רואה בקלפים ביקורת סרט

The Gift Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "רואה בקלפים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Gift
משחק קייט בלנשט, קיאנו ריבס, ג'ובאני רביסי, קייטי הולמס, גרג קינר, הילרי סוואנק במאי/ת סם ריימי  
דרמה
ביקורת סרט לרואה בקלפים מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע18.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די72.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הקאסט המרשים של השחקנים בסרט הזה שוב הפחיד אותי. כמספר השחקנים הידועים, כך האכזבה מהסרט - כלל ידוע בסרטים הוליוודיים. אבל לכלל כלל יש חריג, ומצאתי עצמי נהנה מאד בסופו של דבר מהסרט.הסרט מתרחש בעיירה דרומית קטנה בדרום החם של ארה"ב, ומגולל את סיפורה של אנני וילסון (קייט בלאנשט), אם חד הורית וקשת יום, המתפרנסת מתרומות שניתנות לה מלקוחות, אשר היא רואה בקלפים את עתידן. בין לקוחותיה נמנים מכונאי סכיזופרן ונוירוטי (ג'ובאני ריביסי) המהווה סכנה לעצמו, והמחפש בעזרתה את הסיבה להיותו כזה. כן נמנית עם הלקוחות אשה מוכה (הילארי סוונק), אשר בעלה חם המזג והבריון (קיאנו ריבס) מתעמת עם אנני ומאיים על חייה. חייה של אנני, אשר העיירה מתייחסת אליה בזלזול ובספקנות גלויה, משתנים כאשר היא נקלעת למערבולת רגשית ונפשית, כאשר מורה (גרג קיניר) בבית הספר בו לומד בנה מבקש את עזרתה בפתרון היעלמותה של ארוסתו היפה ובת הטובים (קייטי הולמס).
הבמאי סם ריימי המיומן אינו צריך קבלות במותחנים פסיכולוגיים. התסריט אותו כתב בילי בוב תורנטון, ואשר בוים תחת ידו הקפדנית של ריימי, הוציא תוצאה מלוטשת ואיכותית. תוסיפו לזה משחק מעולה של כלל הדמויות, ועוד קמצוץ עלילתי מיסטיקני, וכן מתחים בעיירה דרומית חמה, ותקבלו סרט איכותי ומרתק. ואכן כזהו הסרט. האף שאין מדובר ביצירת מופת לדורות, אכן מדובר בסרט טוב ששווה צפייה בהחלט.משחק ראוי מופגן על ידי כלל הדמויות. ראשית אציין את קייט בלאנשט, השחקנית האוסטרלית בעלת תווי הפנים הגרוטסקיים, ועם זאת המיוחדים והיפים, שמפגינה משחק ראוי בתפקיד הצעירה המפוחדת וחסרת הביטחון בחייה, אשר המתת המיוחדת שהיא זוכתה בו (ראייה על חושית) מסייע בידה לחבר את תצריף חייה ולמצוא את דרכה אל לבן של הדמויות הסובבות אותה, לכשהיא משלימה עמו. כן אציין את משחקו של ג'ובאני ריביסי, המתעלה על עצמו בסרט זה. אם ימשיך כך, צפויה לו קריירה לא רעה בהוליווד. גם שאר הדמויות מפגינות משחק טוב, וניתן לציין לטובה גם את קיאנו ריבס - שחקן איום בדרך כלל - שמפגין משחק מדויק בהחלט בסרט זה, בתור Redneck דרומי.
הסוף קצת מאכזב וגרע מהציון שניתן לסרט, ולא אציין מדוע, כדי לא להרוס את חוויית הצפייה. ואולם, הסרט עדיין שווה צפייה כשלעצמו, ובולט בים השיממון שפקד אותנו בקיץ של שנת 2001.לסיכום: אינטליגנטי, עשוי היטב, משוחק היטב. 8 בסולם יגאל.
רואה בקלפים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עינבגיל: 2201/06/2004 22:09:44
7/10אייקון ציון
סרט שמותח לכל האורך (אבל לא מפחיד). כדאי לאוהבי סרטי מתח. לא חובה אבל בהחלט נחמד.
שם: ליאור איימרגיל: 1803/06/2003 21:05:16
7/10אייקון ציון
היה יכול להיות יותר טוב. מותחן אימה שלא ממש מפחיד באופן כללי אבל די מותח לכל אורכו. בכל זאת חסר בסרט משהו כדי להפוך אותו לסרט טוב באמת-אולי עלילה יותר מציאותית. סרט מעל הממוצע,אפשר לראות
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט