ממלכת החיות ביקורת סרט

Animal Kingdom Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ממלכת החיות":
"עוצר נשימה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Animal Kingdom
משחק בן מנדלסון, ג'ואל אדג'רטון, גאי פירס, לוק פורד, ג'קי וויבר, סאליבן סטייפלטון, ג'יימס פרשוויל במאי/ת דיוויד מישוד  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לממלכת החיות מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"עוצר נשימה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
מדד פופולריות
3.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע47.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די28.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות23.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסרט "ממלכת החיות" הוא דרמת פשע אוסטרלית משפחתית שלאורך כל 112 הדקות שלה, מהשנייה הראשונה שלה עד השנייה האחרונה תחזיק אתכם על קצה הכסא. הסרט נמצא בליגת העל של סרטי הפשע החשובים שנוצרו בשנות ה-70 וה-80 כמו "הסנדק", "פני צלקת" וזהו כנראה סרט הפשע הטוב ביותר שנוצר בעשור האחרון. כמו כל סרט על משפחת פשע לא מתפקדת גם בסרטו הראשון באורך מלא של הבמאי/תסריטאי דויד מישד ישנה תחושה שצופים בסוג של אופרה עמוסת הפתעות טראגיות ואכזרית. ככול שהרגשות של הגיבורים מגיעים לשיאים חדשים כך גם הסרט הופך ליצירה מונומנטאלית גדולה מהחיים.השחקן הצעיר ג'יימס פרשוויל מגלם את ג'ושוע בן ה-17 שהגיע זה עתה לחיות עם המשפחה. אמו דאגה במשך שנים להפריד אותו ממשפחתה הקרובה, אבל כעת כשהיא מתה ממנת יתר אין לו לאן ללכת. הסיבה שהאם החליטה להרחיק את בנה ממשפחת קודי המפורסמת היא שג'נין סמארף קודי, הסבתא הדומיננטית, מנהלת ביחד עם בניה משפחת העוסקת בסחר בסמים, שוד, גניבה ורצח. המשטרה שמה לעצמם מטרה אחת - לחסל את המשפחה הזאת. לתוך מאבק הכוחות האלים הזה נזרק ג'ושוע שמוצא את עצמו בלב דילמה מוסרית ואישית. האם לחבור לבני משפחתו הביולוגים האלימים או להסתכן ולשתף פעולה עם המשטרה.
פרשוויל נושא על גבו תפקיד לא פשוט לשחקן צעיר ולא מנוסה. הבעת פניו המבולבלת תמידית והסתומה למדי, לא מסגירה את הסערה הרגשית שלתוכה הוא נקלע. רק כאשר הסרט מתקדם עד לסופו הבלתי צפוי נחשפים עוד ועוד רבדים מאופיו ועולמו הפנימי של ג'ושוע. אבל אין ספק, מי שגונבת את ההצגה האמיתית מהשחקן הצעיר היא ג'קי וויבר שאף היתה מועמדת לאוסקר שחקנית משנה על תפקידה כראש ארגון הפשע המשפחתי. בתחילת הסרט היא נראית כמו אמא שנכנעה לגורלה המר ושמשלימה עם העובדה שבניה נולדו להיות פושעים והיא פשוט תומכת בהם ואוהבת אותם ללא עוררין. בהמשך מתברר שמדובר במפלצת מניפולטיבית, מסוכנת ורצחנית שיודעת בעזרת מתק שפתיים למרר למי שהיא רוצה ואיך שהיא רוצה את החיים. האם שמנשקת את בניה על שפתיהם כאילו היא מסמנת אותם ולאף אשה אחרת אסור לגעת בהן.התסריט של דויד מישד לא ניחן בדיאלוגים או מונולוגים ארוכים ומגניבים, זה לא טרנטינו. סרטי פשע רבים בימינו מתגלים כסרטי פעולה שיש בהם שוד כלשהו. "ממלכת החיות" זאת דרמה משפחתית רצחנית שמתנהלת בתוך ממלכה משל עצמה, כאשר הם עצמם החיות. השיחות הם ריאליסטיות לחלוטין. התסריט לא מנסה למצוא חן בעיני הקהל הצעיר שמחפש סצנות פעולה מפוארות ודיאלוגים שנונים. הריאליזם והפשטות של הטירוף המשפחתי הם שהופכים את הסרט לרב עוצמה ומצמרר בצורה בלתי נשכחת. הירידה לתוך חייהם של הגיבורים וחשיפת רבדים מאופיים ושאיפותיהם היא שהופכת את הסרט לרב עוצמה.
השוטרים בסרט הם חיות לא פחות אכזריות. הם לוקחים את החוק לידיים, הם מושחתים, רצחניים והצדק שלהם שטוף בדם. ואם הם לא רודפי צדק ששיטות הפעולה שלהם מזכירות את שיטות הפעולה של העבריינים אותם הם רודפים הם משתפים פעולה עם משפחת קודי. בודד במערכה נמצא הבלש נתן לייקי המנסה להוביל את המשפחה אל מאחורי הסורג בצורה חוקית. זוהי משימה כמעט ובלתי אפשרית בתוך העולם החייתי שבו הוא פועל, מה שמוביל בסופו של דבר להרמת ידיים נואשת מול המציאות האכזרית שאיתה הוא צריך להתמודד. גאי פירס המגלם את הבלש עושה זאת בצורה הומנית ואנושית שמייצרת ניגוד בין דמותו האידיאליסטית המנסה לתמרן בתוך הזוהמה ובין האנשים הפושעים והשוטרים סביבו."ממלכת החיות" הוא לא עוד סרט פשע רגיל, הוא אופרה גדולה מהחיים, טרגדיה יוונית בשיאה. הוא מיצג מרהיב של קולנוע פנומנלי, בימוי חכם ומהודק שלא נותן לצופה רגע אחד של מנוחה. תסריט עמוס הפתעות עלילתיות, ששומרות על מתח גבוה. בסופו של דבר הסרט הזה יספק לכם את אחת החוויות הקולנועיות המרשימות של השנה הקרובה בבתי הקולנוע בארץ, רק חבל שהוא מגיע באיחור של שנה וחצי אחרי שאר העולם. במקרה הזה בהחלט עדיף מאוחר מאשר אף פעם.
ממלכת החיות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: משה רביגיל: 3722/04/2012 10:14:49
8/10אייקון ציון
סרט משובח !! מחזיק אותך בעניין עד הרגע האחרון. יופי
שם: Mגיל: 5215/04/2012 21:59:04
7/10אייקון ציון
משהו בין דרמה לסרט פשע קטן מציאותי... בוודאי שלא סרט מאפיה או מתח. לא סרט גדול. עשוי טוב, מינורי, דמויות אמינות וסיפור ראלי... לא מדהים משום בחינה שהיא... בסדר, אפשר לראות לא יותר לא פחות.
שם: דב ישראליגיל: 3608/12/2011 16:39:12
7/10אייקון ציון
Animal Kingdom סרט פשע אוסטרלי,לצערי הסרט זז לאט מידי ומאוד שונה מסרטי פשע אחרים שראיתי,אבל כסרט מדובר על סרט לא רע,לא יתאים לכל אחד.
קישורים
חץ ממלכת החיות (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט