הארטיסט ביקורת סרט

The Artist Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הארטיסט":
"בידור מרשים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Artist
משחק ברניס בז'ו, ג'ון גודמן, ז'אן דוז'רדין, ג'יימס קרומוול, פנלופי אן מילק, מיסי פייל, מלקולם מקדואל במאי/ת מישל הזנוויצוס  
דרמה
ביקורת סרט להארטיסט מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"בידור מרשים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע67.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די14.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות18.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטו של מישל הזנוויצוס "הארטיסט" הפך בחורף האחרון לשיחת היום בהוליווד. די מוזר שהבמאי של שני סרטי OSS:117 - פארודיות צרפתיות מטופשות על סרטי ג'יימס בונד עומד לנצח במאים אמריקאים נחשבים כגון סטיבן ספילברג, מרטין סקורסזה ואלכסנדר פיין ולזכות לא רק בפרס הבימוי אלא גם בפרס הסרט הטוב ביותר. אבל זה גם לא מוזר כאשר מגלים שהסרט מתרחש בהוליווד בשנת 1927 כאשר הסרט האילם הפך למדבר. לא רק שמדובר בסרט על ראשית התעשייה, מדובר בסרט אילם שצולם בשחור לבן.אז איך סרט אילם בשחור לבן הופך ללהיט לא רק ביקורתי אלא גם כלכלי? הוא מדבר אל הלב של הקהל ודואג להצחיק ולרגש כל הזמן. התוצאה היא הומאז' מאוד נגיש לקהל הרחב לקולנוע של פעם, לימי הראינוע ולקולנוע האילם. ז'אן דוז'ארדן כוכב הסרט מזכיר בצורתו החיצונית את ג'ין קלי כוכב המיוזיקל הקלאסי "שיר אשיר בגשם" משנת 1952 שעוסק בדיוק באותו הנושא. עוד סרט שעוסק בדיוק באותו הנושא הוא "שדרות סאנסט" משנת 1950. שני הסרטים הנ"ל עדיין מתפקדים כיצירות קולנועיות מרשימות אפקטיביות וראויות. השאלה היא האם "הארטיסט" הוא יצירת מופת קלאסית שידברו בה בעוד 50 שנה כמו שני הסרטים הנ"ל?
תחושת הבטן שלי אחרי הצפייה בסרט ש"הארטיסט" הוא בעיקר גימיק מגניב שהצליח להפתיע ולהפוך להרבה יותר ממה שהוא באמת. ז'אן דוז'ארדן מקסים אבל הוא לא נחרת בזכרון כמו הסרט עצמו. אפילו המוסיקה המקורית של הסרט שאמורה להיות דומיננטית ובלתי נשכחת לא באמת מרשימה. יש משהו מחושב, צפוי ומתחנף מדי בסרט "הארטיסט". היומרה האומנותית שלו נמצאת בין לכבוש את קהל המבקרים ללכבוש את הקהל הרחב שלא היה מטריח את עצמו בדרך כלל לבית הקולנוע לראות סרט הוליוודי קלאסי אמיתי בסינמטק.העלילה מתרחש בהוליווד, בשנת 1927, ג'ורג' ולנטין הוא הכוכב הגדול והפופולארי ביותר של הקולנוע האילם. סרטיו הם שוברי קופות. בעודו הוא מקפץ בין צילומים, פרמיירות ומסיבות למיניהן, הוא מכיר את פפי, נערה יפה, ושחקנית בתחילת דרכה אשר טרם הצליחה לפרוץ את דרכה. אולם, מה שהם אינם יודעים זה שהכל הולך להשתנות בקרוב מאוד- ביום בו הקולנוע יתחיל לדבר. אז פפי הופכת לכוכבת ואילו ולנטין צריך להתמודד עם השכחה.
לצדו של של ז'אן דוז'ארדן מככבת ברניס בז'ו המקסימה, אוגי הכלב המתוק שגונב להם את ההצגה וגם כמה שחקנים הוליוודים מוכרים כגון: ג'ון ג'ודמן (ביג לבובסקי), ג'יימס קרומוול (בייב, גרין מייל), פנלופי אן מילר (דרכו של קרליטו), מלקולם מקדואל (התפוז המכני) ומיסי פייל (ביג פיש, צ'ארלי ומפעל השוקולד). כולם מקסימים."הארטיסט" הוא בידור מהוקצע עשוי היטב, לא באמת מבריק אבל רחוק מלהיות בינוני. הוא מחווה חשובה לקולנוע האילם ולכן הוא נבחר לתחרות הרשמית של פסטיבל קאן 2011 ואף זכה שם בפרס השחקן הטוב . בסרט הזה לא תמצאו את הציניות המרושעת של "שדרות סאנסט" שמתאר את הכאב והאובדן שחוו כוכבי הסרט האילם. הוא גם לא עשיר בהברקות אינסופיות של "שיר אשיר בגשם". אחרי שצופים בשני הסרטים החשובים שעוסקים בדיוק באותו נושא מבינים ש"הארטיסט" הוא אולי אטרקציה יוצאת דופן בעולם הקולנוע העכשווי אבל כנראה לעולם לא יהפוך לקלאסיקה האמיתית.
הארטיסט - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4620/05/2018 10:38:33
8/10אייקון ציון
מיוחד, מרענן וגאוני. עלילה שעוסקת בסרט האילם ומסופרת באותו האופן. ג''ורג'' ולנטין הוא כוכב קולנוע בסוף שנות ה-20, עדיין בעידן הסרט האילם. למרות היותו גבר נשוי הוא מתאהב בפפי מילר, רקדנית צעירה ואמביציוזית שחולמת להיות שחקנית ומשתלבת בתחום. כאשר הקולנוע המדבר עומד בפתח ותופס את מקומו של הסרט האילם, הקריירות של שניהם נמצאות במגמה הפוכה. בעוד זו של ג''ורג'' מתרסקת ,זו של פפי נוסקת. ג''ורג'' נמצא לפני שתי בעיות. האחת היא שמצבו הכלכלי מתדרדר בגלל הפרידה מאישתו, היותו שחקן מובטל והמשבר הכלכלי שמתחיל ב 1929. הנושא השני קשור לגאוותנותו ההרסנית. למרות שפפי מעוניינת לעזור לו, ג''ורג'' רואה בכך פחיתות כבוד ולא משתף איתה פעולה. כשתהילת עולמו חולפת מול עיניו, ג''ורג'' נכנס לדיכאון ומואס בחייו. כיף לראות סרט יוצא דופן שעשוי היטב. הבונוס הוא כמה קטעי ריקוד יפים. ציון סופי 8.5.
שם: .MOR Rגיל: 1413/04/2017 02:18:15
7/10אייקון ציון
סרט חביב ומבדר במיוחד !!! השחקנים נהדרים, הצילום מעולה, הפס-קול מצוין והתפאורה והתלבושות מהממים ומקסימים אבל התסריט והעלילה בסיסיים ולא מיוחדים במיוחד. בקיצור, לא הבנתי את כל ההתלהבות ואת הזכייה באוסקר. אפשר לראות !!!
שם: liorגיל: 3414/10/2012 13:46:52
10/10אייקון ציון
סרט מעולה. יצירת אומנות!
קישורים
חץ הארטיסט (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט