בקתת הפחד ביקורת סרט

The Cabin in the Woods Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "בקתת הפחד":
"רכבת שדים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Cabin in the Woods
משחק ריצ'ארד ג'נקינס, בראדלי וויטפורד, כריס המסוורת' במאי/ת דרו גודארד  
אימה
ביקורת סרט לבקתת הפחד מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"רכבת שדים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע63.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די28.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחרי כל כך הרבה שנים של ציפייה זה עומד להתרחש: ג'וס ווידון, האיש שעומד מאחורי סדרת הטלוויזיה הקלאסית "באפי מחסלת הערפדים", עושה מעבר חלק לבתי הקולנוע עם "בקתת הפחד" סרט האימה המדובר ביותר בשנים האחרונות שתאריך יציאתו רק נדחה שוב ושוב עד שהיה חשש שמדובר באסון קולסאלי. אפשר לנשום לרווחה: מדובר באחת מקומדיות האימה המבריקות ביותר של תקופתנו וגם אחד הסרטים הכי מגניבים שהגיעו לבתי הקולנוע בישראל.כפי שמרביתכם יודעים ווידון לא רק הפיק והיה שותף לכתיבת התסריט של "בקתת הפחד" הוא גם הבמאי/תסריטאי של "הנוקמים" סרט הקיץ המדובר שמאחד את כל גיבורי הקומיקס: איירון מן, הענק הירוק, קפטן אמריקה, ת'ור ועוד כמה. לפני ששובר הקופות המדובר יוצא למסכי הקולנוע ודי ברור שזה הולך להיות אחד הסרטים הגדולים של השנה, הוא מפנק אותנו בסרט חובה לכל מי שאוהב סרטי אימה.
שותפו של ווידון לכתיבת התסריט הוא דרו גודארד מי שהיה שותפו של ג'יי ג'יי אברהמס בסדרות "אליאס", "אבודים" והוא גם כתב את התסריט לסרט "קלוברפילד" שהפיק אברהמס. לפני הפרויקטים הנ"ל גודארד כתב והפיק חלק מהפרקים של "באפי מחסלת הערפדים" וסדרת ההמשך "אנג'ל". נראה שיש היסטוריה משותפת בין ווידון לגודארד וגם הרבה רקע קולנועי ותרבותי משותף."בקתת הפחד" הוא לכאורה עוד סרט על חמשה צעירים חרמנים בגיל קולג' שמגיעים לבקתה נופש מבודדת אי שם ביערות של ארה"ב. אחד הוא הספורטאי, השנייה הפרחה, השלישי הוא המשכיל, הרביעי הוא המסטול והחמישית הבתולה. אבל הסרט שמתחיל לכאורה באופן שגרתי, מתגלה כיצירה קולנועית מבריקה, משעשעת ומקפיצה המפרקת את הז'אנר הקולנועי של צעירים נטבחים בזה אחר זה. כדי לא להרוס את ההפתעה פשוט לא נפרט מעבר לכך.
ז'אנר סרטי הצעירים שיצאו לנופש בחורשה מבודדת זכה לשלל פרשנויות. אין ספק שיש כאן מהכל: מחווה ברורה ליצירת המופת של סם ריימי, "Evil Dead", סרטי זומבים וביצות, ואפילו ז'אנר סרטי המציצים לתיירים עם המצלמות הנסתרות. זהו סרט על ז'אנר שלם ועל תתי הז'אנר השונים שמרכיבים אותו. על אף שהסרט מורכב משלל רגעים מקפיצים ומדממים ולוקח את הצופים למסע מטריד ומקפיץ כמו ברכבת שדים ממש שווה – הוא גם סרט ממש, אבל ממש מצחיק.למרות ההפקה המושקעת הדבר הכי מושקע ב"בקתת הפחד" הוא התסריט השנון, המודע לעצמו, שמצליח להתכתב עם הז'אנר, להפוך אותו על צירו ולהפתיע את הצופה בכל פעם מחדש. אם אתם מעריצים של הז'אנר וגדלתם עליו יש סיכוי שגם אתם עתידים לצאת מאולם הקולנוע עם חיוך גדול מאוד על השפתיים.
בקתת הפחד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שיר זיסוגיל: 2113/04/2013 00:44:03
1/10אייקון ציון
במילה אחת מזעזע. בשתי מילים סרט גרוע..פשוט בזבוז של זמן! היו צריכים לכתוב שהסרט שייך לז׳אנר המדע בדיוני, הוא ממש לא קרוב להיות סרט אימה!
שם: ליטל לויגיל: 2316/02/2013 13:38:49
6/10אייקון ציון
אוקיי, רגשות מעורבים לגבי הסרט. מצד אחד מלא מפלצות ואפקטים, מצד שני אין בכלל הרגשה של סרט אימה וההרגשה יותר של פנטזיה. סרט שונה אבל בכ"ז בינוני.
שם: משה רביגיל: 3811/11/2012 22:07:55
7/10אייקון ציון
מעניין ולא שגרתי
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט