חדשות טלוויזיה / סדרות

שובר מסך: ג'ון סטיוארט חוזר לטלוויזיה בסדרת אנימציה חדשה

מדור שובר מסך
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מדור חדשות הטלוויזיה השבועי והפעם: סדרת האנימציה החדשה של ג'ון סטיוארט, אישה שחורה תהיה הקפטנית בסדרת "סטארטרק" החדשה, העונות החדשות של "ג'סיקה ג'ונס" ו"דרדוויל" נדחות וסרטי "מפוצלים" יסתיימו כסדרת טלוויזיה
סדרת האנימציה החדשה של ג'ון סטיוארט

לג'ון סטיוארט, מנחה ה"דיילי שואו" מ-1995 ועד ל-2015, יש סדרת אנימציה סאטירית בתנור. הסדרה תשודר בHBO-, ונשיא התוכן של הערוץ קייסי בלויס הגדיר אותה כ"פארודיה מצוירת על טלוויזיה של רשתות כבלים". הוא סיפר גם על הסגנון של התוכנית, כשהוסיף ואמר שהיא "בסגנון של אתר Onion, עם הרבה וידאו וטקסט. היא בבירור מורכבת בעיקר מהקול והטון של ג'ון".

יש למה לחכות, כי הקול והטון של ג'ון סטיוארט הם ממש מעולים. סטיוארט הוא כשרון קומי גדול בעיני ובעיני רבים. הוא מאזן בין הומור למסר ומעביר את המסר במקצועיות, כמעט כמו הג'ון השני (אוליבר) שיש לו טוק שואו, ובשיאים שלו יכול להיות אפילו מוצלח יותר ממנו.

כשמשלבים את הכישרון הקומי שלו, ככותב ומבצע כאחד, עם עבודת הדיבוב ועבודת הכתיבה של סדרת אנימציה סאטירית, פשוט קשה לי להאמין שלא ייצא זהב. הסדרה תשודר בסתיו של 2016, בספטמבר או אוקטובר.

[*]

לסדרה החדשה של סטארטרק כנראה תהיה קפטנית

ערוץ CBS מפתחים בימים אלו את "Startrek: discovery", סדרה חדשה בזיכיון המתמשך והאהוב. בפאנל קומיקון של יוצרי הסדרה (בריאן פולר והית'ר קאדין), הם סיפרו שהסדרה תנסה "להרחיב על כמה מהרעיונות של ג'ין רודנברי (יוצר הסדרה המקורית) היו, ובנוסף לכוון אל קאסט מגוון אתנית ואולי מונע על ידי דמויות נשיות". עוד הם סיפרו, כי סביר ביותר לצפות שהקפטנית של ספינת החלל שבסדרה תהיה אישה שחורה.

לסטארטרק יש היסטוריה ארוכה עם ייצוג אתני ומגדרי מרשים ביחס לתקופה. כבר בסדרה הראשונה משנות ה-60 אוהורה, דמות של אישה שחורה שמהווה חלק אינטגרלי מצוות החלל של האנטרפרייז, עוררה השראה עצומה לקהילה האפרו-אמריקנית. כשמישל ניקולס (השחקנית שגילמה את דמותה) שקלה לפרוש מתפקידה, מרטין לותר קינג עצמו סיפר לה על ההשראה שהיא מנחילה להישגיות בקהילה סביבו, והיא החליטה להישאר.

בנוסף מיי ג'מיסון (האישה השחורה הראשונה שהייתה בחלל) סיפרה שהצפייה בסדרה עודדה אותה לראות את עצמה כאסטרונאוטית. בפאנל בקומיקון, פולר וקאדין אף ציינו את סיפורה של ג'מיסון כהשראה לדמות הקפטנית החדשה, מה שיוצר סגירת מעגל די מרגשת בעיניי.

הסדרה המקורית הכילה גם את סולו, דמות של גבר אסיאתי, מה שהיה הישג מרשים לגיוון אתני בטלוויזיה של שנות ה-60. בהמשך הסדרה ובסדרות אחרות תחת מטריית הסטארטרק, כמה וכמה פרקים עסקו בשאלות של מגדר, מיניות ושוויון. כמו שפולר עצמו ניסח את זה בפאנל, "אני חושב שסטארטרק היא היסטוריה של פעמים ראשונות. אנחנו עומדים להמשיך את המסורת הזו של ליהוק פרוגרסיבי ועבודת דמות פרוגרסיבית, למען עולם מכיל יותר".

[*] העונות החדשות של ג'סיקה ג'ונס ודרדוויל נדחות

למארוול/נטפליקס, חביבי הטור, יש לוח זמנים עמוס. הם יצרו יחד כבר את "ג'סיקה ג'ונס" ואת "דרדוויל", ועובדים כיום על כמה וכמה סדרות חדשות שיתרחשו גם הם בהל'ס קיטשן - "איירון פיסט", "לוק קייג'" ו"הדיפנדרס". לכן, זה מובן, גם אם עצוב, שעונות חדשות לשתי הסדרות לא יגיעו עד לפחות 2018.

בסיור העיתונאות של אגודת מבקרי הטלוויזיה, טד סראנדוס, הנשיא בפועל של "נטפליקס", הודיע שמחכות לנו כל העונות שהחברה עובדת עליה כרגע עם מארוול לפני שיתחילו לעבוד על עונה שנייה של ג'סיקה ועונה שלישית של דרדוויל. העונות האלו, וכך גם העונה הראשונה של "המעניש", ייצאו בסביבות 2018-2019. לא מפתיע, אבל בהחלט עצוב.

[*]

איך נופל לו פרנצ'ייז: מפוצלים יסתיים כסדרת טלוויזיה

סאגת הנוער הקולנועית "מפוצלים", המבוססת על סדרת הספרים של ורוניקה רות' באותו השם, מראה סימנים של גסיסה כבר לא מעט זמן. נראה שמאז הולדתו של הז'אנר, יש בהוליווד סינדרום שכל זיכיונות הנוער המד"ביים/פנטסטיים שלא נגמרים ב"פוטר" או ב"רעב" לוקים בו- המבקרים שונאים כל רגע החל מהספר הראשון ועד לסרט האחרון (בדרך כלל בצדק).

ואז, לאחר שהסרט הראשון יוצא, והביקורות הנזעמות נרגעות קצת, יש שתי אופציות. אם קרה והסרט הצליח במטרתו העיקרית- למכור הרבה כרטיסים ולהכניס לאולפנים הרבה כסף, מוציאים את ההודעה: אנחנו עובדים על סרטי המשך. זו בדרך כלל גם תהיה טרילוגיה (הסרט האחרון יחולק, כמובן, לשני סרטים כי כסף זה העיקר פה).

האופציה השנייה, היא שהסרט יהיה פלופ. בין אם הוא באמת יפסיד כסף, או רק ירוויח בקושי, אין סיבה מבחינת האולפנים להמשיך את הסיפור לעוד סרטים. זה אולי נראה כאילו כל שטות קטנה עם טינייג'רים אטרקטיביים שנלחמים בכוחות אופל כאלו או אחרים נהפכת לארבעה סרטים ארוכים, אבל מישהו היום עוד זוכר את "יצורים יפהפיים" היום? את "בני הנפילים", ""עיר הגחלת", "אני מספר ארבע" או "אראגון"? כמובן שלא.

לאחרונה, יוצרי סדרת הסרטים "מפוצלים", סדרה שדווקא שנדמה היה שדווקא שרדה היטב מבחינה כלכלית, הודיעו הודעה משונה: הסרט האחרון בסדרה, "מפוצלים: התעלות"- ישודר בטלוויזיה בלבד. כן, אחד מהזיכיונות הקולנועיים הגדולים ביותר של השנים האחרונות נאלץ לעשות כמו פרנצ'ייז נוער כושל ולהוציא את הסרט האחרון שלו- הקליימקס של הסדרה כולה- בתור סרט טלוויזיה, מדיום שמתאפיין בדרך כלל בתקצוב נמוך מאוד, אליו פונים יוצרים כשפשוט אין להם כסף להפיץ את הסרט בקולנוע.

התירוץ הרשמי הוא שיש מחשבות על להמשיך את הסרט בסדרת טלוויזיה, אבל ברור כשמש שמדובר בבעיות תקציביות. אולי סוף סוף הגענו לזמן בו סרטי נוער אפוקליפטיים מתחילים להימאס על הקהל.

יוחאי גורלי - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ ג'סיקה ג'ונס (עמוד סדרה)
חץ דרדוויל (עמוד סדרה)
חץ סאגת מפוצלים: נאמנים (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט