מלחמת הכוכבים פרק 1: אימת הפאנטום (תלת מימד) ביקורת סרט

Star Wars ep.1 - The Phantom Menace 3D Movie Review

תמונת כתבשחר עמית על "מלחמת הכוכבים פרק 1: אימת הפאנטום (תלת מימד)":
"למעריצים בלבד"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Star Wars ep.1 - The Phantom Menace 3D
משחק ליאם ניסן, יואן מקגרגור, נטלי פורטמן, טרנס סטאמפ, ג'ייק לויד, איאן מקדיארמיד, פרנילה אוגוסט, אחמד בסט, פרנק אוז, סמואל ל.ג'קסון, ריי פרק במאי/ת ג'ורג' לוקאס  
מדע בדיוני
ביקורת סרט למלחמת הכוכבים פרק 1: אימת הפאנטום (תלת מימד) מאת שחר עמית | מבקר
ציון המבקר
"למעריצים בלבד"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע71.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מאז ש"אווטר" של ג'יימס קמרון הכה את הקופות, החלו בהוליווד לנסות להביא את אופנת התלת מימד גם אל הקולנוע הקלאסי. ג'ורג' לוקאס, בדומה לקמרון המשחרר מחדש את טיטאניק, מחזיר אותנו אל סוף שנות ה90 עם הסרט הפותח את טרילוגיית מלחמת הכוכבים וכמובן בתלת מימד.למי שלא זוכר,לפני שנים רבות בגלקסיה רחוקה מאוד, פדרציית הסחר החמדנית הטילה מצור על הכוכב נאבו ומתכוננת לתקיפה. על שני אבירי ג'די (ליאם ניסן ויואן מק'גרגור) להציל את המלכה נאבו אמידאלה (המגולמת על ידי נטלי פורטמן) ולהתלוות אליה עד שהסנאט הגלקטי המושחת יחליט לאסור על התקיפה ולתמוך בבני נאבו חסרי הישע. במסע המסוכן הם אוספים חברים אשר יזכרו לנצח כדמויות קאלט כגון ג'אר ג'אר בינקס ואנאקין סקיווקר הצעיר, שבהמשך הסדרה יגדל להיות דארת' ויידר המפורסם. וכמובן, כפי שהשם מלחמת הכוכבים מבטיח, לא חסרים חייזרים, רובוטים, רובי לייזר וכרטוגרפית קרב המשולבת עם חרבות אור.
התסריט, במילים עדינות, אינו משובח. העלילה מלאה בבדיחות קרש וחסרה בה הרומנטיקה שלוקאס מנסה ליצור מתחת לשטח. כרגיל, לפי האסכולה של לוקאס שעל פיה השחקנים צריכים רק לעמוד במקום הנכון, הכישרונות הרבים אשר מאיישים את הדמויות המרכזיות מתאבנים אל מול המצלמה. ליאם ניסן בתור הג'די המנוסה קווי-גון ג'ין מטייל בין הכוכבים ומדקלם את שורותיו באופן מונוטוני. אליו מתלווים יואן מק'גרגור הבריטי בתפקיד אובי-וואן קנובי כמו כלב העוקב בצייתנות אחר בעליו ונטלי פורטמן בתור המלכה אמידאלה, שנראית כמו אוסף בובות. שניהם מתווספים לאוסף הדמויות שהן נטולות רגש אמיתי או קונפליקט. כנראה שבגלקסיות רחוקות יכולת משחק היא בגדר המלצה.אולם, את החלל שהדמויות האנושיות מותירות, ממלאות דמויותיהן של החייזרים. ג'ורג' לוקאס יצר שלל חוצנים מעניינים באמצעות טכנולוגיית CGI. זהו למעשה הסרט הראשון אשר עשה שימוש כה עמוק בטכנולוגיה זו ויצר דמויות שלמות באנימציה ממוחשבת. באופן אירוני למדי הוא מייחס לאותן דמויות החייזרים תכונות אנושיות שאין בבני האנוש בסרט.
יתרונו הגדול של הסרט הוא הדימיון הפרוע ובלתי מוגבל של ג'ורג' לוקאס. בסרטיו יוצר לוקאס עולמות חדשים ומגוונים באופיים, ולמרות שהן מתבוססות על תכונות ארציות, הן מכוסות בשכבות עבות של מקוריות. החל מתחנות חלל וצבא רובוטים ועד עיר תת ימית המיושבת על ידי יצורים המכונים הגאנגאנים, ביניהם נמנה ג'אר ג'אר בינקס. חשוב להגיע לסרט עם הידיעה שהוא נוצר לפני שלוש עשרה שנה, ושהסדרה החלה עוד שנים לפני. טכנולוגיית המחשב שאז היתה פורצת גבולות ומרשימה, היום נראית כזו של משחק מחשב זול. ההנאה חבויה בהלך הרוח של אותה תקופה, עימה מצליח לוקאס לגרום לצופה לשכוח מקיומו של כדור הארץ.החידוש של ההוצאה המחודשת הוא התלת מימד. מכל שורת הסרטים הארוכה המוצאים בטכנולוגיה החדשה, "מלחמת הכוכבים" הוא היחיד שהיה נראה מלהיב, בדיוק בגלל ייחודו הויזואלי. אפילו בתור לא מעריץ של הסדרה התרגשתי לראות כיצד העולם המיוחד של לוקאס יתממש בשלושה מימדים. אמנם היו סצנות אשר השתלבו היטב עם תלת המימד והצליחו להרשים, הרוב היה נראה מיותר. בסרט המקורי עבד לוקאס קשה בכדי ליצור תחושה של תלת מימדיות בסרט ע"י שימוש נבון בקומפוזיציה, תאורה וכמובן בטכנולוגיית CGI, עימה יצר את העולם המצויר. בגרסה זו, התלת מימד פשוט ביטל את יופי זה וכתוצאה השוטים נראו חובבניים ולא פעם ברח הפוקוס בחלקים של המסך.למרות שלא מדובר בסרט עמוק והתלת-מימד למעשה מבטל את הניצחון הגדול של הגרסה המקורית, קשה להתעלם מיראת הכבוד של הסדרה אשר למעשה ביססה את ז'אנר המדע-בדיוני המודרני. לוקאס השיג קהל מעריצים נאמן, ואולי על זה מתבססים המפיקים במהלך שנראה כניסיון לסחוט מן הזיכיון עוד כמה דולרים. הסרט פונה אל קהל מאוד ספציפי, אל אותם מעריצים נאמנים המוזמנים לצפות בסית' פעם נוספת על המסך הגדול. הם אולי היחידים שיהינו מן הצפייה, ושוב, בגלל יראת הכבוד לקאלט ולא בזכות התלת מימד ברמה ירודה מזו שמגיע לקהל הנאמן. בקיצור, הצפייה למעריצים בלבד. .
מלחמת הכוכבים פרק 1: אימת הפאנטום (תלת מימד) - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מור רזגיל: 1227/10/2015 20:47:44
7/10אייקון ציון
סרט די כיפי ומהנה. השחקנים מעולים, הפס-קול מצוין, הצילום נהדר והעלילה טובה ברובה אך הדיאלוגים די משעממים. נותן טעם של עוד !!!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט