סערת רוחות ביקורת סרט

Take Shelter Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "סערת רוחות":
"עוכר שלווה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Take Shelter
משחק מייקל שאנון, ג'סיקה צ'סטיין, טובה סטיוארט, שיאה וויגהאם, קאתי ניקסון במאי/ת ג'ף ניקולס  
דרמה
ביקורת סרט לסערת רוחות מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"עוכר שלווה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע53.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות21.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטו השני של ג'ף ניקולס הוא יצירה קולנועית עוכרת שלווה הנשענת בעיקר על מופע האימים של השחקן מייקל שאנון, אולי אחד השחקנים המוערכים ביותר בהוליווד. שאנון התפרסם בעיקר בזכות הופעתו המטרידה בסרט "חלון פנורמי" עליה הוא גם היה מועמד לאוסקר. חובבי סדרת הגנגסטרים המדוברת של HBO "אימפריית הפשע" מכירים אותו כסוכן נלסון ואן אלדן ובקרוב הקהל הרחב יזהה אותו כגנרל זוד אויבו המושבע של סופרמן בסרט החדש בסדרה.הסרט שהספיק לזכות בשלל פרסים בפסטיבלים החשובים בעולם כמו קאן וסאנדנס הוא דרמה מטרידה המנסה לבדוק כיצד אדם מאבד אט אט את שפיותו. מייקל שנון בעל הפנים המאיימות והנוכחות המרתיעה הוא הליהוק המושלם לקרטיס, גבר באמצע החיים, המתגורר בעיירה קטנה באוהיו. יש לו עבודה שחורה אך מפרנסת, אישה אוהבת, כלב ובית פרטי עם גינה אחורית. הם אפילו הצליחו להשיג כסף לטיפול בבתם הקטנה הסובלת מבעיות שמיעה.
אבל אז הכל משתבש. יום אחד מתחיל לרדת עליו גשם. טיפות חומות וגדולות. סערות של ברקים ורעמים, ציפורים מתעופפות בהמוניהם בשמים. האם מדובר בחזיונות? האם הוא נביא או אולי פשוט משתגע כפי שאמו השתגעה בילדותו? קרטיס החושש לאבד את משפחתו היקרה לו מכל מפתח אובססיה כלפי מקלט הטורנדו הישן הממוקם האחורית של ביתם. מעשה זה מסכן את מערכת היחסים שלו עם אשתו, מצבו הכלכלי ומקום עבודתו.ג'ף ניקולס יצר דרמה פסיכולוגית מטרידה המתקיימת בעולם של חוסר וודאות. החשש ממלחמה גרעינית, הכלכלה הקורסת, אסונות הטבע שפוקדים את העולם, והתיאוריה שבסוף שנת 2012 יגיע העולם לקיצו מעסיקים את התקשורת וקהל ההמונים הצופה בחדשות ללא הפסקה. העולם הוא לא מקום בטוח ונראה שניקולס מנסה לעסוק באותה חרדה וכיצד אדם מן הישוב מפתח כלפיה אובססיה שכמעט גורמת לו לאבד את היקר לו מכול.
כאמור, שאנון הוא הליהוק המושלם לתפקיד ונראה כאילו התפקיד של קרטיס נכתב עבורו. בלעדיו הסרט הזה לא היה יכול להתקיים. ג'סיקה צ'סטיין המגלמת את אשתו היא אחת השחקניות המבטיחות הפועלות כיום בהוליווד. היא משדרת חוזק ושבריריות. אין ספק ששנת 2011 היתה השנה שלה עם תפקידים מוצלחים בסרטים כמו "העזרה", "החוב" והופעה בסרט הרוחני של טרנס מאליק "עץ החיים"."סערת רוחות" הוא לא מוצר בידורי לקהל הרחב. הוא איטי, מעיק, לעיתים חוזר על עצמו וקיצוץ קל בחדר העריכה לא היה מזיק לו. אבל נראה שניקולס הוא יוצר אמריקאי עם חזון קולנועי יוצא דופן. זה בהחלט לא סרט אמריקאי עצמאי שגרתי המנסה להתחבב על הצופים. אולי לא יצירת מופת אבל בהחלט סרט מספיק יוצא דופן לעומת מה שהקולנוע מספק לנו בימים אלו כדי שיהיה לכם כדאי לבדוק אותו על המסך הגדול.
סערת רוחות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ענברגיל: 3128/01/2017 10:55:15
10/10אייקון ציון
וואו וואו איזה יופי של סרט. יצירת אומנות של ממש. הרבה זמן סרט לא טילטל אותי ככה. מדהים! הייתי ממליצה בחום לכל מי שאוהב קולנוע משובח, קאסט מדהים של שחקנים!
שם: ארזגיל: 4603/03/2012 10:36:05
6/10אייקון ציון
צריך הרבה סבלנות לסרט הזה . משחק מצוין אבל תסריט מוזר .
שם: מירי בלוםגיל: 6027/02/2012 15:47:58
10/10אייקון ציון
סערת רוחות - Take shelter הוא סרט מצויין שמראה מציאות וסיוט ומערבב ביניהם. סרט עשוי היטב, משחק מדהים של שני השחקנים הראשיים נהניתי והשכלתי.
קישורים
חץ סערת רוחות (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט