דרייב ביקורת סרט

Drive Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "דרייב":
"קלאסיקה אמיתית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Drive
משחק ריאן גוסלינג, קרי מליגן, בריאן קרנסטון, כריסטינה אנדריקס, רון פרלמן, אוסקר אייזיק, אלברט ברוקס במאי/ת ניקולאס ווינדינג רפן  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לדרייב מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קלאסיקה אמיתית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע60.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די30.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאי הדני הנחשב ניקולאס ווינדינג רפן שאחראי על טרילוגיית סרטי הפשע Pusher ועל סרט הפשע/כלא הבריטי המעולה Bronson זכה בפרס הבמאי הטוב ביותר בפסטיבל קאן האחרון על סרטו האמריקאי הראשון, "דרייב". אין זה פלא, מדובר ביצירה קולנועית שלא ניתן להסיר ממנה את המבט אפילו ברגעים שבהם השקט הופך להתפרצות של אלימות בלתי נשלטת. על אף שמו, לא מדובר ב"מהיר ועצבני". על אף שמעריצי סדרת סרטי המרדפים עלולים להגיע לאולמות הקולנוע ולחשוב שהם עומדים לצפות בסרט פעולה שגרתי לאכזבתם הם עתידים לגלות שמדובר באחד הסרטים הטובים שנוצרו בשנה החולפת.הסרט נשען כולו על שלל מסורות קולנועיות מדמות הקאובוי הבודד מסרטי המערבון, דרך הסמוראים הנודדים ברחבי העיר ונכנסים לסיטואציות אבודות מראש, סרטי הפשע של שנות השבעים שבהם כלי הרכב והמרדפים היו חלק בלתי נמנע מהסרט והלוק הנוצץ עד קיטש של שנות השמונים שבהם מעוצב הסרט כולל דמותו האניגמטית, כריזמטית ושקטה של גיבור הסרט.
ריאן גוסלינג שהתחיל את הקריירה שלו במועדון מיקי מאוס, גדל והפך לאחד השחקנים הצעירים האיכותיים שפועלים כיום בהוליווד, כפי שניתן ללמוד מהבחירות הקולנועיות הלא שגרתיות שהוא עשה לאורך הקריירה הארוכה שלו מגיל צעיר. כמובן שבהתחלה הוא עשה מה שכל ילד פלא הוליוודי יעשה אבל כבר בשנת 2001 היה ברור שהשחקן הצעיר לא מתכון ללכת בתלם והוא בחר לגלם יהודי חרדי ההופך לנאו-נאצי בסרט העצמאי המעולה "המאמין". למרות ההעדפה שלו לסרטים עצמאים קטנים או לתפקידים לא קונבנציונלים בסרטים מסחרים הוא מצא את עצמו זוכה לתואר אליל הבנות בגלל הופעתו בדרמה הרומנטית "היומן" שהפכה לשובר קופות ולהצלחה מסחרית שאליה הוא לא היה מורגל עד כה."דרייב" הוא שילוב של התשוקות האומנותיות הקולנועיות של גוסלינג שהוא גם מהאנשים שדחפו לעשיית הסרט ובחר באופן אישי את ניקולאס ווינדינג רפן כדי שיביים את הסרט. מצד אחד הוא מבסס את מעמדו כשחקן איכותי בעל נוכחות של כוכב קולנוע שמצליח לרתק את הצופים אל המסך גם שהוא שותק דוגמת קלינט איסטווד. מצד שני הסרט הזה הוא פנטסיה קולנועית שרק אוהב קולנוע אמיתי יכול ליצור. מסע אלים אל תוך הצדדים האפלים והחשוכים ביותר של הנפש האנושית, מעוטר בשלל צלילים וצבעים שלא מרפים.
העלילה מתארת את סיפורו של נהג, עובד במוסך, מתפקד כפעלולן בסרטים הוליוודים, וגם נהג להשכיר עבור שודדים. הוא אדם שמעדיף לחסוך במילים, הוא מעדיף לפעול. אחרי שוד שכמעט מסתבך הוא עובר להתגורר בבית דירות חדש כאשר הוא מתוודע לשכנתו הצעירה ובנה החביב. הוא מתאהב בה למרות שהיא נשואה ומחכה בחוסר ברירה לשחרור בעלה מהכלא. כאשר זה משתחרר הוא זקוק לעזרתו של השכן שמסכים לעשות זאת רק בגלל האהבה. אין לו מושג שהוא הולך להסתבך עם צמד גנגסטרים יהודים מאוד אלימים.רון פרלמן המוכר יותר כ"הלבוי" ואילו אלברט ברוקס המוכר יותר מהקומדיות היהודיות הנוירוטיות שבהם כיכב, ביים וכתב זוכים לרגע מכונן בקריירה הארוכה שלהם. פרלמן פשוט נפלא כיהודי מבוגר ועשיר שעדיין מרגיש צורך להוכיח את עצמו לעולם. אבל אלברט ברוקס שבדרך כלל מגלם דמויות המזכירות באופן מחשיד את וודי אלן זוכה לעדנה כמנהיג החבורה, רוצח פסיכופט חובב סכינים. זאת הופעתו הטובה ביותר של השחקן הותיק אי פעם."דרייב" הוא סרט על קולנוע, הוא סרט על שקט והתפרצות של רגשות, הוא סרט על יופי, אהבה ומוות. "דרייב" הוא יצירה שאם תכנעו למתרחש על המסך אתם עומדים להתמוגג מעשייה קולנועית סוחפת ומסחררת חושים מהמוסיקה המושלמת, התאורה המבריקה, הצילום המרהיב והמשחק המעולה. כמו שזה נראה עכשיו, "דרייב" יהפוך לקלאסיקה ולסוג של סרט פולחן עבור סטודנטים לקולנוע.
דרייב - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1430/05/2017 17:41:54
8/10אייקון ציון
סרט מרתק וסוחף !!! השחקנים מושלמים, הצילום לא רע בכלל, הפס-קול מוסיף המון לאווירה, האקשן נהדר והדיאלוגים הדוקים ובנויים היטב אבל התסריט והעלילה לעיתים לא מעניינים, משעממים ונמרחים מעט. בקיצור, בואו עם הרבה סבלנות. בעיקר למחפשים סרטים עמוקים ואיכותיים. כדאי לראות !!!
שם: עידן שלוםגיל: 2526/10/2014 17:16:20
9/10אייקון ציון
סרט מצוין. עלילה מרתקת, ראיין גוזלינג משחק יפה. 9 בסולם הדוכס
שם: ירין גולדשטייןגיל: 1721/04/2013 23:50:13
10/10אייקון ציון
צפיה שניה- יצירת מופת. אין מילים, פשוט תענוג. לא להאמין שרשמתי דברי שטנה על היצירה הזאת. קולנוע אומנותי, עדין, חכם, ומענג. עמוס מחוות לסרטי הפשע הישנים, משחק מעולה, אלימות שעשויה ומבוצעת מדהים וסרט שלא משעמם לרגע. לחובבי הקולנוע האמומנותי. תענוג !
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט