חדשות טלוויזיה / סדרות

"להעיר את הדב": ביקורת עונה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אמש שודר פרק סיום העונה של הסדרה החדשה של קרן מרגלית ("פלפלים צהובים") בכיכובם של נועה קולר, עלמה זק ויוסי מרשק. הכתב ניצן המבורג צפה בעונה המסתורית והאניגמטית וכבר מחכה לעונה השנייה
"להעיר את הדב", שנכתבה בידי קרן מרגלית (מי שעומדת גם מאחורי "פלפלים צהובים"), עוקבת אחר הדס (נועה קולר), מורה בבי"ס תיכון לנוער בסיכון. הדס נשואה לדרי (יוסי מרשק) והם מתגוררים ביחד עם שתי בנותיהם בכרם מהר"ל. יום אחד הדס מקבלת בדואר באופן מסתורי סיכומי מפגשים של הפסיכולוג אותו היה נוהגת לפקוד. היא מיד יוצרת איתו קשר וזה ממהר לפגוש אותה כאשר בדרכו אליה הוא עובר תאונת דרכים ומת – מה שמותיר אצל הדס תעלומה.

במהלך הסדרה הדס מנסה להבין מי "הדב" – מי שלח לה את אותם מכתבים, מה האינטרס שלו וכמה הדבר עלול לפגוע בה לאור הסודות הכי כמוסים שלה שהגיחו אל העולם ונוגעים לאנשים בסביבה הקרובה אליה ביותר – בעלה דרי, בו בגדה בזמן שהיה חולה עם שי (יעקב זאדה-דניאל), מנהל ביה"ס וחברתה איריס הנושאת נגיף HIV. האפלה שוררת בין מספר דמויות – אבנר, עו"ד שגם מאוים על-ידי "הדב" ששלח את המכתבים ומנסה לפתור את הפרשה באמצעות מפגשי גישור; יוסי אבן (יובל סגל), שכן לבניין של יעקב הפסיכולוג שמתברר מאוחר יותר כי הוא "הדב" בעל האינטרסים ששלח את המכתבים; טלי (עלמה זק), אלמנתו של יעקב; וגילי, חברתה הנודניקית של אחת מבנותיה של הדס שמצויה בסביבתה כמחצית מהזמן בגלל שהוריה בשליחות בחו"ל.

[*]

פרק הסיום של "להעיר את הדב" סגר את העונה הראשונה שלה עם לא מעט שאלות. כבר בתחילתה, לקח לא מעט זמן להבין את המתרחש בעלילה שכלל לא התביישה להותיר את הצופה בחוסר בהירות, שככל הנראה היה מתוכנן. מלאת מתח ומסתורין, ייתכן ויתר על המידה, נמתחה הסדרה בהתמדה בעלילה נטולת בשר, מונוטונית בקצב איטי למדי. למרות ניסיונו של פרקה האחרון של הסדרה, לפתור את מרבית התעלומות והאניגמות הגלומות בו – הוא כשל לטעמי במילוי תפקידו. אין להסיק מהאמור שהסדרה איננה איכותית, שכן היא בהחלט מותחת, פורצת דרך מסוגה ומשוחקת נהדר. נועה קולר, שמגלמת את הדס, הגיבורה הראשית בעלילה, מוכרת דווקא בעיקר בזכות עולם התאטרון והסרט "לעבור את הקיר". קולר משחקת בסדרה באופן יוצא מכן הכלל דמות מורכבת בסיטואציות מעט מוזרות. הדס הייתה מטופלת אצל יעקב, אותו העריצה, ונדמה לאורך הסדרה כי היא סובלת מהפרעת זהות כלשהי או פיצול אישיות, ומרגישה אובססיה של ממש וצורך להכניס את נשמתו של הפסיכולוג המוערץ שלה אל תוך עצמה כמעין דרך להתמודד עם החוסר באוזן הקשבת שלו אליה ובתעלומה שהותיר אחריו. מה גם שניכר כי במהלך כל הפרקים הדס מפתחת פרנויה מסוימת לגבי אופנוען שחושבת כי הוא עוקב אחריה, מה שמתברר בסצנה שלפני הסיום דווקא כנכון.



המשחק בסדרה הוא המנצח הגדול – עם קאסט נעים שעובד נפלא ונתפר לדמויות. כמו כן הסדרה בהחלט מביאה למסך הטלוויזיה הישראלי משהו חדש ופורץ דרך – סדרה בסגנון פסיכולוגי-מסתורין-סקנדינבי, שמתאפיין בסביבה מרוחקת, מסתורית עם עלילה שעל הצופה אתגר בהבנתה ופיצוח דמויותיה. נעים גם לראות בסדרה את נופה של חיפה והכרמל לשם שינוי. ראוי לציין ששולבה גם שכבת אנימציה פסטורלית בסדרה כמעין עולם דמיוני בו הדס יכולה להירגע. לגבי עונה שנייה, לא פורסמה עדיין הודעה רשמית מטעם ההפקה. עם זאת אני מייחל לעונת המשך שתסיר את הערפל לאורכה. העונה הראשונה בהחלט ראויה לעונה שנייה שתמשיך אותה.

לביקורות סדרות נוספות: לחצו כאן
ניצן המבורג - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט