משהו מתוק ביקורת סרט

Mashehu Matok Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "משהו מתוק":
"הטלנובלה עוברת אל המסך הגדול בהצלחה."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Mashehu Matok
משחק דן תורג'מן, איילת זורר, אלברט אילוז, אביטל אברג'יל במאי/ת דן תורג'מן  
ישראלי
ביקורת סרט למשהו מתוק מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"הטלנובלה עוברת אל המסך הגדול בהצלחה."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע16.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די70.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחרי שהתמקצע ככוכב "לגעת באושר", "סיטי טאוור" ו"המוסד", דן תורג'מן, הכוכב הבלתי מעורער של הטלנובלות הישראליות הראשונות מוסיף לרשימת השמות המכובדת הנ"ל את הטלנובלה הקולנועית העכשווית הראשונה בישראל - "משהו מתוק".הפעם הוא לא רק מככב בתפקיד הראשי אלא גם מביים את המוצר הקולנועי הזה. כמה מפתיע: הסרט עוסק בסיפור אהבה בלתי אפשרי. העלילה מתרחשת בביתה של משפחה מרוקאית בת שלוש בנות המתגוררת במושב. כאשר האחות האמצעית מתחתנת וגם האחות הקטנה מכריזה שהיא מאוהבת ועומדת להינשא, נותרת הבת הבכורה הרווקה היחידה במשפחה. במהלך ההכנות לחתונה של האחות הקטנה מתאהבים האחות הבכורה והארוס המיועד של אחותה הצעירה והעניינים, איך אומרים בשפת הטלנובלה, הולכים ומסתבכים.
היתרון הגדול של "משהו מתוק" שהוא ככול הנראה לא מתיימר להיות יותר ממה שהוא באמת. אם תורג'מן התכוון לזה או לא, אין לי שום מושג. התוצאה היא אופרת סבון יומית עם דמויות מופרכות שעושה טרנספורמציה מוצלחת אל הקולנוע בלי שום יומרה להיות יותר מזה. זאת לעומת שני להיטים ישראלים המציגים כרגע בקולנוע, "סוף העולם שמאלה" ו"אהבה קולומביאנית", המתיימרים להיות הרבה יותר ממה שהם באמת. כאן גם טמונה אחת הבעיות המרכזיות של הסרט, אם אין בסרט הזה יותר מסיפור טלנובלה ממוצע, למה לראות את הסרט הזה בקולנוע? האם הנופים המרהיבים של צפון הארץ הם סיבה מספקת להקרנת המוצר הזה על המסך הגדול?גם המשחק של מרבית השחקנים (מלבד דן תורג'מן ואביטל אברג'יל) נראה מאד מודע לעצמו. איילת זורר, ריימונד אבקסיס, רמי דנון, אלברט אילוז ושאר השחקנים בצוות מודעים לתסריט השטחי ומשחקים בהתאם. הדברים נאמרים בחצי חיוך וכך הם יוצרים אמינות בטקסטים מביכים להחריד. דווקא הבמאי והשחקנית השנייה בחשיבותה לוקחים את הטקסטים ברצינות תהומית כאילו הם על הסט של "המלט". השניים מעוררים גיחוך מרוב רצינות, אבל כל טלנובלה מוצלחת חייבת לפחות שחקן חיזוק שקספירי אחד לפחות.
יש כאלה שטוענים שהסרטים של אלמודובר הם טלנובלה אחת גדולה, אבל מאחורי הסיפורים שלו מסתתרות אמירות חברתיות, שפת הקולנוע שלו מרהיבה, התפניות בעלילה תמיד מפתיעות והדמויות גדולות מהחיים. כל אלה לא קיימים אצל תורג'מן לשנייה אחת. הכל צפוי וידוע מראש: העלילה לא מפתיעה, נטולת כל שפה קולנועית ומאחורי התסריט השבלוני לא מסתתרת אמירה שמפעימה את לב הצופים. עם זאת, הוא עדיין מצליח לגרום להנאה שטחית ורדודה, שלבטח תספק את מעריציו מהטלנובלות היומיות. בכל מקרה, הוא יכול להתבסס כממשיך דרכו של ג'ורג' עובדיה ולזה יש מקום מכובד בהיסטוריה של הקולנוע הישראלי.
משהו מתוק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שרון כהןגיל: 1928/08/2004 15:55:04
7/10אייקון ציון
קיטשי קליל ומשעשע
שם: אפי קגיל: 2624/08/2004 12:26:03
10/10אייקון ציון
סרט מקסים... מומלץ בחום. אילת זורר כצפוי מהממת- השחקנית הטובה ביותר בארץ. אביטל אברג'יל הראתה פעם נוספת את כישרונה המדהים. והשחקנים הפחות מוכרים - כמו האמא, והמכשפה - פשוט נהדרים. אולי מעולה וכמובן אלברט אילוז. בקיצור אין ספק הסרט הזה הוא - "משהו מתוק" מאוד!!!!
שם: נועהגיל: 1723/08/2004 17:55:08
10/10אייקון ציון
הסרט פשוט מקסים! סרט מרגש ומאוד מאוד מתוק! הליהוק מצוין, כל השחקנים משחקים בצורה יוצאת מן הכלל, הבימוי עשוי על הצד הטוב ביותר. איילת זורר נתנה הופעה מקסימה בהרגלה, אביטל אברג'יל מתוקה ודן תורג'מן מתוק ומוכשר להפליא, כל שאר השחקנים גם מקסימים ! :) אני ממליצה על הסרט "משהו מתוק" בחוםםםםם!!!
קישורים
חץ משהו מתוק (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט