העדינות ביקורת סרט

La Delicatesse Movie Review

תמונת כתבשחר עמית על "העדינות":
"היפה והחיה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר La Delicatesse
משחק אודרי טוטו, פרנסואה דמיין, ברונו טודסצ'יני במאי/ת דייוויד פונקינוס, סטפן פונקינוס  
דרמה
ביקורת סרט להעדינות מאת שחר עמית | מבקר
ציון המבקר
"היפה והחיה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע76.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די12.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ב"העדינות" אנו עוקבים אחר חייה של נטלי (אודרי טוטו) החל מצעירותה המלאה באהבה, דרך המתמכרות לעבודה ועד מציאת נחמה בידיים של ברווזון מכוער ממוצא שוודי. בקיצור, מתכון קלאסי לדרמה קומית. תוסיפו לזה בוס מאוהב, חברה שיפוטית ותסביכים לא פתורים ותקבלו סרט צרפתי חם ומלבב."זה כמו שליכנטנשטיין תלך יד ביד עם ארצות הברית” אומר מרקוס השוודי שתופס את תפקיד החיה; מולו עומדת בתור היפה, נטלי,שבכל זאת אוחזת בידו. טעם מתוק זה מלווה את הסרט החל מהשורה הראשונה. מחשבותיהן הפואטיות של הדמויות מכתיבות לנו עולם של חלומות מלודרמטים נטולי עומק.
אודרי טוטו מנסה להשיב את קסמה מ"נטלי" (הסרט, לא הדמות) ולמרות שדמותה לא מאפשרת מרחב תמרון רב היא מצליחה. למרות שמאחורי החיוך המפורסם לא נמצא המימד הרגשי המודחק שדמותה מתיימרת להכיל, השחקנית הצרפתיה מצליחה לרגש. את שותפה למשרד והאנטיתזה לדמותו של מרקוס, מגלם פרנסואה דמיין בהופעה נעימה למרות שאינה חושפת שום צד מסקרן. ככל הנראה שהפער הרגשי במשחק הוא בגלל הקונפליקט הכל כך הכרחי שלא מגיע.דיוויד פוניקנוס כתב את התסריט וביים בשיתוף עם אחיו סטפן. הצמד שמרו אמונים לחוקי הקומדיה הרומנטית הצרפתית ויצרו סרט נעים לצפייה עם ניחוח של קיטש. הם מנעו בלבול ודאגו לשמור על זרימה בין הזמנים והסצנות אשר השתלבו בהרמוניה מושלמת. דווקא פס הקול, אשר לרוב מגלם תפקיד מרכזי בסרטים אלו כושל. הניסיון לשלב בין נעימות קלאסיות צרפתיות לרוק-פופ בריטי שמופיע בכל הסיקוונסים הקומיים מצביעים על הניגוד בין נטלי הבורגנית ומרקוס הביישן והמסורבל. אך לא משתלבים יחדיו.
שם הסרט, "העדינות", מעלה שאלה באיזו עדינות מדובר? העדינות שבסיפור האהבה עד לחוסר תשוקה? העדינות במשחקם של טוטו ודמיין? העדינות בבימוי השקט של הצמד פונקינוס? או אולי העדינות שבתסריט שמשתקק לא לאבד את קור הרוח שלו? לולא הסרט היה כה עדין אולי היה מותיר רושם עמוק לאורך זמן. המוסר השכל של הסרט ממש לא עדין כמו בסרטי ילדים הוא קורא לנו לא לשפוט ספר על פי עטיפתו. למרות הפספוס שבו, "העדינות" מצליח לרגש, להצחיק ולהוסיף מעט טעם אירופי לערב שישי קליל ולא מחייב.
העדינות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יובל טריסטרגיל: 5326/05/2012 06:53:06
6/10אייקון ציון
הייתי מסכם את הסרט בהגדרה "(סגנון) סרט צרפתי של פעם"-ולא לטובה כל כך... ולמעשה הוא כמו גם כמו הסרטים הישראליים של פעם ! משמע:איטי,משעמם לפעמים,מעט דיאלוגים ולא חדים במיוחד,ועד שכבר מתרחש מהלך דרמטי- לא מראים אותו אלא נותנים לך להבין שקרה... ובמצב דברים כזה,מה זה משנה אם ישנם אלמנטים מוצלחים אחרים-לי זה לא שיפר הרבה את התמונה הכללית.אני צופה רגיל-לא מבקר קולנוע.
שם: efratגיל: 4026/04/2012 21:37:43
8/10אייקון ציון
סרט יפה ועדין כמו שמו. שחקנים נפלאים . אודרי טוטו מהממת. אם אתם אנשי ספר, קראו אותו אין ספק שהספר עולה על הסרט עשרת מונים. מהנה ורגיש לאנשים רומנטיים ורגישים.
שם: י.דגיל: 6121/04/2012 20:21:37
2/10אייקון ציון
סרט מיותר שניתן לוותר עליו בקלות. הסיפור בנאלי ואין במשחק ו/או בכל אלמנט קולנועי אחר הצדקה שתביא אתכם לצפות בסרט.
קישורים
חץ העדינות (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט