חייבים לדבר על קווין ביקורת סרט

We Need to Talk About Kevin Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "חייבים לדבר על קווין":
"מצמרר וחזק"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר We Need to Talk About Kevin
משחק טילדה סווינטון, עזרה מילר , ג'ון סי ריילי, סיבאן פאלון במאי/ת לין רמזי  
דרמה
ביקורת סרט לחייבים לדבר על קווין מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מצמרר וחזק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע59.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די28.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
זהו סרט הקולנוע השלישי של הבמאית הבריטית המעולה לין ראמזי. באופן לא מפתיע הוא הראשון שגם מגיע להקרנות מסחריות בבתי הקולנוע בישראל בעיקר בזכות שני גורמים: כוכבת הסרט טילדה סווינטון, אחת השחקניות המוערכות ביותר של תקופתנו והעובדה שהסרט מבוסס על רב המכר של ליונל שרייבר שזכה להצלחה גם בארצנו.נראה שצוות איכותי ומנצח התגייס להפוך את רב המכר המדובר להצלחה אומנותית מסחררת, וזאת עוד לפני השחקנים והתסריט המורכב של לין ראמזי ורורי סטיוארט קינר. הסרט הוא קודם כל חגיגה קולנועית אסתטית מרשימה ונטולת פשרות. הצילום של שיימוס מקגארבי הוא לא פחות ממרהיב, העריכה המעולה של ג'ו ביני היא אחד הכלים שבהם רמזי נעזרת בו כדי לנוע בזמנים ולקלף את שלל השכבות של הסרט וגיבוריו. משלים את התענוג המוסיקאי ג'וני גרינווד מ"רדיוהד" שמספק פסקול מרשים.
אבל מי שבאמת בלעדיה הסרט הזה לא היה יכול להתקיים היא הכוכבת שלו, טילדה סווינטון המצרפת לרזומה העשיר והמוזר שלה עוד דמות לא שגרתית. הפעם היא מגלמת את אווה, סופרת מצליחה הנכנסת להריון מבעלה המקסים (ג'ון סי ריילי) וכבר במהלך הלידה מבינה שזה לא בדיוק מה שהיא רוצה לעצמה. גם אחרי הלידה היא ממש משתדלת להיות אמא טובה אבל נראה שהתינוק פשוט מסרב לתת לה מנוחה. האם קווין בנה הבכור הרגיש כבר בבטן אימו שהוא לא ממש היה רצוי?כאשר קווין מתבגר המצב לא הולך ומשתפר וכאן נכנסים גספר ניול, רוק דור המגלמים אותו בשלבים שונים של ילדות. ברור שהעבודה איתם היתה טכנית אבל התוצאה על המסך הגדול בתוך הסרט הנ"ל מטרידה ועוכרת שלווה. מזמן לא נראו ילדים קטנים כל כך אכזריים בקולנוע. המצב לא הולך ומשתפר כאשר קווין גדל והופך לנער. עזרא מילר מהפנט ובאותה מידה גם מפחיד. הוא מצליח ליצור דמות מטושטשת מבחינה מינית, הוא מתלבש כמו הומו צעיר ואופנתי, הוא מסתגר בעולמו, לא מתעניין בבנות ובעיקר מטריד את אחותו הצעירה ממנו ועסוק בהתמקצעות בספורט קטלני בשם חץ וקשת.
סווינטון כמו בכל התפקידים הקולנועים שהיא לוקחת על עצמה טובעת בתוך התפקיד. היא מגלמת אם שיודעת שבנה עשה את המעשה האיום והאכזרי ביותר שבן אנוש יכול לעולל ולמרות הכל היא ממשיכה לתמוך ואף לאהוב אותו כנגד כל היגיון בסיסי. עזרא מילר הצעיר שהקהל הישראלי מכיר אותו מהסרט העצמאי המצליח "סיטי איילנד", מרשים לא פחות מהשחקנית הותיקה. הנער היפה נעלם בתוך דמותו המטרידה של קווין הפסיכופת הזקוק באופן נואש לתשומת לב והוא מתכנן לקבל אותה בדרך המעוותת ביותר שהוא יכול להשיג.הסרט מספק כנראה את ההופעות המטרידות והחזקות ביותר של השנה החולפת. הוא עשוי במקצוענות מרשימה ורמזי מצליחה לעסוק בסיטואציה אכזרית בקור רוח מעורר השתאות. הסרט הזה בהחלט לא מומלץ להורים צעירים או כאלה שמתכננים להביא ילדים לעולם. אין ספק שאחרי שתצפו בו אתם עלולים לשקול את צעדיכם בשנית. "חייבים לדבר על קווין" הוא אחד הסרטים המרשימים והבלתי נשכחים של השנה החולפת
חייבים לדבר על קווין - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אריאלגיל: 3218/11/2014 01:32:02
1/10אייקון ציון
האמת? אינני מבין על מה הסרט בכלל קיבל ביקורות חיוביות. הסרט פשוט הזוי, מכל הבחינות.
שם: יוסיגיל: 5726/09/2012 08:28:28
8/10אייקון ציון
שלום לכם,ראיתי את הסרט בdvd סרט חזק לכל הדעות קשה לצפיה במובן הפסכילוגי הסרט שכולו משרה אוירה כבדה ונכאים מ אינו משאיר אותך אדיש ויש רגעים שאתה רוצה להתערב ולשנות את מהלך העלילה התפתחותו של הילד שחקנים מעולים במיוחד האמא קטעי צילום חזקים כולל סצנת הפתיחה בפסטיבל העגבניות סרט שכולו צבוע באדום עם המון חןמר למחשבה אחריו אל תחמיצו כדאי גם לצפות בבית אם הוא לא באקרנים.
שם: דב ישראליגיל: 3620/02/2012 19:32:08
6/10אייקון ציון
We Need to Talk About Kevin נער תמים למראה שגודל במשפחה ממוצעת ומאחורי השלווה שבפניו והשקט שבו מסתתרת נפש בעייתית ומפלצתית שמטילה אסון גדול על משפחתה ועל סביבתה...משחק טוב של טילדה סווינטון,מהסרט עצמו קצת פחות התלהבתי,6+.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
דוג מן Dogman 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט