שמונה מתחת לאפס ביקורת סרט

Eight Below Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "שמונה מתחת לאפס":
"דיסני קלאסי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Eight Below
משחק פול ווקר, ברוס גרינווד, מון בלודגוד, ג'ייסון ביגס, ג'רארד פלנקט במאי/ת פרנק מרשל  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לשמונה מתחת לאפס מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"דיסני קלאסי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע10.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די85.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סוף כול סוף מגיע סרט הרפתקאות קלאסי כמו פעם אל בתי הקולנוע. "שמונה מתחת לאפס" הוא כיסוי תחת של אולפני דיסני שהולכים ופושטים את הרגל מבחינה קולנועית וערכית גם יחד. אחרי שנאלצנו לסבול מוצר צריכה מחריד כמו "צ'יקן ליטל" האולפנים מצליחים לספק לקהל המשפחתי חוויה קולנועית מרשימה שמתאימה לכולם ובדרך גם מצליחה לעמת את הקהל הצעיר והמבוגר עם עובדות החיים. אני כבר מודיע לכם, יש בסרט כמה סצנות לא קלות לצפייה, הכינו את הממחטות מראש.אחרי אחד עשר שנה שבהם בעיקר הפיק סדרות, מיני סדרות וסרטי קולנוע, חוזר פרנק מרשל לעשות את מה שהוא יודע בצורה הטובה ביותר - סרטי הרפתקאות. בשנת 1995 כבש סרטו "קונגו" את הקופות בסערה וזאת למרות שהביקורות לא התלהבו ממנו במיוחד. "קונגו" היה במפתיע סרט הרפתקאות מבדר וראוי לחלוטין. בשנת 1993, מרשל ביים את "לחיות", סיפורם האמיתי של קבוצת ספורטאים שמטוסם מתרסק בהר מושלג והם נאלצים לשרוד בתנאים לא תנאים. אבל הפריצה הגדולה שלו לתודעה של הוליווד, היתה בשנת 1990 עם סרטו הראשון "ארכנופוביה" בהפקתו של סטיבן שפילברג על עכבישים המשתלטים על עיירה ועושים בה שמות.
בסרט "שמונה מתחת לאפס" חוזר מרשל אל ההרים המושלגים מלווה בשמונה כלבים מקסימים ופול ווקר אחד. העלילה היא (איך לא) בהשראת סרט יפני משנת 1983 המבוסס על אירוע אמיתי. הסרט מזכיר באופן מחשיד את סיפורם של הספורטאים שנאלצו לשרוד בקור בלתי אפשרי. לעומת הספורטאים שהופכים לקניבלים ואוכלים חלקים מגופות חבריהם כדי לשרוד, הכלבים מסתפקים בעופות ודגים. ג'ר שפרד הוא מדען צעיר העובד במעבדה בלב אנטרקטיקה. המיומנות שלו היא עבודה עם הכלבים נאמנים העוזרים לו ולחבריו לעביר ציוד ולנדוד לאורך היבשת הקפואה. ביקור של מדען החוקר מטאורים שכמעט מסתיים בטרגדיה וסערה חורפית בלתי צפויה גורמים לשפרד הצעיר וחבריו לנטוש מאחוריהם את הכלבים.שפרד משאיר אותם כבולים בתקווה שהוא יצליח לחזור במהרה אל המעבדה בלב הישימון הקפוא ולחלץ אותם. אבל הסופה הולכת ומתחזקת, הבוסים מסרבים לעזור וכך שפרד אכול ברגשות אשם כבדים חוזר לארה"ב ומשם מנסה לארגן משלחת חילוץ. החלק בכיכובו של השחקן כחול העיניים, פול ווקר עשוי היטב אך בנאלי ודי משעמם. לפול ווקר אולי יש עיניים מקסימות ושרירי בטן וחזה מעוררי קנאה אבל שחקן טוב הוא לא. למזלנו מרבית הסרט אנחנו צופים בכוכבים האמיתיים של הסרט ויש לציין שהם גם שחקנים הרבה יותר מוצלחים.
כלבי המזחלת עוברים שלל הרפתקאות ולומדים לשרוד בסביבה הקרה והמאוד לא ידידותית. מה שמדהים בסרט, הוא שהבמאי הצליח להעניק תכונות אופי המלוות כול אחד מהכלבים. עוד מפתיע היא העובדה שדווקא כלבה בשם מיה לוקחת מנהיגות על הלהקה ומתכננת את לכידת הציפורים. הכלבים נשארים כבולים ונאלצים להשתחרר בכוחות עצמם. בהנהגתה מוצאים אוכל, נודדים ברחבי היבשת, נזהרים לא ליפול מהרים מושלגים, לא לדרוך על קרח דק וכמובן נאבקים באריה ים תוקפני. כול מה שסרט טבע עלילתי של דיסני צריך לספק.נכון שהכול מבוים ולא כמו ב"משפחת הקיסרים", הסרט לא באמת צולם באנטרקטיקה, אלא בנורווגיה, קנדה וגרינלנד. אבל החוויה שהקהל עובר במהלך הסרט מבדרת לא פחות מהלהיט הדוקומנטרי שזכה השנה באוסקר. "שמונה מתחת לאפס" הוא דיסני קלאסי כמו שגדלנו עליו ולכן כל מי שמתגעגע לקולנוע מסורתי כמו שעשו פעם, אסור לו לוותר על החוויה הקולנועית המשפחתית הזו.
שמונה מתחת לאפס - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ליטל לויגיל: 2201/05/2013 12:44:21
10/10אייקון ציון
סרט מאוד טוב סוחף ויפה ! ושלא נתחיל לדבר על האסקים לאהוב!
שם: שיר אלטשולרגיל: 1426/07/2007 00:23:07
10/10אייקון ציון
סרט מדהים,מרגש ומהמם! סרט שחובה לראות! מתאים לכל הגילאים. משחק מצויין של הכלבים, איך שהם דואגים ומבינים אחד את השני, זה מדהים!
שם: איתי סלפיאןגיל: 1124/07/2006 14:31:01
9/10אייקון ציון
סרט חם ונוגע ללב, ניהנתי בטירוף מכל הדברים (גם מהשחקן ששיחק במהיר ועצבני אחד ושתיים) כמעט חוץ מהקטעים של התחנה שאמרו להם לחזור (הקטע הוא שאמרו להם לחזור, אבל אני מתכוון שכשהעבירו את המצלמה לתחנה היו קטעים קצת משעממים). סרט חם מאוד (המזגן לא עבד) ונוגע ללב. ניהנתי בטירוף ללכת לשם ואני רוצה לראות אותו עוד כמה פעמים!!! מקווה שאהבתם את הסרט.
קישורים
חץ שמונה מתחת לאפס (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט