אקט של גבורה ביקורת סרט

Act of Valor אקט של גבורה Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "אקט של גבורה":
"יומית ראויה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Act of Valor  אקט של גבורה
משחק אלכס וידוב, רוזלין סאנצ'ז, נסטור סראנו במאי/ת מייק מק'קוי, סקוט וו  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לאקט של גבורה מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"יומית ראויה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע57.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די39.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
באחד מקטעי השיא של הסרט "בחורים טובים" כשטום קרוז דוחק אותו אל הקיר, משמיע ג'ק ניקולסון את נאום ה"אתה רוצה את האמת? אינך מסוגל להתמודד עם האמת" המפורסם. נאום שבו הוא אומר: "בעתות מצוקה, אתה רוצה אותי על החומה, אתה צריך אותי על החומה" נאום שמבטא את זעקתו של החייל הנאמן למדינה שעושה עבור המולדת את העבודה השחורה ואפילו לא זוכה להוקרת תודה.באותו רוח פטריוטית, הסרט "אקט של גבורה" מספר על אותם חיילי "אריות הים" האמריקאים. לוחמי קומנדו עשויים ללא כל חת המסכנים את חייהם יום ושעה שעה לטובת ארצות הברית ואזרחיה (ולמי ששכח, היו אלה חיילי צוות יחידה 7 של אריות הים שתפסו והרגו את בן לאדן בעוד אחד מהמבצעים הסודיים והמסובכים של לוחמי השייטת האמריקאית).
הסרט שנגוע בעודף פטריוטיות, מספר על צוות של אריות הים המנהל מבצע בין לאומי למיגור רשת טרור. מבצע שכולל חילוץ בדרום אמריקה, מעקב במדבריות אפריקה וסיום עוצר נשימה על גבול מקסיקו ארה"ב.אירוע רודף אירוע. אריות הים צונחים, צוללים ומנהלים קרבות בשטח בנוי בעזרת פלאי הטכנולוגיה. צילומי הקרבות מהממים וחלקם אף נוקטים בשיטה שנוסתה בסרט "דום" שבו האקשן מצולם מנקודת מבטו של הלוחם האוחז בנשק והצופה יכול לדמיין עצמו כמשחק באחד ממשחקי המחשב הפופולאריים (ייתכן ויש כאן ניסיון להביא קהל צעיר לצפות בסרט). לאמינות קטעי האקשן מוסיפה העובדה שמרבית השחקנים הם לוחמי אריות ים שבעצם מגלמים את עצמם. לפי יוצרי הסרט כל הציוד המוצג על המסך הוא אוטנטי ולראשונה הסרט הופק בשיתוף עם יחידת אריות הים.
כל עוד האקשן מתפוצץ על המסך, לסרט יש קצב מצוין והוא הזכיר לי יצירה פטריוטית אחרת - הסדרה 24 שגם היא היללה את הנאמנות למדינה ללא סייג (יוחזר ג'ק באואר לאלתר!). הבעיה של הסרט מתחילה כשבין סצנות האקשן משובצות סצנות המראות את הלוחמים עם חבריהם ומשפחותיהם וגם סצנות המציגות את ה"רעים" (כל מיני סוחרי נשק ופנאטיים דתיים). סצנות אלו הן קלישאיות להחריד על גבול החובבנות וגורעות מההנאה הכללית מהסרט."מעשה של גבורה" אינו הסרט הראשון שמתייחס למעללי הקומנדו הימי האמריקאי. "אריות הים" הנלעג בכיכובו של צ'רלי שין היה סרט מביש שרק הזיק ליחידה ו"ג'י איי ג'יין" היה ניסיון מעניין של רידלי סקוט לדון בפמיניזם במעוז הגבריות . סטיבן סיגל במצור ימי הראשון הוא לוחם אריות ים לשעבר וגם דמותו של סטיב מקגארט בסדרה הוואי חמש אפס מודל המאה ה - 21 היא של בוגר אריות הים. אולם בשל שיתוף הפעולה הראשוני שזכו לו מפיקי הסרט מהיחידה עצמה, "מעשה של גבורה" למרות היותו פטריוטי להחריד, הינה יצירה ראויה המצליחה לפתוח בפני הצופה צוהר לעולמם של החיילים הטובים ביותר בעולם.
אקט של גבורה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דב ישראליגיל: 3713/10/2012 17:06:38
8/10אייקון ציון
Act of Valor הסרט מספר על חיילי "אריות הים" האמריקאים,ומשימות אמת שקיבלו...צילומי הקרבות מהממים,הסרט פותח צוהר לעולמם של החיילים הטובים ביותר בעולם,נהנתי ואהבתי,מומלץ.
שם: Mגיל: 5224/05/2012 00:31:29
3/10אייקון ציון
מבולבל, סתמי, מנסה להיות ראלי ולא מצליח, דמויות דהויות, משחק גרוע... רצוי לוותר.
שם: שירלי קנטור שניגיל: 4121/05/2012 21:48:00
9/10אייקון ציון
סרט פעולה מותח ומרתק* - הצצה לדרך הפעולה של היחידה המיוחדת. פטריוטי ומרגש לעתים (בכיתי מלא בסוף הסרט). בעלי ואני נהננו מאוד. * בהתאם למקובל בז'אנר של סרטי יחידות קרביות
קישורים
חץ אקט של גבורה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט