אורחים לרגע ביקורת סרט

Off White Lies Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אורחים לרגע":
"סרט צ'ארמר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Off White Lies
משחק גור בנטביץ', אליה ענבר, צחי גראד, שמעון מימרן, ארד ייני, רוני קובן, סיגל ארד ענבר, סלעית אחי-מרים במאי/ת מאיה קניג  
דרמה
ביקורת סרט לאורחים לרגע מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"סרט צ'ארמר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע30.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די42.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות27.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לסרט הישראלי "אורחים לרגע" יש קסם מיוחד במינו. זהו סרט המורכב ממספר סוגים בלתי צפויים של ז'אנרים קולנועיים שכדרך נס מתחברים יחד ליצירה קולנועית כובשת ומרגשת. לכשרון שעומד מאחורי האירוע הייחודי הזה שזוכה להצלחה גם בפסטיבלים המובילים בעולם קוראים מאיה קניג, שזהו סרט הקולנוע הראשון שלה ומי שאהב את סרט הסטודנטים שלה "גג העולם" עומד לאהוב גם את הסרט הזה."אורחים לרגע" מצליח לשלב בתוכו שלושה ז'אנרים שונים לחלוטין שבדרך כלל לא משתלבים היטב יחד: 1) סרט נשים – מאיה קניג ודנה דימנט כתבו תסריט שעוסק בעולמה של נערה צעירה שעוברת בקיץ אחד תהליך התבגרות והתעוררות מינית. ליבי בגילומה של אליה ענבר המקסימה והתגלית האמיתית של הסרט היא זאת שבאמת מצליחה לגרום לקהל להתרגש: הנערה המתבגרת שאם שגידלה אותה לא מעוניינת בה עוד והאב שלא הכירה לא בדיוק יודע איך מגדלים ילדים.
2) סרט סטלנים – קניג ליהקה לתפקיד שאול, האב הסטלן וממציא הפטנטים את בן זוגה גור בנטביץ'. יש לי חיבה אישית ליוצר הזה. נכחתי בהקרנה הראשונה של סרטו הראשון "הכוכב הכחול" בקולנוע לימור בלונדון מיניסטור. ישבתי אז על הרצפה לצד אלון אבוטבול כוכב הסרט שהפך לאירוע פולחני שהציג במשך שבע שנים ברציפות במסגרת הצגת חצות בסינמטק ת"א. את סרטו השני "משהו טוטאלי" בכיכובה של טינקרברל ומאור כהן על ישראלים מסטולים בהודו, אהבתי לא פחות. את ניחוח הסטלנות האולטימטיבית בנטביץ' מספק עם קסם בלתי נדלה.3) סרט מלחמה – לא זה לא "בופור", גם לא "לבנון" אפילו לא "שתי אצבעות מצידון" או "עונת הדובדבנים". אין כאן באמת חיילים, טנקים, הרוגים וזאת למרות שהסרט עצמו מתרחש במלחמת לבנון השנייה. כבר בסצנות הראשונות הגיבורים שלנו מוצאים את עצמם במקלט ויותר מאוחר מתחזים לפליטים מהצפון המופגז כדי לקבל מקלט אצל משפחה בעין כרם המנוהלת ביד רמה על ידי צחי גראד המעולה כהרגלו. אבל גם אותה משפחה לכאורה מוצלחה רחוקה מלהיות מושלמת. בהחלט לא סרט מלחמה ישראלי טיפוסי.
התוצאה היא דרמה המשפחתית עדינה ומרגשת על מערכת יחסים בין בת נטושה הנמצאת בשלבים של התעוררות מינית ובין אביה שעסוק בעישון ובפטנטים ילדותיים על רקע עולם ישראלי, גברי ומיליטריסטי. קניג היא במאים מלאת כישרון ומצליחה להפוך את "אורחים לרגע" לסרט משפחתי שייגע גם בבני נוער וגם באנשים מבוגרים. הסרט משלב בעדינות בין הומור לדרמה, הוא לא מדרדר לרגשנות יתר אבל הוא גם לא באמת סרט סטלנים סוף הדרך כמו הסרטים שבנטביץ' ביים ומככב בהם."אורחים לרגע" הוא סרט קולנוע מבדר שיוצאים ממנו עם תחושת Feel Good אמיתית אבל הוא גם סרט מורכב ובוגר העוסק במסע התבגרות של אב ובתו. יש בו אינטימיות נדירה, בניית דמויות מרשימה ומשחק מעולה. נשאר רק לקוות שהקהל הישראלי יחליט לחרוג מהשגרה של להיטים הוליוודים או אירופאים ויטריח את עצמו לבתי הקולנוע כדי לראות צ'ארמר אמיתי תוצרת הארץ.
אורחים לרגע - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ליביגיל: 3506/05/2012 13:15:53
8/10אייקון ציון
סרט נהדר וחכם ומיוחד...
שם: רןגיל: 7602/05/2012 22:54:09
9/10אייקון ציון
הגעתי לאותם ריק. אחרינו הצטרפו עוד שלושה צופים. ממש בזבוז!! סרט איכותי, משחק מצויין, בימוי מצויין. כנראה שלא זכה לפרסום הולם. אל תהססו, שווה. יותר משווה.
שם: מירי בלוםגיל: 6130/04/2012 09:23:16
9/10אייקון ציון
אורחים לרגע הוא סרט קטן וקסום. יש בו רעננות ומקוריות וגם משחק מעולה ומרגש. התרשמתי מאד גם מהצילום המיוחד והיפהפה. מאד נהניתי
קישורים
חץ אורחים לרגע (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט