לאור היום ביקורת סרט

The Robber Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "לאור היום":
"חזק ועוצמתי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Robber
משחק אנדריאס לאסט, פרנציסקה וייז במאי/ת בנג'מין הייסנברג  
זר
ביקורת סרט ללאור היום מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"חזק ועוצמתי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע44.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די11.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות44.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ניתן להגדיר את סרטו עוצר הנשימה של הבמאי בנג'מין הייסנברג כ"מהיר ועצבני" - הגרסה האיכותית והאומנותית. ואכן, "לאור היום" או "הגנב" הוא סרט עוצר נשימה המבוסס על סיפור אמיתי לחלוטין על שודד בנקים שהוא גם רץ מרתון אשר משתחרר מהכלא וצריך להחליט באיזה מבין שני התחביבים שלו הוא בוחר לעסוק. הבחירה בהחלט לא קלה עבורו, ותוך שהוא מנסה ליהנות משני העולמות - לראשונה בחייו הוא מתאהב. מרגע זה ואילך הכל הולך ומסתבך.הסרט היה מועמד לפרס דב הזהב בפסטיבל ברלין 2010 וזכה בפרס הבמאי והשחקן הטובים ביותר בפרסי הקולנוע האוסטרי. זהו מסוג הסרטים שאתה לא מצפה שהם יהיו באמת מרתקים או מעניינים, אבל התוצאה היא לא רק אסופת מרדפים עוצרי נשימה אלא יצירה מורכבת על אדם שמוותר ביודעין על ההזדמנות לחיים טובים ומאושרים תמורת סיפוק אותו אדרנלין בלתי נשלט ששוד בנק מספק לו.
אנדראס לאסט בהופעה מצמררת כיוהן רטנברג יוצר דמות מאופקת בעלת פנים חתומות, סוג של באסטר קיטון אבל אלים ורצחני. מתחת לפני השטח מתחוללת בו סופת רעמים וברקים המתנפצת בסופו של הסרט בקרשנדו קר ומצמרר. לכן העוצמות של "לאור היום" מזכירות יותר את סרטי הפשע של שנות השבעים אבל עם קרירות אוסטרית/גרמנית והרבה פחות את סרטי הפעולה האמריקאים של ימינו.לעומת הקולנוע האמריקאי שחוגג את הפומפוזיות וכל סצנה צריכה להיות מסעירה ומרגשת מקודמתה, "לאור היום" נבנה באיטיות וכאשר לפתע אותה אלימות מתפרצת החוצה בלי שנרגיש. הקהל שוקע עמוק בתוך הכיסא ורק מצפה לרגע הבא שבו הוא יותקף על ידי מלאכת המחשבת של יוצרי הסרט.
לאור היום - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 4009/12/2013 22:46:28
7/10אייקון ציון
הסרט מרתק לכל אורכו למרות השפה. די קשה להזדהות עם הגיבור המופנם ועם מעשיו. בהתחשב בכך שהוא מבוסס על סיפור אמיתי יהיה מעניין לבדוק מה מתוך הסרט אכן קרה במציאות..
שם: מ קגיל: 1706/06/2011 00:27:06
7/10אייקון ציון
חיכיתי לסרט הזה חודשיים. היו לי ציפיות גבוהות. גבוהות מדי, אבל אני לא יכולה להגיד שהסרט לא טוב. ההתחלה אמנם מאגדת כמה סצינות של הליכה, ריצה, נהיגה ועוד מעשי יום-יום, אבל השגרה של גיבורנו כוללת גם כמה מעשי שוד פראיים למדי. חששתי שהסרט ייפול למלכודת של "גיבור-בחורה-בעיה", והוא אכן נפל למלכודת הזו בצורה שלא ממש מתרכזת בקשר עם הבחורה או בעבר, אלא פשוט בהווה. לעומת זאת, הסרט החל לצבור תאוצה לקראת האמצע, שם הגיעו המרדפים, ההפתעות הספורות שצצו משום מקום ובלעדיהן הסרט לא היה מה שהוא, וגם הצד שגורם לצופה להרהר - מה אני מרגיש כלפי הגיבור? אני הרגשתי כעס וחוסר הבנה, אבל גם חיבה ורחמים. ובעיקר עצב. עצב על אצן כל-כך מוכשר שלא יכול היה להיפרד ממסכת השודד. סצינת הסיום יפהפייה. השחקן הראשי נראה נהדר על מסך קולנוע. בעצם על כל מסך. למרות שהסרט לא "מדהים" ו"מרתק" הוא מומלץ ומשאיר את רשמיו על הצופה.
קישורים
חץ לאור היום (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט