בלו ולנטיין ביקורת סרט

Blue Valentine Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "בלו ולנטיין":
"משחק מעולה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Blue Valentine
משחק מישל וויליאמס, ריאן גוסלינג, פיית וולגיקה, ג'ון דומאן, מייק ווגאל במאי/ת דרק סיאנפרנס  
דרמה
ביקורת סרט לבלו ולנטיין מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"משחק מעולה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע52.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די32.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות15.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לא בכדי מישל וויליאמס היתה מועמדת לאוסקר על תפקידה הנועז בסרט האמריקאי העצמאי "בלו ולנטיין". חסרה רק המועמדות של ריאן גוזלינג העזר כנגדה בסרט קטן ואפקטיבי זה. שלא תטעו, אולי בכרזה נראים צמד השחקנים מחובקים ואוהבים וגם השם של הסרט עלול להטעות ולגרום לחובבות הקיטש הרומנטי להגיע לבתי הקולנוע, אבל הסרט המתרחש בשני מישורי זמן שונים. הוא מתאר לא רק את פריחתה של אהבה אלא בעיקר את גסיסתה העצובה. התוצאה הוא קולנוע עצמאי צנוע ואינטיליגנטי עם משחק מעולה ובימוי ריאליסטי שלא משאיר הרבה תקווה למי שאיבד אמון באהבה.התחושה הריאליסטית של הסרט "בלו ולנטיין" נובעת בעיקר מעברו של הבמאי, דרק סיאנפרנס שעד היום ביים בעיקר סרטי תעודה טלוויזיונים וסרטים קצרים אוונגרדים. הזוג דין (גוזלינג) וסינדי (וויליאמס) מבינים במהלך סופשבוע אחד שהכאב העצום שלהם נובע מכך שהם מסרבים להכיר בזה שאהבה שאיחדה ביניהם כבר לא קיימת ושכול הניסיונות שלהם לשמר את הזוגיות ולנסות להחיות את מה שכבר לא קיים רק ממלאים אותם בעוד שנאה ותיעוב אחד כלפי השני.
במקביל להווה הטראגי שבעצם מסמן את סוף מערכת היחסים של הצבע והאחות, ישנו העבר, המפגש בין שני ההפכים, סטודנטית עם עתיד מבטיח שנכנסה להריון מהחבר הספורטאי לבין סבל בחברת הובלה, אדם שכבר ישב בכלא ובמהלך אחת העבודות שלו נתקל בסטודנטית הצעירה ומתאהב בה עד כלות הנשימה. בחור צעיר ומוכשר עם כשרון מוסיקלי שמחליט לזנוח את הכול ולהקדיש את חייו לאותה צעירה שרק פגש. לא רק זאת הוא אף מתנהג כאילו הבת של סינדי היא בתו הביולוגית לכול דבר.סינדי שמבינה שהחבר הסטודנט לא באמת אוהב אותה ומשתמש בה כחפץ מחליטה להמר על דין, המאוהב בה עד הראש. זאת אהבה של הפכים, אשה עם חלומות שרוצה להיות רופאה אך יודעת שהחלום עתיד להתנפץ עם כניסתה להריון ואילו צעיר שמחליט לוותר על כול שאיפותיו כדי לטפל באחת והיחידה מבחינתו אך לא מבין שהוא צריך לתת לה חופש כדי שתגשים את שאיפותיה ובמקום זאת מקים סביבה סורגים לא ממש מוזהבים.
וויליאמס וגוסלינג אמינים עד כדי כך שנדמה שהם אינם משחקים. האושיות הקולנועיות שלהן מתפוגגות לתוך דמויות ריאליסטיות כואבות ומצמררות. עד כדי כך הם אמינים שנראה כאילו מדובר בסוג של סדרת ריאלטי שבו המצלמה פשוט מתעדת התרחשויות בחייהם של זוג צעיר מהמעמד הנמוך אי שם במדינת ניו יורק. "בלו ולנטיין" הוא גלולה קולנועית מרה שמתארת התחלה וסוף, המסע עצמו לא באמת חשוב אלא מה הדמויות לקחו מהמסע הזה וכנראה שהם אספו רק כאב."בלו ולנטיין" הוא דרמה קטנה ואינטימית לכול מי שרוצה לראות קולנוע אמריקאי עצמאי ואיכותי עשוי היטב. מי שמחפש קומדיות רומנטיות שבלוניות יוכל למצוא מוצר צריכה חדש עם אשטון קוצ'ר באולם ליד.
בלו ולנטיין - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1430/10/2017 00:47:48
9/10אייקון ציון
סרט מדוייק ומרגש !!! השחקנים יוצאים מן הכלל, הצילום נהדר, הפס-קול מעולה, העריכה מצויינת, הדיאלוגים עמוקים והדוקים במיוחד והתסריט והעלילה עשויים בצורה גאונית, מעוררת השראה ומלאת אהבה לקולנוע (חוץ מהעשרים דקות הראשונות בעשויים בצורה טובה אך לא מעבר לכך). בקיצור, הצפייה חובה !!! אחד הסרטים הטובים ביותר שראיתי אי פעם !!!
שם: nanaגיל: 2931/03/2017 12:22:22
10/10אייקון ציון
עוצמתי ואיכותי. משחק מושלם של ראיין גוסלינג ומישל וויליאמס , בימוי מצוין שנותן תחושה שאנחנו מציצים לחיים אמיתיים של זוג. אזהרה קטנה:סרט מאוד עצוב אך הוא גם מאוד ירגש אתכם. לא למי שמחפש קומדיה רומנטית קלילה
שם: anipoגיל: 4410/12/2015 19:49:10
8/10אייקון ציון
אמיתי ומשקף מצב של הרבה זוגות. האהבה נפסקת איפשהו במהלך הדרך ולא תמיד אפשר לשים את האצבע על הסיבה לכך. הרי זהו אותו בן הזוג או בת הזוג שרצינו לקשור את גורלנו אליו כי נראה היה לנו שיש ביננו משהו מחבר. זהו נושא מורכב ומקובל לומר ,שהכל משתנה. אנחנו, בני הזוג, הנסיבות. אהבתי את ההתעסקות עם העוקץ ולא רק עם הדבש שמוצג בדרך כלל בקומדיות הרומנטיות המלוקקות של הוליווד. משחק מדהים של שני כוכבי הסרט.
קישורים
חץ בלו ולנטיין (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט