חדשות טלוויזיה / סדרות

ג'וני ואבירי הגליל - ביקורת פרקי סיום העונה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
זהו זה. השבוע שודר הפרק האחרון בעונה הראשונה של "ג'וני ואבירי הגליל" ולצערי, כמו הפרק שקדם לו ולמעשה רוב הפרקים של העונה הזו, הוא לא סיפק את הסחורה. אם להתחיל מהסוף - סיום הסיפור בין ג'וני והודיה היה קיטשי וקלישאתי ברמות שלא מתאימות למה שהטלוויזיה מציעה כיום וחבל. דווקא בפרקים האחרונים הייתה התקדמות מעניינת לשם שינוי בעלילה הזו. הרעיון שהודיה סולחת לג'וני על העובדה שהוא נער ליווי, בזכות מה שהוא עשה עבורה (האקט המיני עם רוכשת המטע התפוחים בכדי שתוותר על המטע), ומקבלת אותו כמו שהוא היא במקרה הטוב סיום לא אמין שלא עובד בשום צורה. במקרה הרע מדובר באמירה נוראית של היוצרים על כך שרק דרך הקרבה גופנית ומינית יכולה הודיה לקבל ולסלוח לג'וני על מעשיו. חשבו האם מעשה כזה היה מקובל אם היו מחליפים את דמותו של ג'וני באישה?.

כמו ג'וני והודיה, גם איתמר ושרהל'ה זכו בסיום מאוד בנאלי ומשעמם בדמות חתונה מהירה. כאן מדובר בהמשך ישיר לכל מה שקרה איתם העונה שלא היה מעניין כלל. הדמות של איתמר הייתה לאורך העונה כולה די שטחית ולא התקדמה לשום מקום. היא ללא ספק החוליה החלשה של הסדרה.

בצד החיובי אפשר למצוא את קייס וחלי וכל האירועים שקרו איתם בשני הפרקים האחרונים. לאחר שג'וני מגלה על הרומן בין השניים הוא מבין, בעקבות מפגש עם לקוחה, שהוא לא מעוניין לתת לאחותו לצאת עם נער ליווי ערבי. הסצנה שבה הוא מתעמת עם קייס הייתה כתובה מצוין ועשויה לא רע. בעקבות כך חלי בורחת מהבית ומצטרפת לפנימייה לאמנויות. הרגעים שלה בתוך הפנימיה היו סבירים (ביצוע נחמד ל"מונו" של שלומי סרנגה) והסיום שבו קייס מגיע להיות מדריך באותה פנימייה משאיר טעם של עוד. גם הסצנה עם ג'וני, שמגיע לבקר אותה בפנימייה ולהתנצל הייתה לא רעה בכלל והראתה שיש המון פוטנציאל לדמות של חלי, חבל שהיוצרים לא הבינו את זה עד פרק הסיום.

[*] ברגעים הקומיים אפשר לציין את ג'וני שפוגש לקוחה שמחפשת משחקי שליטה. לאחר שהוא מסרב להיות נשלטו הם מחליפים תפקידים והלקוחה מבקשת ממנו לשחק פלסטיני שלא נותנים לו לעבור את הגבול כשהיא מגלמת חיילת מג"ב והוא כאמור שוכב איתה בשביל "לנקום על הכיבוש". מדובר באחת הסצנות המצחיקות והמוצלחות בעונה כולה ולשם שינוי היא גם הביאה להתקדמות מסוימת בעלילה (שם כאמור, ג'וני הבין שהוא לא יכול לתת לקייס וחלי להיות ביחד).

שימי ואילנית, שהיו הדבר הכי טוב בסדרה לאורך העונה כולה, היו גם הדבר הכי טוב בפרק הסיום. כזכור, לאחר ששימי הבין שאשתו לא בוגדת בו, הוא מחליט להפסיק להיות נער ליווי והופך לטכנאי מזגנים. שימי, שלא ממש אוהב את עבודתו החדשה, מתגעגע לריגוש של להיות נער ליווי. לאחר שהוא מנסה להיות עם אילנית והיא לא ממש זורמת לשימי נשבר והוא נוסע לתל אביב להציע ללקוחות את שירותיו כנער ליווי. לצערו הוא לא נוחל הצלחה ואחת מהלקוחות לה הוא מציע את שירותיו מתלוננת למשטרה והוא נכנס למעצר. הסצנה, בה שימי הנואש מציע את שירותיו לכל מיני נשים הייתה הברקה וכך גם התגובות של אותן לקוחות פוטנציאלים ("למה שאני אשלם בשביל להיות עם גבר שמן ומקריח בן 50?" הייתה המוצלחת ביותר ביניהן). כאשר אילנית מגיעה לתחנת המשטרה לשחרר אותו הוא אומר לה שהוא צריך עזרה והיא כמובן אומרת שלה אין כבר איך לעזור לו.

אפשר לומר ששני פרקי הסיום של העונה היו סבירים אך לא מספיק טובים לפינאלה. לצערי מדובר בבעיה שחוזרת על עצמה המון בסדרות ישראליות וחבל שכך. למרות כל המגרעות, החוויה של צפייה ב"ג'וני ואבירי הגליל" תישאר חיובית מבחינתי בעיקר בגלל הנועזות שלה, כזו שלא נראתה לפני על המסך בישראל. היוצרים השאירו מקום לעונה שנייה ולא מן הנמנע שהסדרה תקבל כזו, שם היא תצטרך להציע קצת יותר מההומור והסצנות הנועזות ולהעניק עומק רב יותר לדמויות ולמהלכי העלילה.
זוהר צלח - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט