מאחורי הקריירה הטלוויזיונית הענפה של יוסי מדמוני עומדות סדרות כמו "טייק-אווי", "בת ים ניו-יורק", "מלנומה אהובתי" ו"חיים אחרים". אם מתעלמים מהסרט "המנגליסטים" אותו הוא ביים יחד עם דויד אופק שותפו לשעבר ואת הגרסה הקולנועית ל"מלנומה אהובתי" שלא הוצגה בבתי הקולנוע בארץ, "בוקר טוב אדון פידלמן" הוא סרטו העלילתי הראשון באורך מלא. מדמוני שגם נחשב לתסריטאי מבריק העדיף להשתמש בתסריט לא שלו, אלא של ארז קו-אל שכתב את התסריט לסרט המקסים "חמש שעות מפריז".הסרט "בוקר טוב אדון פידלמן" מתרחש בדרום תל אביב אבל לעומת סרטים ישראלים רבים שחוגגים את אווירת השוק הצעקנית של האזור, הסרט מזכיר יותר יצירות קולנועיות אירופאיות אומנותיות ומאופקות. בסרט הזה יש יותר שתיקות מאשר צעקות. הבחירה הקולנועית הלא שגרתית הזו להתרחק מהמסורת הישראלית של סרטי הבורקס ולהעדיף את הקולנוע המזרח אירופאי על פניו, גם מצילה את הסרט שהיה יכול בקלות להגרר לתהומות הטעם הרע והקיטש.
פרסומת
ששון גבאי בעוד תפקיד נפלא מגלם את אדון פידלמן שהסדנה שלו לשיחזור רהיטים עומדת בפני סגירה לאחר מותו של שותפו מזה ארבעים שנים. הוא נאלץ להאבק בנוח בנו אליו התנכר במשך שנים, שמבקש לסגור את הסדנה ולבנות במקומה בית דירות. מערכת יחסים טעונה ומורכבת עם מטענים של שנים יש בין האב ובנו. נבו קמחי מעולה כבן המתנכר. אנטון הוא צעיר אבוד המסתתר מפני העולם ומוצא מסתור בסדנה של פידלמן. הוא בעצם סוג של בן אבוד. הבן שמנסה להבין את עולמו של אדון פידלמן ואף מנסה לעזור לו להציל את הסדנה.במרכז המאבק ישנה גם נאווה, אשתו של נוח המרגישה מוזנחת ולא מסופקת. היא נמצאת בהריון ומוצאת נחמה בזרועותיו של אנטון שחודר לתוך חייה ומעורר בה תחושות שלא חשה מזה זמן רב. אנטון מתאהב בה וכך נוצר מצב ששני הגברים - הבן הביולוגי והשוליה המגלם סוג של בן וממשיך דרך. שניהם מתחרים על ליבם של של אדון פידלמן וחווה.
העלילה איננה מחדשת דבר. סרטים על מערכות יחסים בין אבות ובנים יש רבים ומורכבים הרבה יותר כמו סרטו האחרון של יוסף סידר "הערת שוליים". מה שמייחד את הסרט "בוקר טוב אדון פידלמן" הוא הצניעות שלו, שהוא יחסית קטן מידות ואיננו מתיימר להיות יותר מכך. יש בו איטיות ושקט שלא אופיינים לקולנוע הישראלי. הרגשות מאופקים כמעט ואין התפרצויות. המשחק של כולם מצליח להיות צנוע ולא בומבסטי ועל אף שלא חסרים רגעים עמוסים ברגשות הוא אף פעם לא סובל מטעם רע.שרה אדלר והנרי דויד משלימים את המשוואה כאשת הבן הביולוגי והשוליה שמאמץ את אדון פידלמן שהופך עבורו לדמות אב. השניים שחקנים מגוונים ונפלאים המשתלבים היטב בסרט שיש לו גם פסקול נפלא של אבי בללי. הגדולה של הסרט שהוא יודע בדיוק שהוא סרט קטן על מערכות יחסים בין אנשים שהם כאן ועכשיו אבל בלי המנטליות הישראלית המעיקה. משעשע שדווקא האיש שעומד מאחורי יצירות כמו "בת ים ים ניו-יורק" או "המנגליסטים" יוצר סרט שדרום תל אביב מזכירה יותר את פראג מאשר את שוק התקווה. אולי זאת הסיבה שהסרט הקטן והמקסים הזה הצליח להפוך להצלחה בינלאומית וזכה בפרסים בפסטיבל סאנדנס וקרלו ויוארי.בסופו של דבר "בוקר טוב אדון פידלמן" הוא סיפור פשוט שכתוב היטב, מבוים במקצוענות, משוחק נפלא ומספק חוויה קולנועית ישראלית איכותית אך מבדרת במשך 105 דקות, ובתקופה הזאת של סוף הקיץ ששוברי קופות אמריקאים תוקפים את בתי הקולנוע בלי הפסקה, מדובר בהחלט בשינוי מרענן לטובה.