בעולם טוב יותר ביקורת סרט

In a Better World Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "בעולם טוב יותר":
"מסר חשוב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר In a Better World
משחק מיקאל פרסבראנדט, טרייני דירהולם, אולריץ תומסן במאי/ת סוזן בייר  
זר
ביקורת סרט לבעולם טוב יותר מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מסר חשוב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע67.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די14.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות18.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לסרט הזר שזכה השנה באוסקר יש מסר מאוד חשוב עבור הצופים: "אלימות מובילה לאלימות". סוזן בייר, אחת הבמאיות המצליחות ביותר בעולם שמאחוריה קריירה עשירה עם סרטים מצליחים כמו "אחרי החתונה", "אחים" ו"לבבות פתוחים" עושה הכול כדי להעביר את המסר שלה. אפילו אחד מהגיבורים אומר זאת מספר פעמים, ולכן התוצאה הקולנועית מקצועית ויפה לעין אך דידקטית למדי.העלילה מתרחשת בשני עולמות - דנמרק המערבית והלכאורה תרבותית ואפריקה הפרימיטיבית. לטענתה של בייר אין הבדל גדול בין האלימות והגזענות בדנמרק ולעולם הפראי שמייצגת אפריקה. כריסטיאן הוא ילד שאמו נפטרה מסרטן ומאשים את אביו שהוא היה מעוניין במותה. את הכעסים שלו הוא מוציא על האנשים שמטרידים אותו, אם זה הבריון בבית הספר או דני גזען שתוקף את אביו של חברו הטוב ביותר ללא סיבה נראית לעין.
אנטון הוא שבדי במקור, רופא בארגון רופאים ללא גבולות המוצב במדינה לא מוגדרת באפריקה. הוא נשוי לדנית ואב לשני ילדים. הזוגיות שלהם במשבר וזה משפיע על שני הבנים הצעירים והמבולבלים. כאשר הוא חוזר לדנמרק כדי לבקר את בני משפחתו הוא מוצא את עצמו מותקף על ידי מוסכניק מקומי גזען. אנטון לא מאמין באלימות ומסרב להכות באיש חזרה למרות שהילדים דורשים נקמה.באפריקה הוא צריך להתמודד עם דילמה זהה: גבר עב כרס מגיע למרפאה כאשר רגלו במצב ריקבון. הגבר הזה הוא מנהיג המורדים שתחביבו לחתוך את בטנן של נשים בהריון כדי לגלות מה מין העובר שבבטנן. איש אכזר וצמא דם. האויב הגדול של המקומיים. האם הוא יכנע לצורך העז של המקומיים לנקום ברוצח הפסיכופט ולבצע בו לינץ'?
סוזן בייר, יהודיה דנית טובה היא גם במאית מקצוענית מעוררת הערכה שיש לה מסר חשוב לעביר לצופים אך בדרך היא מפילה את עצמה בפח. הדמויות לא באמת מעניינות ולא באמת אכפת לך מה יעלה בגורלן. הן בסך הכול כלי שרת לעביר לנו מסר חשוב ביותר אך הדרך שהיא בוחרת לעשות זאת היא דידקטית ולכן גם מעוררת אנטגוניזם. בקולנוע צופים בסיפור, בדמויות שיהיה אפשר להזדהות איתן ודרך הסיפור והדמויות תוך כדי חוויה רגשית להבין את המסר.בסרט הזה היא מעבירה את הצופים מטראומה אחת לשנייה, מסצנה היסטרית אחת לאחרת, רק כדי להכות בנו את הרעיונות שלה ולבסוף נפרדת בשוט מעצבן של ילדים אפריקאים מחויכים מנופפים לשלום. מה שמוכיח שגם הדנים לא חפים מקולוניאליזם בסופו של דבר.
בעולם טוב יותר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4715/06/2019 10:17:54
8/10אייקון ציון
הסקנדינבים יודעים לעשות סרטים. למען האמת לא מדובר על פאר היצירה, אך העלילה מעניינת וכמובן מוסר ההשכל. בציר המרכזי ישנה חברות בין שני ילדים. כריסטיאן חוזר עם אביו לדנמרק מלונדון לאחר שאימו נפטרה.הגעגועים לאימו והכעס על אביו מלווים אותו כל הזמן.בבית הספר הוא פוגש את אליאס, ילד רכרוכי שסובל מאלימות והתנכלויות מצד חבריו לספסל הלימודים. בין השניים נוצר קשר מיוחד , כאשר כריסטיאן המרדן והכריזמטי לוקח על עצמו לגונן על חברו. ציר נוסף בעלילה, קשור לאביו של אליאס הפרוד מאישתו.הוא רופא מתנדב בבית חולים שדה באפריקה, במקום בו שולטות כנופיות חמושות ורצחניות.באחת הפעמים כאשר הוא מגיע לביקור בדנמרק, אביו של אליאס מותקף בידי גבר אחר. כריסטיאן משכנע את אליאס לנקום באותו האיש שהיכה את אביו.למרות שאביו של אליאס מנסה לשכנע את השניים שאלימות לא מובילה לכלום, השניים בהובלת כריסטיאן יוזמים פעולה שתוצאותיה קשות. המסר הוא שאין טעם בנקמה ושהיכולת לסלוח היא מעלה חשובה.המשחק של כל המשתתפים מעולה ומרשים. לא סרט מושלם אך שווה צפייה.
שם: מריםגיל: 6603/03/2016 14:10:00
7/10אייקון ציון
סרט מעניין בעל מסר, לפעמים גולש מדי לפשטנות משחק טוב של הילדים
שם: איציק גורגיל: 3621/10/2015 22:03:41
7/10אייקון ציון
אולי בעולם טוב יותר יהיה אפשר לחיות ללא אלימות. בעולמנו אינני חושב שצריך להגיב באיפוק כלפי אלימות וזו גם לא דרך ראויה לחנך בה ילדים. מצד השני, הסרט עשוי משוחק ומצולם נפלא ובהחלט ראוי לצפיה.
קישורים
חץ בעולם טוב יותר (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט