בארץ של דם ודבש ביקורת סרט

In the Land of Blood and Honey Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "בארץ של דם ודבש":
"רשימת ג'ולי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר In the Land of Blood and Honey
משחק גוראן קוסטיץ', זאנה מרינוביץ, רייד סרביידיג'ה במאי/ת אנג'לינה ג'ולי  
מלחמה
ביקורת סרט לבארץ של דם ודבש מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"רשימת ג'ולי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע50.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די33.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כוכבת הקולנוע אנג'לינה ג'ולי מתגלה כבמאית מיומנת ומאתגרת כאשר היא בוחנת בלי הרבה מסננים את המלחמה הרצחנית שהתרחשה בבלקן בשנות ה-90. ג'ולי בעיקר מוכרת בתפקידיה הנוצצים בסרטי פעולה ומותחנים עם גוון ארוטי שהפכו אותה לסמל מין. בסרטה הראשון כבמאית קולנוע היא בוחנת את הקווים הדקים בין אהבה, אונס וניצול על רקע אחת המלחמות האכזריות והמדממות ביותר שידע העולם בהיסטוריה המודרנית. היא מתמקדת במפקד בצבא הבוסני-סרבי וצעירה ממוצא מוסלמי. התוצאה מעוררת אי נוחות, מסרבת להרפות מהצופה ולמרות תחושת הנצלנות היא אמיצה למדי.דניאל ועיילה הם שני אזרחים בוסנים המאוהבים זה בזה שחייים בשני צידי הגבול של המדינה שפעם נקראה יוגוסלביה. עם התפרקות הגוש הקומוניסטי גם המדינה שבה הם חיים מתפוררת לנגד עיניהם ומלחמת אזרחים עקובה מדם עומדת בפתח. דניאל קצין משטרה ועיילה היא ציירת מוסלמית. לפני המלחמה הם היו זוג והאלימות ששוטפת את המדינה מפרידה ביניהם עד שהגורל יפגיש ביניהם שוב. עיילה כשבוית מלחמה ואילו דניאל מפקד המשרת תחת אביו הגזען. המפגש המחודש בין השניים טעון במיוחד.
דניאל המאוהב בעיילה מנסה להוכיח לה שהוא שונה לחלוטין מאביו ומחייליו. אצל עיילה המצב מורכב יותר. לאורך כל הסרט לא ברור אם היא מאמינה לו, אוהבת אותו ולכן גם שוכבת איתו או שזאת הדרך שלה לשרוד במציאות החדשה והאלימה. זהו גם מה שהופך את סרטה לג'ולי ליצירה קולנועית מעניינת. הצפייה במערכת היחסים מעוררת אי נוחות ומעוררת שאלות בקשר למהותה ולרגשות האמיתיים של הזוג. עם זאת, נראה שג'ולי שגם כתבה את התסריט לא הצליחה באמת ליצוק עומק לתוך מערכת היחסים של השניים ולפענח אותה.למזלה צמד השחקנים המוכשר המגלם את הזוג: גוראן קוסטיץ' (דניאל) וזאנה מרינוביץ (עיילה) מספיק אמינים כדי להפוך את מערכת היחסים הלא ברורה הזאת לאפקטיבית. מערכת היחסים המאזוכיסטית-סאדיסטית הזאת מתרחשת על רקע מלחמה וג'ולי לא נותנת לנו אפילו רגע אחד של מנוח. היא משתמשת בכל הארטילריה העומדת לרשותה. השעה הראשונה של הסרט הוא אוסף של סיטואציות אכזריות וקשות לצפייה שיזכירו לכם סרטים כמו "רשימת שינדלר" או את המיני סדרות הפופולאריות "שואה", "מלחמה וזכרון" ועוד שלל סרטי שואה ומלחמה שונים.
ג'ולי ידועה כשחקנית שמרבה לעסוק במלאכה הומניטרית, וניצלה את החשיפה התקשורתית הרבה לה זכתה כדי לקדם מטרות בתחום זה. היא אף מונתה מטעם נציבות האו"ם לפליטים ל"שגרירת רצון טוב". ג'ולי כנראה לוקחת מאוד ברצינות את תפקידה הציבורי ורוצה שהקהל שלה ילמד על בשרו שמלחמה זה דבר רע. אחרי שרשרת הזוועות הגראפיות שהקהל עתיד לספוג במהלך הצפייה בסרט לא נראה לי שמישהו יחשוב אחרת. אולי ביבי צריך לקחת את שרה לסרט הזה ללמוד משהו מגברת ג'ולי.
בארץ של דם ודבש - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: חנן בן שלוםגיל: 6019/03/2012 16:09:12
8/10אייקון ציון
אחד הסרטים הטובים שיצאו השנה. אם את קטעי המלחמה היה מביים סטיבן שפילברג אין ספק שהסרט היה זוכה באוסקר והיה מקבל אצלי ציון 10.יש כאן שילוב של מלחמה אכזרית ואהבה, עם הרבה אקשן והפתעות בלתי צפויות. המשחק של שני השחקנים הראשיים די טוב, של שאר השחקנים לא משהו. הצילומים בסדר, הבימוי בסדר, מבטיח שלא יהיה לכם אפילו רגע אחד משעמם..בקיצור מומלץ !!
שם: ליביגיל: 2511/03/2012 00:15:48
10/10אייקון ציון
וואו. סרט עוצמתי ברמה שלא יצא לי לחוות כבר הרבה זמן. מתאר את רצח העם בבוסניה בצורה פשוט מדהימה ומעניינת. סרט מאוד קשה לצפייה, מזעזע אפילו, אבל יחד עם זאת סוחף ומעניין מאוד. הסרט מזכיר מאוד סרטי שואה ומאוד לא קל לצפות בו בגלל הקטעים הקשים (אונס, רצח ועוד...). סרט מומלץ ביותר! אנג'לינה ג'ולי עשתה עבודה מדהימה, כל הכבוד! לא להאמין שזה הסרט הראשון שלה... ממליצה למי שאוהב סרטים עוצמתיים ואמיתיים.
שם: יובל טריסטרגיל: 5210/03/2012 09:24:54
8/10אייקון ציון
סרט חזק ומרשים,שמתרחש בטריטוריה היוגוסלבית של לא מזמן(כ-20 שנה לאחור)ומזכיר מייד את תקופת השואה...לטעמי הסרט עשוי היטב והשחקנים משכנעים ביותר,אם כי היו מספר היזדמנויות לנצל את התסריט להכניס יותר תפניות דרמטיות מתבקשות. אגב,עצם זה שהשפה השולטת בסרט היא סרבית וזה לא הפריע לצפייה והריתוק במסך-רק מחזק את המלצתי לצפות בו. צפו יותר לדם מאשר לדבש...
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מלחמה
1917 1917 2020
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט