חדשות טלוויזיה / סדרות

"ווסטוורלד" חוזרת: מה היה לנו עד כה ומה צפוי בעונה החדשה?

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הלילה (בין ראשון לשני) תחזור אלינו העונה השנייה של סדרת המד"ב המצליחה והאינטליגנטית של HBO. לקראת חזרת הסדרה הכתב נמרוד שובל מסכם את אירועי העונה הקודמת ובודק לאלו כיוונים הסדרה צפויה להתפתח בעונה החדשה
כשרשת HBO הכריזה על "ווסטוורלד" כיורשת העצר שעומדת להחליף בעתיד הקרוב את "משחקי הכס" כשזאת תרד מהמסך, אף אחד לא לקח את האמרה הזאת ברצינות, כי מה כבר תוכל לחדש עלילת רובוטים ובינה מלאכותית נוספת? אבל "ווסטוורלד", המבוססת על סרטו של מייקל קרייטון, השאירה את כולם עם פה פעור. השחקנים המוכרים והפחות מוכרים עלו על כל הציפיות והיו אמינים מאוד בדמויות שלהם. כל פרק היה מלא בתפניות והעלה שאלות במהלכו, כמו מה יהיה הצעד הבא של דולורס (אוון רייצ'ל ווד) , האם למכונות יכולה להיות תודעה, ואיזה כללי מוסר יהיו להן ללא תכנות אנושי?

הסדרה נעה על צירי זמן שונים בין עלילות שונות, שהתחברו בסופו של דבר. זה נעשה בצורה חכמה למדי. לאחר שכבר התרגלנו לראות את דולורס מתעוררת בתחילת כל פרק, מה שגרם לנו להתחבר אליה כגיבורה אנושית למדי, הפתיעו אותנו בפקיחת עיניים פתאומית של מייב המתעוררת. המאדאם נראתה הרבה יותר מכנית, אך ככל שהיא תפסה יותר שליטה על המתרחש והרשתה לעצמה לאלתר, התחברנו גם אליה.

אחד האלמנטים המורגשים בסדרה היה הפסקול האפי, שכלל שירי פופ ורוק בעולם שמייצג את המערב הפרוע. הניגוד בין הפסקול למה שרואים, יוצר אצלנו ניכור למתרחש, וכך, להבדיל מ"משחקי הכס", שם יש מאמץ לשמור על אותנטיות, כאן גרמו לנו לשפוט את העלילה מהצד ולקבל את ההרגשה שהמערב הפרוע בו אנחנו צופים הוא כולו זיוף אחד גדול. זה גרם לנו להיות יותר ערניים, לרצות לפעול כנגד ההתעללות ברובוטים ולשנות את המציאות הנוראית שאנחנו עדים לה.

[*]

אז מה היה עד עכשיו? הפתעה אדירה בה גילינו שברנרד (ג'פרי רייט) הוא למעשה רובוט שנוצר בצלמו של ארנולד המייסד, מה שגרם לנו להבין שרובוט בסדרה יכול להיות ממש אנושי וד"ר פורד (אנתוני הופקינס) הוא זה ששולט בו. דבר נוסף היה הגילוי שוויליאם, אותו תפסנו כבחור רגיש ומפוחד, הוא האיש בשחור על כל המשתמע מכך. הסתבר גם שדולורס נוצרה כמיזוג עם אקדוחן מרושע, ושקולו של ארנולד הגאון מנחה אותה לרצוח את כל המארחים בפארק.

המבוך הוא לא מקום פיזי אלא תודעה שמתפתחת אצל המארחים, ד"ר פורד האמין שככל שהמארחים ייאנסו וימותו, הסבל הזה ידחוף אותם לאלתר ולהגיע לתודעה אמיתית. כשהסבל הוא המפתח היחיד לעולם האמיתי, כל אחד מאיתנו יכול לחשוב לעצמו האם הוא חיוני. מייב לא תמיד הייתה מאדאם. רק לאחר שבתה נרצחה על ידי וויליאם המבוגר, היא התאבדה ופורד שינה לה את הנרטיב. בסופו של דבר היא מצליחה לצאת לחופשי, זאת בזכות הגילוי שלה שבתה היא רק קוד שהשתילו בזיכרון שלה. בכל זאת, היא לא מסוגלת לבצע את הניתוק הרגשי באופן מוחלט, וחוזרת לפארק בשביל הסיכוי לפגוש שוב את בתה. בכל אופן, דולורס ומייב הן היחידות בינתיים שהצליחו לצאת מהלופ שלהן. האם השתיים יובילו את המהפכה של המארחים? את זה נגלה רק בהמשך. וויליאם כאיש בשחור מחפש גם הוא את המבוך, כי הוא מאמין שזה מה שיוכל לשנות את חייו, אך המבוך מיועד למארחים. הוא יכול היה להיות חופשי כאדם, אך הוא בחר להישאר כלוא בסוג של לופ בפארק שהרס לו את החיים. הוא ובני אדם נוספים, שלוקחים חלק במשחק שהפארק מציע, מוכיחים שיש בני אדם בפארק שהם נשלטים יותר מאשר הרובוטים עצמם. בסיום העונה, וויליאם נותר מרוצה מכך שהרובוטים שוברים את החוקים ויורים בבני אדם המתארחים, גם אם מדובר בו עצמו, כך הסיכון שלו במשחק נעשה רב יותר, מציאותי ומרגש.

[*]

השאלות שנשארנו איתן הן האם שאר המארחים יגיעו לתודעה בדומה לדולורס? האם מי שמת זה פורד עצמו או מארח בדמותו שהוא בנה לצורך המופע שהוא מנהל? האם הטבח של דולורס היה מוצדק או שהוא רק חלק מהמשחק האלים של פורד? האם וכמה העונה הקרובה תעסוק בעולמות נוספים שמתקיימים בפארק, כמו עולם הסמוראים אותו ראינו לרגע? עד כמה רחוק ילך הפעם פורד עם מבחן טיורינג, המודד את אינטליגנציית המכונות?

אין ספק שזכינו לחוויה פילוסופית איכותית, שגם כשהיא חזרה על רעיונות מסדרות וסרטים קודמים, היא נעשתה כאן בצורה טובה מאוד. הסדרה העלתה עוד ועוד שאלות שאנחנו אוהבים לשאול, לא מבלי שנתנה תשובות לשאלות הגדולות הקודמות שהעלתה וזה ייאמר לזכותה. גם הפעם ככל הנראה נצטרך לצפות בכל פרק בערנות גבוהה, כדי לתפוס את כל הרמזים, וננסה לנחש את המשך התסריט לפני שהוא קורה.

בטריילר לעונה השנייה דולורס מקריינת: "הביטו בעולם הזה. העולם היפהפה הזה. בנינו את העולם הזה ביחד. עולם שבו חלומות יכולים להתגשם. עולם שבו אתה יכול להיות חופשי. אבל העולם הזה הוא שקר. העולם הזה ראוי למות כי זה העולם שלכם. חיינו על פי החוקים שלכם מספיק זמן. אנחנו יכולים להציל את העולם. אנחנו יכולים לשרוף אותו עד עפר, וממנו לבנות עולם חדש. עולם שלנו". אנחנו יכולים לראות את השוורים המכניים תוקפים את השומרים במרכז הפיקוח. אפשר לראות אם ובת מחזיקות ידיים, כנראה שמדובר במייב ובבתה שיופיעו בעונה הקרובה.



ניתן להבין שבהתרחשויות ייקחו חלק דמויות מכניות חסרות פנים ועור שלא ראינו עד כה וגם אינדיאנים בשלב כזה או אחר. מייב ממשיכה להילחם בבני האדם ובאחד הרגעים היא שוכבת פצועה מירי. אפשר גם לראות את התוצאות של הטבח של דולורס בסוף העונה הראשונה. אי אפשר לדעת האם האירועים המוצגים מתרחשים כרונולוגית לפני העונה הראשונה או אחריה. את הטריילר מלווה חידוש של רמין דג'וואדי לשיר "Runaway" של קניה ווסט ולא סתם בחרו דווקא בשיר שעוסק בבריחה, כנראה שבעונה השנייה יימשכו הניסיונות של המארחים לברוח מהפארק לעולם האמיתי ולתפוס שליטה.
בטריילר נוסף, ברנרד מספר לדולורס שהוא ראה אותה ואת המתארחים האחרים כגופות במים, במה שנראה לו כחלום. יכול להיות שמי שעמד בדמותו על החוף זה בעצם ארנולד המייסד. וויליאם המבוגר אומר שמעכשיו הכול אמיתי והמתארחים הם חופשיים.



מייב ממשיכה לנסות להגיע לבת שלה. וויליאם מופיע גם כצעיר, מה שמחזק את העובדה שנמשיך לנוע על צירי זמן שונים. נכנסו גם מכוניות לתמונה, כנראה של שומרי הפארק וקלמנטיין לא נראית במיטבה. אישה בדמותה של מייב מתהלכת בלבוש יפני, האם זאת מייב או כפילה שלה בפארק אחר?. דולורס לבושה בשמלה, באופנה אנושית שלא מתאימה לפארק, מביטה לנוף של בניינים, כשקולה מקריין: "אני יודעת בדיוק מה מתרחש שם בחוץ". אפשר לראות שלושה רובוטים בדמותו של ברנרד במצב כבוי, המזכירים שהוא לא אנושי. כולי ציפייה לקראת פרק הפתיחה. מה שבטוח זה שגם העונה הזאת תהיה מבלבלת, אלימה ומעניינת.
נמרוד שובל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט