מלנה ביקורת סרט

Malena Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "מלנה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Malena
משחק מוניקה בלוצ'י, ג'וזפה סולפארו, לוצ'יאנו פדריקו, מתילדה פיאנה, פייטרו נוטאריאני, גייטאנו ארוניקה, ג'ילברטו איידוני, אנג'לו פלגרינו. במאי/ת ג'וזפה טורנטורה  
רומנטיקה
ביקורת סרט למלנה מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די60.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסרט "מלנה" חושף בפנינו את אורחותיו של כפר קטן בסיציליה שטופת השמש, איטליה. נינו, צעיר בן הכפר, יוצא למלחמת העולם השנייה כחייל איטלקי נאמן לאחר שהדוצ'ה (מוסוליני) מכריז על כניסת איטליה למלחמה. רעייתו הטרייה מלנה (מוניקה בלוצ'י) נשארת בדד מאחוריה. דמותה של מלנה מהווה תשתית לפנטזיות המיניות של גברי הכפר, הלוטשים בה עיניים חומדות, כמו גם רכילות ושמועות זדוניות אשר נשות הכפר המרשעות והקנאיות מפיצות אודותיה. רק הנער החולמני רנאטו (ג'וזפה סולפארו), שעוד טרם עטה זיפים, ואשר מאוהב במלנה בסתר לבו, יודע את האמת על נאמנותה של מלנה לבעלה. כאשר נודעת שמועת מותו של בעלה של מלנה בשדה הקרב, נפתח קן הצפעונים ומלנה עומדת למשפט הכפר, מבלי שדבק בה רבב. היא רעבה לפת לחם, ותהליך הדרדרותה הנו מהיר וכואב. רנאטו, הממשיך לעקוב אחריה, מגיע למצב בו הוא היחיד המוכן להגן על מלנה, אשר לסיפורה הכאוב הוא שותף סמוי ונסתר מן העין.את הסרט מביא לנו הבמאי האיטלקי ג'וזפה טורטורו (סינמה פרדיסו). הסרט הפיוטי והציורי מובא מנקודת מבטו של הנער רנאטו, כאשר מלנה למעשה לא פוצה פה כמעט כל הסרט - מה שמעצים את המיסתורין סביב דמותה האמיתית : ההייתה היא כה נשגבה, או שמא דמותה נעטפה בהילה המיסתורית ששיווה לה הנער המתבגר? אל דמותה של מלנה, הלכה למעשה, אנו מתוודעים רק כאשר היא מטופפת לאורך הכפר, ורק לאור היחס שהיא זוכה לו מתושביו והסיטואציות אליהן היא נקלעת. דמותה נשארת חידה, במידת מה, גם בסוף הסרט.
הדמויות אינן רב ממדיות אלא שטחיות, אולם אין בכך כדי לפגוע מההנאה, וזאת בשל התסריט והסיפור הנפלאם, המעובדים תחת ידו האמונה של הבמאי. מוניקה בלוצ'י המדהימה אינה שחקנית של ממש, והיא כמעט לא מדברת במהלך הסרט, אלא משחקה מתמקד בשתיקתה המיוסרת - מה שמעצים את המיסתורין סביב דמותה של מלנה.אז מה מייחד את הסרט? לדעתי, סיפור ההתבגרות של הנער רנאטו. הסרט מתחיל כאשר הוא נער שעוד טרם צמחו על פניו זיפים, ובסוף הסרט הוא כבר בוגר - גופנית כמו גם נפשית. העניין של הצופה מתגבר, היות והסרט מתמקד בסיפור על ההתאהבות הראשונה בדמות נשית בוגרת, אותה חווים נערים רבים, וההתפכחות שבאה לאחריה. לא תשכחו את הסצנה של סוף המלחמה - סצנה טראגית, טעונה, אשר קורעת את לבו של הנער, ומלמדת אותו דרכם של אנשים. הנער נחשף לאמיתה הגדולה בדבר טבעו של האדם, ואולם תמימותו הגדולה היא זו שמסייעת לו לבסוף להושיט יד נעלמה למלנה.
לסיכום: ציורי, מענג, רומנטי. לאוהבי קולנוע. 8 בסולם יגאל.
מלנה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצה להיות הראשון/נה לפרסם כאן ביקורת גולשים ?
קישורים
חץ מלנה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי רומנטיקה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט