הילד עם האופניים ביקורת סרט

The Kid with a Bike Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הילד עם האופניים":
"בלתי נשכח"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Kid with a Bike
משחק ססיל דה פרנס, תומה דורה, ג'רמי ריניר במאי/ת זאן פייר דראדן, לוק דראדן  
דרמה
ביקורת סרט להילד עם האופניים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"בלתי נשכח"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע60.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די30.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"הילד עם האופניים" סרטם של ז'אן פייר ולוק דארדן זכה בפרס הגדול של חבר השופטים בפסטיבל קאן 2011 ובצדק רב. זוהי יצירה קולנועית ריאליסטית עם סיפור לכאורה קטן אך בעל רבדים ומורכבויות פסיכולוגיות וסוציאליות שנדיר למצוא במרבית הסרטים שמגיעים לבתי הקולנוע בישראל. התוצאה בסופו של דבר היא אחת החוויות המרגשות שהוצגו בשנה החולפת בבית בקולנוע בישראל, ובכלל מדובר בסרטם הטוב והאופטימי ביותר של האחים דארדן.ז'אן-פייר ולוק דארדן מוכרים לקהל הישראלי בעיקר בזכות סרטיהם "השבועה", "רוזטה", "הבן", "הילד" ו-"השתיקה של לורנה". הקולנוע הריאליסטי והסגפני של הצמד מושפע בעיקר מעבודתם כבמאים של סרטים תיעודיים. גם הפעם הם מגישים יצירה ריאליסטית מרגשת וזאת על אף ההבלחות המוסיקליות המעטות והלא אופיניות והליהוק הלא שגרתי של כוכבת הקולנוע הבלגית המצליחה ביותר בצרפת - ססיל דה-פרנס ("כסאות מוזיקלים", "אויב הציבור", "מכאן והלאה" של קלינט איסטווד ועוד).
כמו בסרטים אחרים של צמד האחים גם הפעם ישנו ילד צעיר בתפקיד הראשי - התגלית המרשימה תומה דורה שזהו לו סרטו הראשון. הוא מגלם את סיריל, ילד בן 12, שאביו מוסר אותו לפנימייה ומאז ניתק עמו כל קשר. סיריל נוהג לברוח מהפנימיה ולהגיע לבניין המגורים שהוא ואביו חיו בו בעבר. באחת מאותן בריחות הוא פוגש בסמנתה, ספרית צעירה ורווקה המתרגשת מהסיטואציה שאליה היא נזרקה ומחליטה לאמץ את סיריל בסופי שבוע.זאת הפעם הראשונה ב-12 שנותיו של סיריל שאדם בוגר מוכן לאהוב אותו ללא תנאים - הילד התרגל לכך שאף אחד לא מעוניין בו. אביו מנהל חיים חדשים ומתנכר לבנו, והוא מחליט למצוא דמות אב כחלופה. האם סיריל יוכל להתגבר על הסערות המתחוללות בתוך נפשו הפצועה ולהאחז באשה שמוכנה להקריב את מערכת היחסים עם בן זוגה כדי שלילד שחדר אל תוך ליבה יהיה בית אוהב וחם?
את האב כפוי הטובה מגלם השחקן הבלגי ג'רמי רנייה שהתגלה כילד בסרטם השני "השבועה". מאז הוא המשיך לככב בסרטיהם "הילד" ו"שתיקתה של לורנה" וזהו שיתוף הפעולה הרביעי של הבמאים עימו. אותו אב שבעצם הופך את בנו לחיה פצועה התוקפת את כל מי שסובב אותה באלימות נטולת רסן, גם את אלו שלא עשו לו דבר רע. תומה דורה הוא בעיקר ילד מופלא, עקשן שמסרב להרפות מהאובססיה שלו כלפי אביו ואילו סמנתה לפתע מאפשרת לו הזדמנות לחיים חדשים. תא משפחתי צנוע ואוהב של אם ובנה הלא ביולוגי. האם הילד על האופניים יוכל לעצור את הנסיעה ללא מעצורים כדי להנות מהבית החם שסמנתה מציעה לו?אם הסרט היה נעשה בהוליווד כנראה שהקהל היה שולף במהירות את הממחטות אבל האחים דארדן הבלגים מצליחים לרגש לכל אורך 87 הדקות של הסרט בלי לגלוש לסנטימנטליות. השחקנים מעניקים הופעה אנושית וריאליסטית בלי דביקות קיטשית מיותרת. בסופו של דבר למרות האלימות הקיימת בסרט, והסיפור הטרגי והלא פשוט שהוא מספר, האחים דארדן מפתיעים לטובה באופטימיות ובחום האנושי הקורן מיצירתם.אין ספק שצמד היוצרים נמצאים בשיא כוחם. הם מספקים לקהל מעריציהם ובכלל לחובבי קולנוע איכותי את אחד הסרטים הטובים ביותר של השנה החולפת. יצירה קולנועית צנועה, מרגשת המתכתבת עם הקולנוע הניאו-ריאליסטי האיטלקי אבל היא עכשווית וחשובה לא פחות ועם סוף עוצר נשימה כמו שיש לסרט הזה היא עתידה להיחרת בזיכרונכם לעוד שנים רבות.
הילד עם האופניים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: לי יניניגיל: 5326/10/2012 22:27:03
8/10אייקון ציון
סרט איכותי, ריאליסטי, וסוציאליסטי שזכה בפסטיבל קאן. כל הסרט מצולם במקום אחד בעיירה בבלגיה בגובה העיניים. אין צילומים מגובה הכול בגובה העיניים. כמעט ואין קלוזאפ בסרט. הצלם לא מנתק את הדמות מסביבתו ותמיד יש רקע מסביב הדמות. העלילה מתרכזת סביב הילד סיריל שנשלח למוסד-פנימיה של ילדים ומנסה להשיג את אביו טלפונית בעקבות אופניו שנעלמו, אך ללא הצלחה. לעזרתו בדמות האימא הטובה נחלצת סמנטה הספרית שמאמצת אותו לחיקה ודואגת לו. בעזרת סמנטה סיריל מצליח להגיע לאביו שעקר מדירתו ועובד כטבח במסעדת פועלים. האב לא מתלהב מנוכחות בנו בחייו אף "מוותר" עליו ומבקש מבניו להתרחק ממנו. סיריל מתחבר עם דילר (סוחר סמים) ומסתבך וסמנטה נחלצת לעזרתו ומשלמת עבורו את "דמי הכופר" כדי לשחררו ממאסרו. סמנטה אוהבת את הילד ומוותרת על חייה הרומנטיים ונכונה אך ורק לשמש לו כאם. כל הסרט מצולם באותו מקום, עיירה תעשייתית בבלגיה והצילומים אפילו חוזרים על עצמם... אותו רחוב, אותו צמחיה ואותו נוף. האופניים בסרט הזה הם כביכול "הקשר" בין האב לבן (האב מכר את אופני בנו כי נזקק לכסף) והופכים "לכאילו" המרכז של הסרט אבל זה לא המרכז. אין בסרט הזה דמעות למרות שהעלילה כדי נוגעת. בקלות הסרט הזה יכול לגרום לקהל צופיו להזיל מספר דמעות אך בצורה שהוא נבנה הדמעות לא נזלו. הסרט מסתיים אך נשאלות שאלות: האם סיריל ישכיל להתמודד עם כל מכשולי החיים? האם אביו יקבל אותו אי פעם חזרה וסיריל יצליח להתגבר על דמות האב? ובתקווה שסמנטה הספרית שמשמשת לו כאומנה צליחה לשכנע אותו שבכל זאת יש בעולם אנשים טובים. סרט מעולה. אני מאוד אהבתי וכל הכבוד לאחים דארדן. מגיע להם את פרס קאן.
שם: ציפיגיל: 6304/08/2012 08:27:56
9/10אייקון ציון
אנושי. מעניין. הצצה לעולם של ילד לא רצוי. הילד גונב את ההצגה...
שם: אבי שחרוןגיל: 5328/04/2012 10:14:14
2/10אייקון ציון
עוד סרט בטרנד המעצבן של "חברויות קסומות ובלתי אפשריות". להקיא מהקיטש המבחיל! הילד עם הספרית - מה היא מחפשת אצלו? פדופילית!! שמצטרפים אל הנכה עם העוזר הפרימיטיבי שלו - היפה והחיה במהדורה דבילית! ז'ראר דפרדייה כחצי אנאלפבית עם הזקנה הספרותית בסרט ששכחתי את שמו - בסרט תעמולה לקריאת ספרות. די עם הזבל תתחילו לתסרט מצבים שיכולים לקרות הגיונית. רק לילדים מותר לידד צב עם חיפושית, תרנגול עם גמל. get real!!!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט