיבורי הסדרה, שלא נדבר שהמפלצת מזכירה את המפלצת מהסרט המפחיד של קרפנטר. העלילה מתארת את סיפורם של ארבעה חברים הכי טובים שיש, נערים בתחילת גיל ההתבגרות שלהם, שעסוקים במשחקי "מבוכים ודרקונים", ציטוטים מספרי "שר הטבעות" והתלהבות היסטרית מהפעלת תחנת רדיו בבית ספר. הם המרובעים האולטימטיביים עד שחברם וויל פשוט נעלם כלא היה. השלושה שנותרים יוצאים למסע חיפוש אחריו, ממש כמו ביצירת המופת של רוב ריינר, "אני והחבר'ה". במהלך החיפוש ביערות האפרוריים והמפחידים הם פוגשים ילדה קרחת, שלא מדברת הרבה. הם נותנים לה מחסה בלי שהם יידעו שהיא מסתירה מהם סוד. היא בעלת יכולת להניע גופים ממרחק ואף לתקשר עם מימדים מקבילים.



גם הליהוק מפתיע לטובה. וינונה ריידר שבראשית הקריירה שלה היתה נערה כוכבת בסוף שנות ה-80 עם להיטים כמו "ביטלג'וס" ו"Heathers" מגלמת את האמא ההיסטרית במקצת של וויל שחוקרת בכוחות עצמה את פרשת ההיעלמות המסתורית. מת'יו מודין, כוכב גדול בשנות ה-80 עם להיטים כמו "בירדי", "מטאל ג'קט" ו"נשואה למאפיה", מגלם את המדען המרושע והמסתורי בעל שיער לבן שעורך ניסויים על הילדה אל עבור צבא ארצות הברית ובטעות פותח פורטל למימד שבו מתגוררת מפלצת רצחנית. מודין נראה בדיוק כמו דיוויד קרוננברג שביים יצירות מופת מצמררות על אנשים עם כוחות טלקיניזיס בשנות ה-80 כגון: "Scanners" ו-"The Dead Zone" .

הסדרה הזאת היא מיקסטייפ של מיטב יצירות האימה הקולנועיות והספרותיות של שנות ה-80 ומי שגדל עליהם יתמוגג. גם מיטב הלהיטים של התקופה ההיא שזורים בסדרה הנפלאה: Jefferson Airplane, The Seeds, Toto, The Bangles, Modern English, Peter Gabriel, Joy Division,New Order ולהקת The Clash ששירם Should I Stay or Should I Go הוא חלק מרכזי מאוד המחבר בין וויל לאחיו הבכור. את סרט ההרפתקאות הקלאסי שהאולפנים ההוליוודים היו צריכים לייצר עבורכם לא תמצאו על המסך הגדול בבתי הקולנוע אלא בשירות הסטרימינג של נטפליקס, שמביא סדרה מוצלחת זו.
יאיר הוכנר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט