למה לצפות כשאתם מצפים ביקורת סרט

What to Expect When You're Expecting Movie Review

תמונת כתביאיר פרי על "למה לצפות כשאתם מצפים":
"צפו לאכזבה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר What to Expect When You're Expecting
משחק אליזבת בנקס, קמרון דיאז, ג'ניפר לופז, ברוקלין דקר, אנה קנדריק, ג'ו מנגניאלו, דניס קוויד, צ'ייס קרופורד, רודריגו סנטורו, מתיו מוריסון, כריס רוק, ג'נסיס רודריגז, מיגן מולאלי במאי/ת קירק ג'ונס  
קומדיה
ביקורת סרט ללמה לצפות כשאתם מצפים מאת יאיר פרי | מבקר קולנוע וטלויזיה
ציון המבקר
"צפו לאכזבה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע61.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די31.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאי קירק ג'ונס החליט לעשות מעשה ולהפוך את הספר 'למה לצפות כשאתם מצפים' לסרט קולנוע. מדובר בספר הדרכה לנשים בהריון שנחשב לתנ"ך של האמהות שבדרך, נמכר בעשרות מיליוני עותקים מאז אמצע שנות השמונים. דמיינו סרט שמבוסס על ספר בישול. כדי לעשות זאת הוא יצר חמש עלילות של זוגות המתמודדים עם הריון, לידה, והורות ושזר אותם יחדיו. לכאורה, למה לא. הכל כאן- זוגיות, אהבה, סקס, הורות, נשים על הורמונים, גברים לחוצים, רגעי שיא סוחפים ודאחקות של בינו לבינה. אבל ג'ונס שכח את החוק מספר אחת של קומדיה רומנטית- אנחנו מוכנים לספוג עלילות מטופשות, רגשנות מופרכת ואפילו בדיחות נמוכות, רק תקסים אותנו. זה לא קרה.שלא תבינו לא נכון, זאת לא התנשאות- מדובר כאן בחובב גדול של הז'אנר שבנערותו סבר ש'הכי מתוק שיש' ראוי למעמד קאלט. אבל 'למה לצפות כשאתם מצפים' חסר כל קסם והוא לא פחות מ110 דקות של מבוכה. אבל הוא ניסה, הו כמה הוא ניסה. נראה שג'ונס ניסה הכל- הוא דחף לערבוביה ריאליטי, כוכבני נוער, בדיחות פיפי-קקי ואפילו ניסה ליצור 'קטע שיזכרו' בדמות ה'דודס גרופ'- חבורה של אבות חסרי אחריות שמסתובבים עם ילדיהם בפארק בעודם מזניחים את הפעוטות בצורה... שובת לב זה אמור להיות?ועוד לא התחלנו לדבר עם השחקנים.
בליהוק, ג'ונס ניסה לשלב בין הקומדיה הרומנטית הקלאסית של העשור הקודם – עם ג'ניפר לופז ('מארגנת החתונות', 'יפה במנהטן') וקמרון דיאז ('החתונה של החבר שלי', 'משתגעים על מרי' וכמובן 'הכי מתוק שיש')עם הקומדיות השנונות של העידן הנוכחי- אנה קנדריק ('סקוט פילגרם', ' 50/50') וכמובן אליזבת' בנקס ('בתול בן 40', 'זאק ומירי עושים פורנו'). בצורה כמעט מעוררת השתאות, ג'ונס הצליח לסרס את החן של כל אחת ואחת מהשחקניות- החל מקמרון דיאז כסלב בגרוש המעצבנת את סובביה ואותנו, ועד אליזבת' בנקס הנאלצת לשאת בדיחות 'הפלצתי-ואני-משתינה-על-עצמי-איזה-קטע-זה-הריון' כל חמש דקות. גם דמותה של אנה קנדריק, שהצליחה להעניק מידה מסוימת של חן וקלילות אפילו בסדרת סרטי 'דמדומים', נתקעת כאן לא רק עם הריון מעיק אלא עם דיאלוגים מעיקים אף יותר מול צ'ייס קרופורד טוב המראה אך אטום המבט והכשרון.לאחר ליהוק הגיבורות חשב לעצמו ג'ונס- הי! זה סרט נשים מצחיק! ומה עוד סרט נשים מצחיק? 'מסיבת רווקות'! בוא נקח להם את הקאסט! שלושה שחקנים מאותו סרט היא דרך להגיד לעולם 'אני מנסה יותר מדי' במיוחד כשאחת מהשחקניות (רבל ווילסון הקורעת) מגלמת את אותה דמות בדיוק- גרוטסקית שמנה ובריטית עם פיגור קל. כאן לא פסקו הברקות הליהוק של הבמאי כשחשב כנראה- הי! גם צעירות נכנסות להריון! ומה עוד צעירות עושות? רואות חתיכים בטלוויזיה! בוא נקח את כולם! אז ליהק ג'ונס את צ'ייס קרופורד ('אחת שיודעת') מת'יו מוריסון ('גלי') וג'ו מנגאניאלו ('דם אמיתי'). בסוף הכניס גם את כריס רוק כי הרי צריך שיהיה מצחיק לא? לא. אחרי ששבענו מריחות הגוף של אליזבת' בנקס, אנחנו נותרים עם עוד כשעה של מה שג'ונס חשב שראוי לכינוי 'עלילות'.
ובכן- ג'יי לו מחליטה לאמץ ילד מאתיופיה למרות שבעלה (רודריגו סנטורו) לא מת על הרעיון ובורח לקבוצת תמיכה של הגברים חסרי עמוד שדרה. בנקס רצתה כל חייה להכנס להריון ועכשיו מגלה שזה לא זוהר כפי שחשבה בעוד בעלה (בן פאלקון- כן, עוד אחד מ'מסיבת רווקות') עסוק בתחרותיות עם אביו המבוגר וההולל (דניס קוויד). קוויד נשוי לבייב צעירה (ברוקלין דקר מיצירת המופת 'באטלשיפ'), גם היא בהריון אבל מבסוטה מכל רגע ובלי טיפה של צלוליט ו/או איפיון דמות. דיאז היא כוכבת ריאליטי-שמירת-משקל אשר נכנסת להריון מכוכב ריאליטי-לרקוד-עם-סלבס (רק אני חושב על זיווג בין ציפי שביט ואנה ארונוב?) ומשום מה השניים רבים ללא הרף אם הולד יהיה נימול או לא. והמיותרת מכל היא העלילה של קנדריק הצעירה והמגניבה אשר נכנסת להריון מסטוץ חד פעמי עם קרופורד, החתיך של השכבה, והשניים מתחבטים על עתיד זוגיותם כנראה משום שקונספט ההפלה בדיוק בוטל ומעולם לא עולה כאפשרות.במיומנות ראויה לקנאה גורם לנו ג'ונס לא לסבול אף אחת מהדמויות הפלאקטיות שברא ולא להתעניין באף אחת מהעלילות הצפויות והשמרניות שרקם. כאמור- לגרום לי לסלוד מבנקס וקנדריק זה ממש אתגר, והוא עומד בו בהצטיינות. הסרט לא ירגש או יצחיק נשים בהריון ולא ישעשע את האבות שבדרך, לא יאחד זוגות בדייט ולא יבדר חברים שבאו להנות מהומור קליל אלא פשוט יגרום לכל הנ"ל להצטער שלא הלכו לבהות בצילומי אולטראסאונד אקראיים. כנראה שקריאה עיונית בספר 'למה לצפות כשאתם מצפים' תכיל תוכן רב יותר. בגדול- לסרט יש צ'ארם של בחילת בוקר. לצפייה עם אפידורל בלבד.
למה לצפות כשאתם מצפים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עוזיגיל: 2313/03/2014 14:46:28
6/10אייקון ציון
סרט בנות קלאסי. קומדיה רומנטית חמודה ומשעשעת. לא מתיימר להיות מה שהוא לא, וגם לא מנסה. סרט נחמד לאחה"צ בבית
שם: ירין גולדשטייןגיל: 1406/07/2012 13:28:16
7/10אייקון ציון
סרט חמוד , נחמד , מצחיק , קצת דרמטי , בדיחות נחמדות אבל נקטע באמצע . אפשר ללכת ,מתאים למבוגרים בעיקר.
שם: דפנהגיל: 4510/06/2012 21:39:57
1/10אייקון ציון
סרט מזעזע! מציעה לכם לחסוך את 80 השקלים שעולה לכם הסרט (במקרה הטוב, אם לא לקחתם גם בייביסיטר וקניתם פופקורן ושתיה). פשוט תת רמה, בדיחות לא מצחיקות, עלובות, הקשר בינו לבין המציאות מקרי בהחלט. היחידות שיצחקקו באולם הן בנות 16 חלולות.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט