כוכב הקופים: המרד ביקורת סרט

Rise of the Planet of the Apes Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "כוכב הקופים: המרד":
"טוב מאוד"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Rise of the Planet of the Apes
משחק ג'יימס פרנקו, אנדי סרקיס, פרידה פינטו, טום פלטון, בריאן קוקס, ג'ון ליתגו, ג'יימי האריס במאי/ת רופרט וויאט  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לכוכב הקופים: המרד מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"טוב מאוד"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע77.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנת 1968 נוצר הסרט "כוכב הקופים" שהפך לשובר קופות שהפך במהירות לסדרת סרטי קולנוע וטלוויזיה מצליחה במהלך שנות השבעים בכיכובו של רודי מקדואל שגילם את סיזאר, השימפנזה המבריקה השולטת בכוכב הקופים. בשנות השמונים המוקדמות נעשו שני סרטי טלוויזיה כושלים מחומרי גלם ישנים. בשנת 2001 העיניים נשאו לכיוונו של טים ברטון שיצר גירסה נוספת, אבל האדפטציה שלו היתה כושלת וסבלה מהתערבות נוקשה של האולפנים.עשור חולף ואולפני "פוקס" החליטו להחזיר לחיים את הקופים, הפעם בצורת פרולוג, סרט מקדים המתאר את ההתרחשויות שהובילו אל אותו סרט קלאסי שנוצר לפני 43 שנה. כמובן שאם צפיתם באותה יצירת מופת מרשימה בכיכובו של צ'רלסטון הסטון ובימויו של פרנקלין ג'יי שאפנר (פאטון) אתם רק תצאו מסופקים יותר אבל אין חובה להכיר את הסרט הראשון או את הסרטים שהגיעו לאחר מכן. הסרט הראשון זכה בפרס האוסקר עבור הישגי האיפור המצטיינים של ג'ון צ'יימברס. אני די בטוח שהסרט החדש יזכה בפרס האוסקר על הפעלולים.
הסרט החדש הוא הטוב ביותר בסדרה הוותיקה מאז הסרט המקורי. לראשונה ישנו תסריט מתוחכם המתאר בחציו הראשון את ניסיונותיו של מדען צעיר בשם וויל רודמן למצוא תרופה למחלת האלצהיימר שתקפה את אביו. את הניסויים מקיימים על קופים בחברת תרופות שישנו רק דבר אחד העומד בראש מעייניה – כסף. התוצאה היא שהחיות הפראיות עוברות אבולוציה ומפתחות יכולות מחשבה זהות לבני אנוש. באופן מפתיע בחלקו השני של הסרט הגיבור הוא לא המדען הצעיר אלא סיזר קוף השימפנזה שגודל על ידי וויל.סיזר שיוצא להגנת אביו של וויל ותוקף את השכן הנודניק מוצא את עצמו במכלאה שם הוא הופך למנהיג הבלתי מעורער של שאר הקופים. בסצנות מרתקות ללא מילים המתארות את האינטרקציה בין הקופים יוצר הבמאי הבריטי הצעיר רופרט וויאט דרמה פסיכולוגית מרתקת עמוסה מתח המתארת את משחקי הכוח באותה מכלאה. הסיטואציה מזכירה קצת את סרט הביכורים שלו The Escapist המתרחש בבית כלא. בסרטו הראשון בריאן קוקס הוותיק מגלם את אחד האסירים ואילו כאן הוא בעל המכלאה.
השינוי בין הגיבורים הוא רק אחד משלל ההפתעות החיוביות שהתסריט המורכב והמפתיע של "כוכב הקופים: המרד" מסתיר בתוכו. הסרט מתרחש בסן פרנסיסקו, אתר הצילומים החביב על אלפרד היצ'קוק, ואכן האווירה בסרט החדש היא של מותחן פסיכולוגי מורכב ולא של סרט פעולה. הסרט נשען על רגשות הגיבורים והדילמות השונות איתם הם מתמודדים כמו בסרטיו הקלאסיים של היצ'קוק, כאשר בסופו של הסרט הקופים תוקפים את העיר כמו בסרט האימה הקלאסי "ציפורים". כמובן שמאותו רגע בו הקופים משתחררים מהמכלאה, הסרט הופך לסרט פעולה אפוקליפטי המכיל מספר סצנות פעולה וירטואוזיות מרשימות שמובילות לסוף מפתיע ומרגש."כוכב הקופים: המרד" מצליח לחקור את אופיו של המין האנושי ואת פשעיו בעידן העכשווי. הוא עושה זאת בצורה בוגרת ומורכבת בעזרת תסריט חכם, בימוי מאופק הנמנע מקיטש ומלודרמטיות. הוא עושה זאת בעזרת פעלולים פורצי דרך בעיצוב הקופים המרהיבים שהופכים את סיזר לאחת הדמויות המרגשות והאנושיות ביותר בסרט הזה. ג'יימס פרנקו ממשיך להוכיח שהוא אחד השחקנים הצעירים המרתקים כיום בהוליווד כאשר הוא בוחר לגלם דמות אפרורית נטולת זוהר. ג'ון לית'גו נפלא כאביו חולה האלצהיימר, פרידה פינטו יפה ולא מזיקה. אנדי סירקיס (גולום בסרטי "שר הטבעות") מגלם את סיזר ופשוט גונב את ההצגה.כרגע "כוכב הקופים: המרד" הוא לא רק סרט הקיץ הטוב ביותר אלא גם אחד הסרטים הטובים ביותר של שנת 2011, ורופרט וויאט הוא אחד הבמאים הצעירים והמסקרנים שפועלים כיום בהוליווד. מומלץ מאוד ורצוי על מסך קולנוע כמה שיותר גדול.
כוכב הקופים: המרד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1421/07/2017 03:00:23
8/10אייקון ציון
סרט חכם ומרשים !!! השחקנים מעולים, הצילום לא רע בכלל, הפס-קול מוסיף המון לאווירת הסרט, האפקטים וה-CGI מציאותיים במיוחד, האקשן מרהיב, העריכה מצויינת, המסר חשוב והדיאלוגים הדוקים ומעניינים אבל התסריט והעלילה די צפויים ועיתים רחוקות אפילו חסרי מקוריות. בקיצור, כדאי לראות !!!
שם: איציק גורגיל: 3601/11/2014 19:50:44
9/10אייקון ציון
סרט מרתק שגם נושא את מסר "תנו לחיות לחיות". בצפייה שניה בולט הדבר שהקופים גונבים את ההצגה ובני האדם רק שוליים בסרט. אנדי סרקיס כסיזר המנהיג במשחק מרשים ביותר. מומלץ!
שם: Jason Stathamגיל: 2302/07/2014 09:15:58
9/10אייקון ציון
סרט מעניין שגורם לך לחשוב על שלטון האדם הדורסני בכדור הארץ ואיך אנחנו מנצלים את העליונות שלנו. בנוסף יש עלילה מעניינת ומתח ועלילה מעניינת. אחלה סרט.9 בסולם statham.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט