התנפצות ביקורת סרט

Butterfly on a Wheel Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "התנפצות":
"מצליח להפתיע"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Butterfly on a Wheel
משחק פירס ברוסנן, ג'ררד באטלר, מריה בלו, קלודט מינק, סמנתה פאריס, דסטין מיליגאן במאי/ת מייק בארקר  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להתנפצות מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מצליח להפתיע"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע33.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די55.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מייק בארקר הוא במאי מקצוען. בעברו אפשר למצוא את המותחן הצנוע "התכנית" עם ריס וית'רספון וגם את הדרמה התקופתית הנפלאה "אישה טובה" לפי אוסקר ויילד עם הלן האנט וסקרלט ג'והנסון. הפעם הוא חוזר עם מותחן כתוב היטב, משוחק נפלא ומבוים במקצועיות מעוררת הערצה. "התנפצות" הוא מסוג הסרטים שבסופם אתה שואל את עצמך איך לא חשבתי על הסוף הזה. לעומת סרטים רבים בז'אנר הנ"ל, הפעם הם באמת מצליחים להפתיע עם סוף בלתי צפוי שאפילו נראה הגיוני, מנומק ומוצדק לחלוטין.התסריטאי וויליאם מוריס רקח מותחן מורט עצבים השומר את הקלפים צמוד לחזה ועם זאת הוא לא מתפשר על אמינות. חשוב יותר, הוא לא מתפשר על בניית דמויות מציאותיות והגיוניות. המניעים של גיבורי הסרט מתגלים כאמינים. ניתן להזדהות עם המניעים של הדמויות השונות בסרט, אפילו כשהאמת נחשפת. לפתע הכול נראה כול כך ברור ונכון. מאחר ומדובר במותחן, ועוד מותחן פסיכולוגי, כול שחקן בעצם מגלם שתי דמויות שונות לחלוטין. הדמות שהוא מציג לפני הצופים והדמות שהוא מסתיר ותיחשף רק בסופו של הסרט.
כול השחקנים הראשיים בסרט מעולים. זה התפקיד הטוב ביותר של פירס ברוסנן מאז שסיים את עבודתו כג'יימס בונד. זהו עוד ניסיון שלו לגלם דמות שונה לחלוטין ממה שהורגלנו לה. לפני כשנה הוא ניסה את מזלו בסרט "מטדור" שם הוא גילם רוצח שכיר אלכוהוליסט המפתח פחדים בלתי צפויים. עכשיו הוא מגלם חוטף אכזרי, אפילו קצת פסיכופטי. הדמות שלו כמובן הרבה יותר מורכבת ומפתיעה. הופעתו של ברוסנן בסרט זה בהחלט מוכיחה שיש לשחקן האירי עוד הרבה שפנים בכובע.השחקן הבריטי והכוכב ההוליוודי העולה, ג'רארד באטלר (300) מגלם את אבי המשפחה הנמצא במצב בלתי אפשרי של בת חטופה וחוטף פסיכופט שמניעיו ומעשיו בהחלט לא ברורים. התפקיד שבאטלר לקח על עצמו קצת מפתיע מאחר והוא בעצם אחד השחקנים המבוקשים ביותר בהוליווד כיום ובסופו של הסרט אתם בהחלט תבינו למה מדובר בתפקיד לא אופייני לכוכב בהתהוות.
השחקנית מריה בלו שהפגינה כבר יכולות משחק מרשימות במותחן האלים והגאוני של דיוויד קרוננברג "היסטוריה של אלימות". מגלמת גם כאן את אם המשפחה המוצאת עצמה מתמודדת במצבים קיצוניים ובלתי צפויים. הפעם היא גם סובלת משפע של השפלות. קצת קשה לכתוב על הופעתה של השחקנית בלי לחשוף פרטים, אבל אין ספק שמדובר בשחקנית רבגונית המצליחה ליצור דמויות מורכבות ששחקניות אחרות היו הופכות אותן לפלקטים משמימים. הופעתה בסרט ראויה למועמדות לאוסקר, ובסצנת הסיום היא מוכיחה סופית כמה היא מוכשרת.המותחנים הפסיכולוגים הם ז'אנר הולך ונכחד. ישנן סדרות טלוויזיה כול כך טובות השייכות לז'אנר, כמו "דקסטר", "חוק וסדר", "המפענחת" ועוד רבות וטובות, לעומתן סרטי הקולנוע נראים צפויים ומשעממים. די נדיר להיתקל במותחן פסיכולוגי שבו הדמויות מנומקות, העלילה כול כך סוחפת, הבימוי מקצועי, השחקנים מעולים והסוף באמת מפתיע ועוד יותר חשוב הגיוני. "התנפצות" הוא בהחלט אחד המותחנים המפתיעים ביותר שראיתי בתקופה האחרונה ועם סוף שכזה, וסצנת סיום מפתיעה ומעוררת צמרמורת כמו שיש בסרט זה, לחובבי הז'אנר בהחלט שווה לקנות כרטיס.
התנפצות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: קוביגיל: 3002/05/2011 00:05:13
9/10אייקון ציון
סרט מתח מבריק. שווה לראות.
שם: אלעדגיל: 1617/03/2009 21:09:11
8/10אייקון ציון
רוב הסרט חשבתי לעצמי - למה לעזאזל אני רואה את הסרט הזה? עלילה לא הגיונית, קצת משעממת, מין משחק שליטה חולני שלא מצליח לרתק. אבל ב-10 דק' האחרונות כל הדברים הלא הגיוניים מתבררים, והפואנטה בסוף בהחלט מצילה את הסרט הזה מציון 3. הסוף היה כ"כ מפתיע שקשה לתת לסרט הזה ציון לא טוב. ובכל זאת, לא סרט גדול.
שם: דאןגיל: 1712/05/2008 17:12:25
10/10אייקון ציון
סרט שמלמד לקח. הסוף לא צפוי למרות שידעתי חלק ממנו. ההתחלה משעממת ובהמשך זה נהיה מעניין. סה"כ סרט יפה מומלץ!
קישורים
חץ התנפצות (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט