הולי רולרס ביקורת סרט

Holy Rollers Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הולי רולרס":
"סיפור מעניין"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Holy Rollers
משחק ג'סי אייזנברג, ג'סטין בארטה, דני א. אבסקר, קיו-טים, מרק איווניר, ארי גריינור במאי/ת קווין אש  
דרמה
ביקורת סרט להולי רולרס מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"סיפור מעניין"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע95.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די1.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בסוף השבוע האחרון עלו שני סרטים אמריקאים עצמאיים שגיבוריהם יהודים ניו-יורקים. הראשון הוא "הסיפור עפ"י בארני" המוצג בקולנוע לב על יהודי נרגן, מאהבותיו וצרותיו משנות צעירותו עד אחרית ימיו. הסרט השני הוא "הולי רולרס" עם ג'סי אייזנברג מהלהיט הקופתי והביקורתי "הרשת החברתית", על צעיר חרדי שהופך לסוחר סמים בינלאומי. שני הסרטים יהיו אטרקטיבים לקהל המקומי שאוהב לשמוע שחקנים אמריקאים ממלמלים כמה מילים בעברית או ביידיש.תחושת הבטן שלי היא שדווקא "הולי רולרס" שלא הוקרן לעיתונאים היה יכול להתחבב יותר על הקהל הישראלי, כי אחד הז'אנרים האהובים על הצופים בארצנו הוא כמובן סרטי הפשע ועם הגיבור יהודי אז בכלל מדובר בסוג של תענוג לעם בציון. מאחר ומדובר במוצר צריכה בינוני שעובר יחסית מהר ויש בו מספיק הומור ומתח, יש סיכוי שהוא עוד עלול להפוך להפתעה קופתית לא קטנה בסינמה סיטי.
הצרה עם "הולי רולרס" היא שהסרט לא מצליח להיות באמת מעניין או פיקנטי כמו העלילה שעליה הוא מבוסס. מאחורי הבינוניות היצירתית עומדים הבמאי הצעיר קווין אש נטול ההשראה והתסריט הקלישאתי של אנטוניו מאסיה. מלבד זריקת מילים ואפילו משפטים שלמים בעברית או ביידיש אין שום דבר מיוחד שמייחד את הסרט "הולי רולרס" לעומת סרטים אחרים שבהם צעירים מדרדרים לפשע וסמים.הסרט שהשתתף בפסטיבל סאנדנס והתחרה על הפרס הגדול, בקושי מצליח לספק את הסחורה. הייתי מאמין שסרט שעוסק בחרדים מברוקלין ובהברחת סמים קשים יעסוק בזהות יהודית, משבר אמון באלוהים, בחברה החרדית העכשווית ועוד. אבל הנושאים המעניינים שעולים מהסרט הזה לא מגיעים לכדי ביטוי במוצר השבלוני שנקרה "הולי רולרס". בקיצור, "המאמין" סרטו החד פעמי של הנרי בין בכיכובו של ריאן גוסלינג זה לא.
למזלו הרב של קווין אש יש לו ליהוק די מנצח שמצליח איכשהו לרומם את הסרט במקצת ולהפוך אותו לראוי לצפייה. ג'סי אייזנברג בתפקיד הראשי מעורר אמפתיה, ג'סטין ברטה מתוק מדי כהרגלו ואולי בגלל זה דמותו מעניינת יותר. הנוכחות של השחקנים הישראלים רק תורמת לכיף שבחידון הטריוויה - הנה השחקן הזה מהסרט שזכה באוסקר הישראלי שלא הלכנו לראות, מארק איווניר, וזה השחקן מהטלנובלות שיש ב Yes, אורי פפר וכמובן השיא הוא החבדניק ברחובות אמסטרדם, עומר ברנע. כולם בסדר אך לא משאירים חותם כמו הסרט עצמו.העלילה שכאמור מבוססת על מקרה אמיתי שהתרחש בשנות התשעים עוקבת אחרי סם גולד, צעיר אורתודוקסי מניו יורק המיועד לשידוך. שכנו, יוסף צימרמן, משכנע אותו להעביר "תרופות" עבור ג'קי, סוחר סמים ישראלי וחברתו רייצ'ל. בשל חריצותו וחוש העסקים שלו, ג'קי לוקח את סם תחת כנפו. דרכו סם נחשף לחיי הלילה של מנהטן ואמסטרדם ומתחיל לאמץ לעצמו את סגנון החיים של סוחרי הסמים."הולי רולרס" היה יכול להיות סרט טוב אם הוא היה מצליח לקחת את הסאבטקסט של הסיפור ולהפוך אותו למשמעותי יותר. לא מספיק שהצילום אפרורי וגרעיני ולעיתים זה מזכיר את סרטי הפשע הגדולים של שנות השבעים כי אפילו מרחץ דמים אין בסרט הזה. היוצרים בחרו להתייחס אל המובן מאליו וליצור עלילה שגרתית לחלוטין. התוצאה היא מותחן דרמטי טיפוסי על צעיר שמדרדר לעולם הפשע, שבמקרה הוא חרדי מברוקלין. "הולי רולרס", כמו מרבית הסרטים שיוצאים מסאנדנס הוא מוצר צריכה הוליוודי המיועד למפיקים באולפנים הגדולים שבטח ישכרו את הבמאי לביים פרקים ב"חוק וסדר" או CSI.
הולי רולרס - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דפי לברוןגיל: 3302/01/2011 14:57:41
7/10אייקון ציון
עשוי טוב, תסריט מקורי, יש קטעים משעממים... בקיצור לא לקולנוע, לחכות לדי וי די וגם אז לא בטוח....
קישורים
חץ הולי רולרס (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט