הצלצול 2 ביקורת סרט

The Ring Two Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הצלצול 2"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Ring Two
משחק נעמי ווטס, סיסי ספייסק, סימון בקר, דויד דורפמן, אמילי ואנקאמפ, ריאן מרימן, גארי קול במאי/ת הידאו נקטה  
אימה
ביקורת סרט להצלצול 2 מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די65.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"הצלצול 2" מספק את הסחורה. מדובר בסרט מפחיד, אפילו מצמרר, הבעיה היחידה שלו היא שהוא לא מצליח להתעלות על הסרט הראשון בסדרה וזה די מאכזב כי מי שביים את שני הסרטים היפנים הראשונים בטרילוגיית סרטי "הצלצול", הבמאי היפני הידאו נאקאטה, אחראי על סרט ההמשך המדובר הזה.כמו המון במאים מצליחים מארצות הניכר גם הידאו נאקאטה מצא את עצמו נודד להוליווד. הבמאי שבעצם אחראי על גל סרטי האימה האסיאתים המפחידים שזוכים לגרסאות אמריקאיות, נדד לחוף המערבי כדי לספק לנו סרט המשך ראוי לחלוטין. נכון שהוא פחות מהודק עלילתית אבל ככה זה עם היפנים הם מעדיפים להדגיש את אווירת החרדה והמתח ופחות את העלילה. מי שמוכן לקבל על עצמו את הסגנון היפני האווירתי הולך להיות במתח במשך 110 דקות, מי שמעדיף עלילה מוסברת ומנומקת היטב טעה בסרט.
למי שלא זוכר, בסוף הסרט הראשון העיתונאית החוקרת רייצ'ל ובנה איידן נמלטים מסאמרה, אותה ילדה עצבנית שאמה זרקה אותה לתוך באר ואחר כך התאבדה. הרוח של סאמרה נדדה לתוך קלטת וידאו וכל אדם שבה במגע עם הקלטת מוצא את עצמו מת תוך שבעה ימים אלא אם כן הוא גרם למישהו אחר לצפות בקלטת במקומו. רייצ'ל מתחילה לעבוד במקומון בעיירה הקטנה שבה היא מתגוררת ולהפתעתה מוצאת את עצמה בזירת רצח הכוללת קלטת וידאו מסתורית. סאמרה הנקמנית חזרה והיא נחושה יותר מתמיד להמשיך במעגל האימה והמוות.רייצ'ל חושבת ששריפת הקלטת תפתור את הבעיות שסאמרה מעוררת אבל היא טועה, הצרות רק מתחילות. רוחה של סאמרה משתחררת אל מחוץ לקלטת ועכשיו היא רוצה שרייצ'ל תיהפך לאמא שלה, איך עושים זאת? נכנסים לתוך גופו של הבן. העלילה התלושה והלא אחידה, זוכה לחיזוק בעיקר בצד האומנותי הויזואלי שבו הידאו נאקאטה כל כך מצטיין: הוא מצליח לעביר צמרמורת בעזרת צילומי אווירה, סצנות סוריאליסטיות בלתי ברורות המטילות אימה וכמובן נעמי ווטס – אולי אחת השחקניות הטובות ביותר בהוליווד שנוכחותה בהחלט תורמת רבות.
בדיוק כמו בסרטיו היפניים גם כאן נאקאטה משתמש בצילום ועריכת פעולות יומיומיות בנאליות למטרה אחת ליצור מתח. עניינים שגרתיים הופכים בעזרת צילומי קלוז אפ מלחיצים ועריכה חכמה ומדויקת לפעולות מעוררות צמרמורת. הוא גם עושה שימוש נכון בילד דייויד דורפמן המגלם את בנה של רייצ'ל. הוא מצליח למחוק מפניו של דייויד כל הבעת פנים. פניו אטומות ואין לך מושג לרגע מה מתרחש במוחו של אותו ילד הסובל מסיוטים מבעיתים. האם סאמרה באמת הצליחה להשתלט על גופו או שהוא רק בטראומה מכל האירועים המבעיתים המתרחשים סביבו? מצד שני השימוש הלא חכם בשחקנית סיסי ספייסק כאוולין, אמה הביולוגית והמטורללת של סאמרה, מאכזב ביותר. ספייסק, שהתפרסמה כשגילמה את "קארי" בסרט האימה הקלאסי של בריאן דה פלמה לפי ספרו של סטיבן קינג, מופיעה למשך חמש דקות מבדרות אך מאכזבות.נכון לעכשיו, מכל סרטי האימה שהציגו בתקופה האחרונה בקולנוע "הצלצול 2" הוא הסרט הטוב ביותר. הסרט מצליח להצמיד את הקהל אל הכסא ולגרום לו להחזיק היטב את ידיות הכסא. עוד משהו שהסרט הזה מצליח ליצור הוא את אחת הסצנות הסוריאליסטיות המטורפות ביותר שראיתי השנה בקולנוע, אני מנחש שהתסריטאי אהרן קרוגר והבמאי הידאו נאקאטה מאוד אהבו את סרטו של דיוויד לינץ' "סיפור פשוט", אחרת אין לי שום הסבר אחר מאיפה הגיעו הצבאים.
הצלצול 2 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: maxXגיל: 1028/06/2011 11:41:00
10/10אייקון ציון
ראיתי הרבה סרטי אימה הם היו כל כך מפחידים אבל זה הכי מפחיד!!!!!!!!!!!!!!חחח
שם: עפריגיל: 1125/08/2006 16:14:08
9/10אייקון ציון
סרט נורא מפחיד. יותר מקודמו. חובה.
שם: עומרי להביגיל: 2021/10/2005 18:44:08
7/10אייקון ציון
ראיתי אותו עכשיו בדיוידי ותכלס הסרט לא רע בכלל. הרעיון שלו הזוי לגמרי, אבל מקורי. ולהגיד את האמת הילד הקטן והמעצבן הזה יותר מלחיץ מ50 סמראה! מה נסגר איתו?! בעקרון שווה לראות את הסרט בדיוידי כי יש בתוספות, תוספת ממש טובה שנקראת RINGS שזה כאילו מראה מה שעובר על בחור שראה את הקלטת ועד למוות שלו...דווקא ממש סבבה. שווה להשכיר לדעתי.
קישורים
חץ הצלצול 2 (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט