שטח פראי ביקורת סרט

The Grey Movie Review

תמונת כתבשחר עמית על "שטח פראי":
"שטח מופקר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Grey
משחק ליאם ניסן, דאלאס רוברטס, פרנק גרילו, דרמוט מולרוני במאי/ת ג'ו קרנהאן  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לשטח פראי מאת שחר עמית | מבקר
ציון המבקר
"שטח מופקר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע65.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די19.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות15.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לא תמיד הולך טוב בחיים, בייחוד כשהמטוס שלך מתרסק באמצע המדבר המושלג של אלסקה. ליאם ניסן מנהיג את חבורת הפועלים שניצלו במסעם לשרוד כנגד כל הסיכויים. אה כן, גם יש כמה זאבים רעבים בדרך.ג'ון אוטווי (ניסן) הוא צלף המועסק על ידי חברת קידוח נפט במטרה להרחיק את החיות הטורפות מהעובדים, אשר מתמודד בקושי עם העבר שרודף אותו. דווקא ביום בו היה אמור לחזור לשקט בבית המטוס מתרסק והוא צריך להתאמת לא רק עם איתני הטבע אלא גם עם עצמו. אליו מצטרפים שלל דמויות בנאליות למדי שדי במהרה נותנות לו את אמונן ועוקבות אחריו באופן עיוור גם כאשר ההצעות הן מטורפות. עם הקור העז, הרוחות והטורפים הקשוחים המסתובבים באזור, התקווה לשרוד את השבוע הופכת לתקווה לשרוד את היום ואז את הלילה. את תחושת המצוקה קל להרגיש כאשר מצליח הבמאי ג'ו קרנהאן לתת לכל דמות את המרחב האישי ואת הרגשות שלה.
ג'ו קרנהאן אמנם מוכר בעיקר מהסרטים "A‪-‬Team" ו"לחסל את האס", אולם הסרט דומה ל"נארק" משנת 2002. הסרט מתאפיין בשוטים מחוספסים ולא יציבים התורמים לתחושת האבדון וחוסר הוודאות. כמו כן, הוא שוב מוכיח את שליטתו ביצירת אקשן ומתח החל מההתרסקות הפתאומית מצליח קרנהאן לשחק בצופה, למתוח אותו אל קצה הכיסא על ידי איומים קיומיים על הדמויות. את היצורים הפראיים הוא החיה על ידי שימוש בשחקנים בתחפושות, בובות ואף חיות מאולפות, הכל בשילוב עם טכנולוגיית מחשב שאפשרה לו להגיע אל הדקויות הקטנות ביותר ולהעביר את האימה אל מעבר למסך.עם זאת, בין הסצנות המותחות, הוא נכשל ליצור כל סוג של עומק. הדמויות שבלוניות ומוכרות (הקשוח שבעצם פוחד עמוק בפנים או הספרדי המאמין עם לב זהב) וכן גם הניסיון ליצור קונפליקט ביניהן נראה נדוש. אפילו הניסיון לערער את יציבותו של אוטווי הגיבור, אשר הפך לאובדני מאז מות אישתו, נראה לא אמין. קרנהאן כנראה שכח שאל דמויות צפויות מתלוות תגובות צפויות, ולכן ככל שמתקדם הסרט, עולה רמת הקיטש ופוחת המתח.הסרט מנסה לחבר את הצופה אל המסע האישי שנכפה על הדמויות, כפי שעשה דני בויל ב"127 שעות", רק חבל שהם כשלו ליצור את הבסיס האישיותי בדמויות הנדרש למשימה זו.
ליאם ניסן מצליח להיכנס שוב אל נעליו הקשוחות של המנהיג, ובהופעה דומה לזו מ"חטופה", הוא תופס את דמות המנהיג המוכר לו. אמנם די במהרה ניתן להבחין כי השחקן הוותיק נראה תשוש ולא במיטבו, כאילו היה עייף בכדי לחקור לעומק את המטען הרגשי של הדמות. הדבר מתבטא במעבר ההרמוני בקושי בין האופי הלוחמני והרגיש שבו."שטח פראי" הוא סרט המסתכן בחוק הבלתי כתוב של קולנוענים ויוצר סרט שבמרכזו נמצא שלג והרבה שלג. הוא מציע מסע נדיר למדי בנופיה הסודיים והמבודדים של אלסקה (או יותר נכון קולומביה הבריטית בה צולם הסרט). אולם, מעבר לנופים היפים תמצאו חלל רב אותו מנסים היוצרים למלא ברגש שמרגיש מאולץ וממוסחר. בקיצור, הוליווד במיטבה.
שטח פראי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תדהרגיל: 5119/07/2022 21:36:48
8/10אייקון ציון
משחק משובח של ליאם ניסן ושל שאר השחקנים.אחד הסרטים הטובים של ניסן בעשור האחרון.ואי אפשר להתעלם כמובן מהנופים המרהיבים שמלווים את הסרט.הדבר היחיד שקצת צרם לי זה הצגתם הלא אמינה של הזאבים בסרט.הגודל,התוקפנות והחוזק הפיזי מוגזמים מאוד ביחס למציאות.
שם: גל בורגנהגיל: 4412/08/2020 15:34:24
6/10אייקון ציון
הסרט מאכזב,צפיתי בו בגלל השחקן שאני מאוד אוהב ליאם ניסן, אחד הסרטים הפחות מוצלחים ,הישרדות בתנאים בלתי אנושיים עם סכנות קבועות של להקת זאבים רצחניים,הרבה שטויות יש בסרט ואפשר לוותר.
שם: דב ישראליגיל: 3628/04/2012 10:33:30
7/10אייקון ציון
The Grey עובדי אסדת נפט שורדים התרסקות מטוס בשממה מרוחקת באלסקה הקפואה,תוך כדי הם נאבקים בפציעות ובלהקת זאבים רצחנית...ישנם קטעים דיי מקפיצים בסרט,נוף משגע,צילום טוב,אבל הסרט בגדול סביר לא מעבר.
קישורים
חץ שטח פראי (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט