טרויה ביקורת סרט

Troy Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "טרויה":
"במילה אחת : אכזבה !"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Troy
משחק בראד פיט, אורלנדו בלום, אריק באנה, בריאן קוקס, שון בין, ברנדון גליסון, דיאן קרוגר במאי/ת וולפגנג פיטרסון  
מלחמה
ביקורת סרט לטרויה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"במילה אחת : אכזבה !"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע26.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די65.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אין הרבה מה לכתוב על הסרט הזה, הנמיכו ציפיות. כותב שורות אלו, משום מה קיווה ש"טרויה" יהיה ה"גלדיאטור" של קיץ 2004, אפילו "עשרת הדיברות" זה לא.וולפנג פיטרסון במאי של סרטי פעולה סוחפים כגון: "הסיפור שאינו נגמר", "בקו האש" ו"אייר פורס 1" חוזר אל המסך הגדול אחרי סרט הסערות המצליח בכל הזמנים, "הסערה המושלמת". פיטרסון במאי בעייתי: מצד אחד הוא נטול כל אישיות כיוצר ייחודי ומצד שני הוא מקצוען כמעט מכל בחינה. אף פעם לא היו אצלו שוטים בעייתים ואם יש לו שחקנים טובים על הסט, אז הוא אפילו ידע להדריך אותם כמו שצריך. כאמור הבמאי הגרמני, אחרי כל כך הרבה שנים בהוליווד, הוא במאי אמריקאי תעשייתי לחלוטין וזו גם אחת הבעיות העיקריות בסרט "טרויה". אין במאי-יוצר שעומד מאחורי הסרט. זה לא "גלדיאטור" שרידלי סקוט עמד מאחוריו או "שר הטבעות" שפיטר ג'קסון יצר. בגלל שיוצר נטול אישיות ביים את הסרט הזה, "טרויה" נראה במקרה הטוב כמו שכפול שדוף של עשרות סרטים תקופתיים.
עוד צרה שלא נצפתה מהבמאי הגרמני, סליחה, האמריקאי הזה, היא הרישול הטכני של הסרט. פיטרסן שהתפרסם בעיקר בזכות סרטי הפעולה הסוחפים והמקצועיים לעילא שהוא ביים מאכזב כאן ובגדול. סצינות הקרב נראות מרושלות והעריכה בעייתית. לא ברור מה קרה מאחורי הקלעים של הסרט הזה, שעלה כמה מאות מיליונים, אבל נראה כאילו מערכת היחסים בין הצלם לבמאי והעורך לא ממש עבדה וסצינות הקרב הגרנדיוזיות שהיו אמורות לעשות את הסרט לא מרימות אותו אפילו לשנייה אחת, עוד יותר גרוע, הן אפילו משעממות.מאחר וזה אמור להיות סרט ראווה לא ברור מי בנה על תסריט איכותי. מאחר וסצינות פעולה טובות אין כאן, כותב שורות אלו קיווה שאולי התסריט יציל את העסק, אבל כבר על ההתחלה היה ברור שתסריט טוב אין כאן. מדובר באחד התסריטים העלובים והמגוחכים ביותר שנכתבו בשנים האחרונות בהוליווד. אפשר להשוות את רמת התסריט לסרט (כאילו) תקופתי נוסף בשם "טיים ליין" לפחות שם השקיעו פחות כסף.
אם כבר משווים ל"טיים ליין", בו המשחק היה גרוע, כאן זה תלוי בשחקנים: בראד פיט נראה לעיתים משועשע, לעיתים רציני יתר על המידה ולפעמים יוצא לו מבטא אנגלי. נראה כאילו הפעלול היקר ביותר בסרט זוהי חשיפת אחוריו שעלתה למפיקים עשרים מיליון דולר. אורלנדו בלום, מתגלה כשחקן בעייתי, הוא זקוק לבמאים מעולים כמו ג'קסון או סקוט שיודעים לעבוד עם שחקנים בינוניים, והוא באמת מתגלה כאן כשחקן בינוני. לעיתים נראה שהוא השקיע יותר זמן במכון כושר מאשר בשיעורי משחק.עוד אחד שמפגין שרירי חזה הוא אריק באנה. לשם שינוי הוא גם משחק טוב, השחקן לוקח את הטקסט המגוחך ויוצק לתוכו דמות עם אופי, משימה כמעט בלתי אפשרית עם תסריט מגוחך שכזה.

שלא נזכיר את הדמויות הקרטוניות לחלוטין שבריאן קוקס, ברנדון גליסון, שון בין, דיאן קרוגר וסאפרון בארווס מגלמים. שתי אגדות קולנועיות גדולות, פיטר אוטול וג'ולי קריסטי מתבזות בסרט זה. הראשון עושה טקסט עלוב בשיא הרצינות כמעט לאורך כל הסרט, והשנייה מופיעה שתי דקות בתחילת הסרט ונעלמת. היחידה שדווקא מרשימה היא האלמונית רוז ביירן המגלמת את בריסאס מושא אהבתו של אכילס.ההפתעה החיובית היחידה שניתן למצוא בסרט הוא המסרים האנטי מלחמתיים שיש בו. מדובר בסרט פציפיסטי לחלוטין, שזה דבר די מוזר בקולנוע ההוליוודי הלוחמני והרפובליקני של השנים האחרונות. אחרי שבנו עיר שלמה, שרפו אותה, הביאו אלפי ניצבים, אלפי תלבושות, גייסו כוכבים מהשורה הראשונה וכתבו פסקול גרוע אפשר להגדיר את "טרויה" ככישלון הביקורתי הראשון לקיץ 2004. עוד מוקדם לדעת האם הסרט ייכשל בקופות, כותב שורות אלו מוכן להמר שהוא יאכזב.
טרויה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אביב ישיגיל: 2119/01/2010 03:15:28
10/10אייקון ציון
מדהים מדהים מדהים! כל מילה נוספת מיותרת! פשוט לקום למחוא כפיים ליצירה מדהימה ומושלמת! משחק מדהים של אריק באנה ובראד פיט, הסרט שעשה להם את הקריירה! פשוט מעורר השראה! הרבה זמן שלא נעשו סרטים כאלה! פשוט שבח והערצה!
שם: נדב כוכביגיל: 1606/07/2007 14:25:05
8/10אייקון ציון
הביקורות מחמירות הרבה יותר מדי, סרט מעניין, מספר דיאלוגים מדהימים, משחק טוב של בראד פיט שהפך את אכילס לדמות מורכבת בהרבה מבסיפור.נכון הסרט לא מדייק בפרטים הקטנים של הסיפור אבל מצליח ליצור במקומו סיפור הרבה יותר מתאים לקולנוע. לאן נעלמו שתי נקודות? הפקה רשלנית שכוללת צילומים צרובי שמש ואורלנדו בלום ששוב נכנס לנעליים גדולות ממנו בהרבה של פאריס, כמו תמיד נטול כריזמה, לא משכנע וגורם לנסיך השחצן להיראות יותר כמו במבי מפוחד
שם: יקירגיל: 1718/12/2005 23:46:34
7/10אייקון ציון
אחרי שחיכיתי כל כך הרבה זמן שהוא יגיע ליס.. הוא הגיע.. הכנתי לעצמי פופקורן וקולה קוקה.. (כן אני יודע.. ), וישבתי לי לראות סרט.. הוא מתחיל מעולה.. בלאגנים עניינים ואז שלוש שעות דיי מרוחות עם אקשן פה ושם.. אבל כמה דברים יש לי לומר למרות שהסרט היה בסדר, העלילה לא משהו.. אין אקפוזיציה אין כלום סתם מלחמה.. כולם נלחמים כאילו מראש הם יודעים שהם ינצחו אין ניצחון הירואי או משהו בסגנון.. פשוט סרט עם אפקטים ובלאגנים, אם אתם בני 12 אתם לא צריכים להבין יותר מדי.. אז זה הסרט בשבילכם, בשבילי צריך טיפה יותר להשקיע, אני נותן לו 7 בלחץ.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מלחמה
1917 1917 2020
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Home 20231ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction3מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט