באה בקלות ביקורת סרט

Easy A Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "באה בקלות":
"חכם ומצחיק"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Easy A
משחק אמה סטון, פן באדגלי, אמנדה פיט, תומאס היידן צ'רץ, פטרישיה קלרקסון, דן ביירד, קאם גיגדנדט, ליסה קודרו, מלקולם מקדואל, סטנלי טוצ'י במאי/ת וויל גלוק  
קומדיה
ביקורת סרט לבאה בקלות מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"חכם ומצחיק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע51.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די44.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנות השמונים אלו היו קומדיות הנעורים של ג'ון יוז כמו "מועדון ארוחת הבוקר", "בת 16 הייתי", "שמתי ברז למורה". בשנות התשעים "קלולס" כבשה את ליבן של הנערות האמריקאיות, ולפני 6 שנים לינדזי לוהן הפכה לכוכבת בעזרת "ילדות רעות". עכשיו מגיעה קומדיית נעורים חדשה שכובשת את בני הטיפש-עשרה בארה"ב ואף זוכה לביקורות טובות מצד המבקרים הקשוחים ביותר. בארה"ב קוראים לסרט “Easy A” . בארץ הוא נקרא "באה בקלות". אז מי שטוען שאין כזה דבר קומדיית נעורים כתובה, מבוימת ומשוחקת היטב – טעה. אפילו מדובר בקומדיה חכמה ואקטואלית ביותר."באה בקלות" נכתב על ידי תסריטאי לא מוכר, ברט וי. רויאל, ובמאי צעיר שלו זה רק סרט שני בשם וויל גלוק. העלילה מזכירה במקצת את הסרט האמריקאי העצמאי “Saved” משנת 2004 שלא זכה להצלחה מסחרית או ביקורתית על צעירה (ג'ינה מלון) בבית ספר קתולי שנכנסת להריון ומוצאת את עצמה מוחרמת על ידי קבוצת התלמידים הקתוליים שומרי הנגיעה בהנהגתה של הצבועה התורנית (מנדי מור). בסרט החדש הגיבורה לא נכנסת להריון אבל משקרת לחברתה שהיא עשתה את זה. הצבועה הקתולית שומעת את הדבר ומפיצה את השמועה וכך הגיבורה המסכנה הופכת לשרלילה בעיני כול תלמידי התיכון למרות שהיא בתולה.
את הגיבורה מגלמת במודעות עצמית התגלית של הסרט ומי שעתידה להפוך בשנת 2011-2012 לאחת הכוכבות הגדולות של הקולנוע האמריקאי - אמה סטון. השחקנית הצעירה הספיקה להשתתף בלהיטים כמו "סופרבאד" ו"זומבילנד" בתפקידי משנה מדליקים אבל זו הפעם הראשונה שהזרקור הוא עליה. סטון, נטולת כול התחנחנות אמריקאית טיפוסית, מרשימה ביותר בסרט הזה. הצרה היחידה היא שאוליב הנערה בת ה-16 שאותה היא מגלמת פשוט מושלמת מדי. גם תלמידה מבריקה, גם מודעת למעשיה, גם הורים תומכים שלא ממש מודאגים מכך שלפתע הבת הבכורה שלהן מתלבשת כמו זונה בתל ברוך. אפילו הנער שהיא מאוהבת בו לא נגרר אחרי כול השמועות המרושעות שמפיצים עליה ומעניק לה סוף רומנטי מהסרט האהוב עליה.מלבד אמה סטון הסרט מתהדר בצוות שחקנים מרשים: אמנדה ביינס (כמרושעת הקתולית), סטנלי טוצי ופטרישיה קלרקסון (כהורים התומכים), ליסה קודרו (כיועצת), תומאס היידן צ'רץ (כמורה לספרות) פאן פאדגלי (כחבר) דאן ביירד (כידיד הומו), מלקולם מקדואל (כמנהל) והחתיך התורן של הוליווד קאם גיגאנדט (כחתיך קתולי). כולם שחקנים הוליוודים מוכרים ואהובים שמסתפקים בתפקידי משנה חביבים המשרתים היטב את הסרט.
העלילה שמתרחשת בימינו מתחילה בוידוי באינטרנט ומסתיימת באינטרנט. עולמם של בני הנוער נקבע כולו דרך הרשת החברתית אם זה פייסבוק או כול רשת אחרת. מדובר בוידוי אחד ארוך ומרשים שבעזרת פלאשבקים אנחנו מזנקים אל העבר ואז אנחנו מגלים שהתסריט החכם משכיל להשתמש בעלילת "אות השני" הקלאסי ושותל אותו במודעות מבריקה בעולמם של בני הנוער בתיכון הכי אמריקאי שיכול להיות. התסריטאי מספיק חכם שהוא אפילו מעניק התייחסות ישירה לסרט הרע בכיכובה של דמי מור."באה בקלות" הוא בידור עשוי היטב, כתוב היטב ומשוחק נפלא. אולי לא הסרט המקורי ביותר בעולם אבל מספיק רלוונטי לעולם שבו אנחנו חיים ואפילו יש בו סאטירה גם אם הוא לא נועז במיוחד. הגיבורה לא באמת אבדה את בתוליה. היא בסך הכול תלמידה טובה, בת 16 שתחת לחץ חברתי ספרה לחברתה הטובה שהיא עשתה את זה ובמקרה הקתולית האדוקה שמעה ועשתה את מה שדתיים קיצוניים אוהבים לעשות וזה ללכת רכיל. בסופו של דבר מדובר בקומדיה חכמה ומצחיקה שתתאים גם לבני הנעורים וגם להוריהם.
באה בקלות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1304/07/2016 22:47:57
8/10אייקון ציון
סרט טוב מאוד !!! השחקנים מעולים, הצילום נהדר, הפס-קול מוסיף המון לאווירה, רוב הבדיחות מצחיקות, המסר חשוב מאוד, הטויסטים מפתיעים במיוחד ורוב הדיאלוגים מעניינים אבל התסריט והעלילה נמרחים מידי בעיקר בשליש הראשון. בקיצור, כדאי מאוד לראות !!!
שם: דב ישראליגיל: 3501/07/2011 00:41:50
8/10אייקון ציון
Easy A סרט חכם ומצחיק ללא ספק מתאים...סרט כיפי לצפייה,נהנתי.
שם: hani deגיל: 2703/01/2011 09:04:52
7/10אייקון ציון
סרט חמוד, קליל ומצחיק. למרות שעברתי את גיל העשרה, נהנתי ממנו. הסרט זורם ומשוחק טוב.
קישורים
חץ באה בקלות (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.7ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט