פיראנה ביקורת סרט

Piranha Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "פיראנה":
"הכי FUN"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Piranha
משחק אלי רות, אליזבת שו, ג'רי אוקונל, כריסטופר לויד, וינג ריימס, ריצ'רד דרייפוס במאי/ת אלכסנדר אז'ה  
אימה
ביקורת סרט לפיראנה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"הכי FUN"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע67.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די19.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות13.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הפריצה הגדולה של הבמאי הצרפתי אלכסנדר אז'ה אל תודעת חובבי ז'אנר האימה היתה בשנת 2003, בסרטו המצמרר והמטריד "Haute tension" בכיכובה של ססיל דה פרנס - בסרט שהפך אותה לכוכבת בינלאומית. בעקבות ההצלחה של הסרט והגישה נטולת הפשרות של הבמאי לסצנות מזוויעות במיוחד, הוא הוזמן ב-2006 להוליווד לביים את החידוש לסרט האימה של ווס קרייבין “The Hills Have Eyes”. אז'ה עמד במשימה בכבודה ויצר סרט מפחיד ומטריד לא פחות מהסרט המקורי, שעודנו אפקטיבי ומרשים.בשנת 2008 הניסיון שלו לרכב עם גל העיבודים לסרטי אימה מהמזרח הרחוק עם Mirrorsהתגלה כפלופ ביקורתי וכלכלי. השנה אז'ה חוזר אלינו ולראשונה סרט שלו אף מוקרן בבתי הקולנוע המסחריים בישראל. מדובר בקומדיית האימה "פיראנה" - סוג של התייחסות לסרט הפולחן של ג'ו דאנטה משנת 1978 וסרט ההמשך של ג'יימס קמרון מ 1981. אפילו הכרזה של הסרט החדש מתייחסת באופן ישיר לסרט הקלאסי של דאנטה.
מי שמחפש תסריט אינטלקטואלי ומשחק שראוי לאוסקר, מוטב שיילך לסרט אחר. "פיראנה" כשמו כן הוא - סרט על דגים טורפים. וכדי שזה יהיה שמח באמת, הדגים הטורפים צצים להם דווקא באגם בעיירת נופש שבו סטודנטיות וסטודנטים אמריקאים נטולי שכל יוצאים לחופשת קיץ. זאת אומרת שיש תחרות חולצה רטובה, בחורות בלי חולצה, מפגש בין נער ונערה תמימים מעיירת הנופש וצוות של במאי ושתי שחקניות סרטי פורנו ואליזבת שו (פעם מועמדת לאוסקר על "לעזוב את לאס ווגאס") כשריף המקומית.אז'ה לא לוקח את הסרט הזה ברצינות גמורה וטוב שכך, כי איך אפשר לקחת ברצינות עלילה מהסוג הזה? הוא מנצל את טכנולוגיית התלת מימד כדי להציג דברים שעדיין לא נראו על המסך הגדול כמו צמד דדיים ושלונג בתלת מימד. בליהוק מבריק הוא לוקח את מי שהיה ילד פלא ואח"כ בוגר סרטי נעורים סוג ג', ג'רי אוקונול, והופך אותו לבמאי סרטי פורנו חרמן. הוא מלהק את הדוגמנית הבריטית קלי ברוק ככוכבת סרטיו, ווינג ריימס מגלם את אחד השוטרים המקומיים שמת בגבורה. אפילו ריצ'רד דרייפוס כוכב הסרט "מלתעות" מופיע לכמה דקות בתחילת הסרט.
הופעות אורח משעשעות ומוגזמות ביותר שייכות לכריסטופר לויד המוכר יותר כדוקטור האמט בראון מסרטי "בחזרה לעתיד". כאן הוא מגלם מומחה מקומי לדגים המזהה מיד את הזן הפרה-היסטורי הרצחני של הפיראנות הצצות באגם. עוד מופיע הבמאי/שחקן אלי רות שמוכר יותר כבמאי סרטי "הוסטל" וכמובן מהלהיט של טרנטינו "ממזרים חסרי כבוד", שם גילם את הלוחם היהודי דוני דונוביץ. כאן הוא מגלם את המנחה של תחרות החולצה הרטובה. ייאמר לזכותו של אז'ה שעבודת הליהוק שלו ממש לא שגרתית ואת הקומיקאי אדם סקוט המוכר בעיקר מסרטי ג'וד אפאטו הוא ליהק בתפקיד המומחה שמציל את המצב.העלילה עוקבת אחרי צעיר לא מקובל (סטיבן מקווין מהסדרה יומני הערפד), שאמא שלו שהיא במקרה השריף המקומית, מבקשת ממנו להשגיח על אחיו ואחותו הצעירים והנודניקים. הוא מעדיף לעבוד כסייר לוקיישנים עבור במאי סרטי פורנו וצמד הפרחות שלו, דווקא ביום שדגי פיראנה פרה-היסטוריים צצים באגם ומתחילים לחגוג על הבשר האנושי שרוחץ בו. מוסר ההשכל הוא כשלא שומעים לאמא דגי פיראנה עתידים לטרוף אותך."פיראנה" מיועד לחובבי ז'אנר האימה ובמיוחד כאלו שאוהבים סרטי אימה שלא לוקחים את עצמם ברצינות יתר על המידה. מי שיודע למה לצפות יקבל את בידור קולנועי במנות גדושות של דם, איברי מין קטועים ואכולים, חלקם בתלת מימד, ודגי פיראנה שבולבולים כנראה לא עושים להם את זה. בסופו של דבר, "פיראנה" זה הסרט הכי FUN שתראו הקיץ.
פיראנה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: nanaגיל: 2830/10/2016 21:16:58
7/10אייקון ציון
טיפשי ,טראשי וכייפי . בילוי מושלם לערב עם חברים,פארודיה על כל סרטי האימה הטראשיים אך זה פועל כפארודיה בדרך נבונה ולא בדרך גרועה כמו אהרון פידרברג וג''ייסון זלצר (הבמאים של דיזסטר מובי ומשחקי למות מרעב הפשוט גרועים). בסרט ישנה הופעת אורח אחת שהיא הפתעה נעימה למעריצי בחזרה לעתיד. לראות בשביל ליהנות
שם: שחרגיל: 1405/06/2012 21:28:46
8/10אייקון ציון
סרט יפה מאוד. עלילה נחמדה, רואים את ההשקעה הרבה (24 מיליון דולר) מצד שני,פחות פחד מהמצופה. בסה"כ: בסדר גמור.
שם: vlad sunגיל: 1629/09/2011 01:35:16
1/10אייקון ציון
עכשיו ככה אני באמת אנני מבין מה עובר על מי שביקר תסרט ואומר שהוא טוב עם זה היה סרט פרודיה לסרטי אימה היו כותבים אבל איכשהו כתוב אימה ועם ללת ציון מאחד עד עשר לאימה שמתחוללת שם הייתי נותן 1 עם לא אפס פשוט חבל להעליב בכל זאת אנשים עבדו התקציב של הסרט עמד אשכרה על 24 מיליון דולר והם בזבזו אתזה על דברים מפגרים ביותר אני לא מבין לאן הלך כלהכסף סרט כזה אפשר לסכם בגג 10 מיליון אפילו הסרט אימה המועדף עלי "המנסרים מטקסס" עמד על תקציב של 13 מיליון והדגים האלה לא מנשקים אפילו את הכפות רגליים של הסרט הזה... עם מישהו אומר שזה סרט טוב אני ממליץ לו להסתכל עוד סרטים ואז הוא יבין דבר או שתיים..כי הסרט הזה דבר ראשון לא מפחיד לא מצחיק לא עברה בי תחושה אחת של משהו חוץ מתנחומים על בזבוז כסף מוחלט שכזה..
קישורים
חץ פיראנה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט