האפי האפי ביקורת סרט

Happy, Happy Movie Review

תמונת כתבסביון איינשטיין על "האפי האפי":
"מתוק מתוק"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Happy, Happy
משחק אגנס קיטלסן, יואכים רפאלסן, מייבריט סארנס, הנריק רפאלסן במאי/ת אן סביצקי  
דרמה
ביקורת סרט להאפי האפי מאת סביון איינשטיין | מבקרת
ציון המבקר
"מתוק מתוק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע54.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די9.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות36.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"האפי האפי" הנורווגי הוא סרט מתוק להפליא עם טעם נשכח. מלא רגש, דמויות מקסימות וקסם של חג המולד, הוא מצליח לייצר אצלנו אמפתיה וסימפטיה, אבל לא מעבר לכך. אנחנו מקבלים הזדמנות להציץ דרך החור בגדר לחייהם של שני זוגות בעיירה נורווגית מושלגת ולאכזבתנו, נקודת המבט שלנו נותרת צרה כזו של החור.קאיה, מורה בבית ספר, היא בחורה אופטימית וילדותית המנסה לכפות קשר בוגר ועמוק על נישואיה כאשר בעלה מסרב אפילו לשכב איתה. כל מאווייה הכמוסים וכמיהותיה הרדומות של קאיה מתעוררות לחיים כשזוג מושלם כביכול עובר לגור בבית ממול. הם מייצגים את כל מה שקאיה חולמת עליו – הם נראים טוב, הם שרים במקהלה, יש להם זוגיות יציבה, אהבה, הם אנשי העולם הגדול. עם האוכל בא התיאבון, ומערכת היחסים בין שני הזוגות עד מהרה מספקת מענה ופורקן לתיבת הפנדורה שכל אחד מהם סוחב עמו.
זה הוא סרטה הראשון של הבמאית אן סביצקי שמתמודדת באומץ וגבורה במשימה לא פשוטה – להחזיק סרט שלם, ואת צופיו, עם 4 דמויות בלבד המתגוררות בעיירה נידחת ומושלגת. הדמויות, בעיקר זו של קאיה, הן עמוקות ושובות לב עד כדי כך שאין אנו מרגישים בחסרונן של דמויות נוספות. הן כמו 4 חברים הכי טובים שבילוי עמם הוא מספק גם ללא ריגושים חיצוניים.כנראה מתוך חשש שסיפורן של 4 דמויות אינו יוכל למלא שעה וחצי, הסרט רווי בעלילה וצמא לסיפור. דרמות וטוויסטים בלתי פוסקים בעלילה מותירים את "האפי האפי" שטחי וזה חבל. היינו שמחים לבלות עוד קצת זמן עם כל דמות ברגעי המשבר והדילמה שלה בתמורה להתפתחות עלילתית נוספת ולכן, הרבה רגעים מרגישים מפוספסים. סביצקי נוטשת רגעים גדולים ומשמעותיים לפני שהם מגיעים לשיאם. בורחת באמצע, ללא פתרון, ומכריחה אותנו בסצינה הבאה כבר להתרגל לבעיה נוספת או מציאות חדשה. קצב ההולם סרט אקשן ולא דרמה קומית קטנה.
קטעי מעבר של מקהלת גוספל נורווגית מקשטים את הסרט ומוסיפים לו חן וקסם של אווירת חג המולד. אין להם ערך סיפורי, אבל הם מרגישים כמו הצצה לראשה של קאיה הנאיבית והאופטימית. אין ספק שאם הייתה ניתנת לנו הזכות להקשיב למחשבותיה, הן היו ככל הנראה נשמעות כך.
האפי האפי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: משהגיל: 4028/02/2012 18:29:20
7/10אייקון ציון
סרט חביב למדי אך לא יותר מכך. הסרט אינו סרט קומי במובן המוכר של המילה בקולנוע ההוליוודי או אפילו האירופאי הרגיל. זהו סרט נורבגי וזה ניכר למדי גם בהתנהלות הדמויות וגם באווירה ובנוף. משהו לטעמי מעט מפוספס בסרט הזה. אם ראיתם את "ג'נטלמן בנשמה" שאף הוא היה נורבגי, אל תצפו לאותו סוג של הומור,שנינות או אפילו עומק.
שם: Spartakגיל: 2224/02/2012 00:24:45
10/10אייקון ציון
אם אתם אוהבים קומדיות גסות אל תלכו לראות את הסרט,אתם תצאו מאוכזבים.אבל אם אתם אוהבים קומדיות קטנות,מלאות סטירה עם דיאלוגים מתוחכמים,זה הסרט שיעשה לכם את היום!
קישורים
חץ האפי האפי (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט