סימן חיים ביקורת סרט

Proof of Life Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "סימן חיים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Proof of Life
משחק ראסל קרואו, פאמלה ריד, מג ראיין, דיוויד מורס במאי/ת טיילור האקפורד  
דרמה
ביקורת סרט לסימן חיים מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע33.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די55.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
שלוות חייהם של פיטר (דייויד מורס) ואשתו אליס (מג ראיין) האמריקניים, השוהים לרגל עבודה בארץ דרום אמריקנית, מופרת, כאשר ארגון טרור חוטף את הבעל, ודורש כופר נפש של 5 מיליון דולר לשחרורו. מקום עבודתו של פיטר כך מסתבר, לא ביטח אותו למקרי חטיפה, וכך מוצאת אליס את עצמה חסרת אונים. לעזרתה מתגייס טרי טורן (ראסל קרואו), שהנו מנהל משא ומתן מנוסה עם טרוריסטים בעיסוקו, ואשר מנהל משא ומתן מתמשך עם חוטפיו של פיטר, בדרך אל היעד של הפחתת כופר הנפש לסכום בו תוכל אליס לעמוד. כמובן, שבין אליס ובין טרי נקשר קשר מורכב, שמקשה עליו את הטיפול בעניינה.התאכזבתי. לסרט הזה היה כל מה שדרוש: שחקנים מצוינים ומיומנים כמו ראסל קרואו ודייויד מורס, ובמאי מקצוען כמו טיילור האקפורד (מלכודת לפרקליט). ואולם, משהו לא דפק בפס הייצור, והתוצאה הסופית מפוספסת לחלוטין. ישנה אווירה חריפה של חוסר כימייה בין השחקנים, ובמקום שיעופו ניצוצות בין קרואו למג ראיין, הצופה מקבל תחושה של קשר שטחי ולא ממצה. העלילה רדודה ולא מורכבת, ואין כל "טויסט" או קונפליקט שישאיר את הצופה מחובר למסך, וחבל. קו העלילה הנו ישר ושטוח כמו קו של אדם מת במכשיר א.ק.ג - לא נרעד אפילו טיפין. הסרט נמתח כמו מסטיק, ולא מספק את הסחורה.
ההתחלה הייתה דווקא טובה, ואולם נדמה כי כבר כעבור 10 דקות הוחלף הבמאי, ואת מקומו תפס חובבן. הדמויות לא משכנעות, וראסל קרואו, שהנו שחקן אהוב עליי בדרך כלל, נראה נלעג וקריקטורה של עצמו בתפקיד המקצוען קר המזג, ובקיצור - רחוק מלהרשים. המניירות של מג ראיין, כרגיל, גם לא הרשימו, וכדרכה היא עשתה בדייקנות חסרת השראה את תפקידה, כתמיד - לא רע, אבל גם לא משהו.הפתעת הסרט באה דווקא מכיוון בלתי צפוי - השחקן הג'ינג'י דייויד מורס, שבד"כ נצפה בתפקידי משנה, ואשר מתעלה על עצמו ומפגין משחק כובש ומרשים כשבוי במחנה הטרוריסטים. מדהים, אבל הוא מצליח בקלות מופגנת לגנוב את ההצגה מהרובד הראשי של הסיפור (היחסים בין דמויותיהם של מג ראיין וראסל קרואו), ומופע היחיד שלו כובש בהחלט ושווה צפייה כשלעצמו. נסו לשוות בדימיונכם איך מרגיש שבוי, ותוכלו להפנים את הפוטנציאל הגלום בשחקן זה.
לסיכום: משעמם, מאכזב יחסית לציפיות, וחבל. 6 בסולם יגאל.
סימן חיים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אילן קלינגרגיל: 5625/03/2017 16:57:38
7/10אייקון ציון
בסך הכל סרט טוב בסוגו. סרט שיחזיק אותך מרותק למסך למשך 90 דקותיו אבל מרגע שעזבת את אולם הקולנוע, שכחת מהסרט. שתי הערות: 1.לא לראות את הסרט על בטן מלאה.הצורה שבה החיזר מחסל את האסטרונאוטים יכולה לגרום תגובות גסטרו-אנטרולוגיות מאד לא נעימות. 2.זה לא ספוילר - צפוי סרט המשך.
שם: טל שמאיגיל: 08/02/2002 10:57:08
1/10אייקון ציון
סרט כבד ומשעממם לא שווה
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט