פרומתיאוס (תלת מימד) ביקורת סרט

Prometheus Movie Review

תמונת כתבשחר עמית על "פרומתיאוס (תלת מימד)":
"מד"ב קלאסי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Prometheus
משחק שרליז ת'רון, פטריק ווילסון, נעמי רפס, מייקל פסבנדר, אידריס אלבה, גאי פירס במאי/ת רידלי סקוט  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לפרומתיאוס (תלת מימד) מאת שחר עמית | מבקר
ציון המבקר
"מד"ב קלאסי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע80.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די10.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
דמיינו את ההרים הצפוניים של סקוטלנד, הדשא הירוק והמפלים היפים, דמיינו מנגינת תזמורת מבטיחה וציטוט ישיר מיצירת המופת של סטנלי קובריק "2001 אודיסאה בחלל", דמיינו עד כמה סצנת פתיחה זו מבשרת כי "פרומתאוס" הוא סרט רציני. תמשיכו לדמיין.שלושים ושלוש שנה אחרי שפתח את סדרת בת ארבעת הסרטים, "הנוסע השמיני", אותה ירשו בין היתר ג'יימס קמרון ודיוויד פינצ'ר, חוזר רידלי סקוט להסביר לנו מהיכן אותו יצור מגיע. משלחת שיוצאת לחפש את המקורות של המין האנושי מגיע לכוכב לכת מרוחק, די דומה לשלנו, בו היו פעם יצורים, שגם הם די דומים לנו. מרגע המפגש עם התרבות המקומית שפעם שלטה בכוכב הכל משתנה. מטרות המולטי-טריליונר אשר ממן את המסע עולות בסימני שאלה, חייזרים מקומיים מתחילים להופיע וכאוס משתולל בעוד חברי המשלחת מנסים להיאבק על חייהם.
הסרט רחוק מלהיות מושלם ומלא בחורים עלילתיים לא הגיוניים. אולם, בכל זאת ניתן להבחין בניסיון של רידלי סקוט אשר בתבונה בונה את המתח באטיות עד להתפוצצות המיוחלת במערכה השלישית, בה אפילו יש סצנת ניתוח עצמי כה אינטנסיבית שתגרום לכם לשכוח לרגע שהסרט זקוק באופן נואש לתסריט. לצערי, האכזבה הגדולה ביותר של הסרט באה דווקא ברגע החשוב ביותר. באותו רגע שהאדרנלין נמצא בשיאו, הסרט תופס תפנית מאכזבת ובאופן הוליוודי טיפוסי רידלי סקוט זונח את הנאמנות לסרט הנוכחי וכבר מתחיל לחשוב על "פרומתאוס 2". סצנות הסיום האנטי-קלימטיות מרגישות כפויות, הורסות את המתח וגורמות לתחושת פספוס רצינית.הכוכב האמתי של הסרט הוא מייקל פסבנדר, שממשיך לא לאכזב, בתור דיוויד, אנדרואיד בלונדיני. את דמותו המעט אניגמטית, הוא מצליח לכבוש בהצלחה עם יכולת משחק מרהיבה שמשדרת שליטה עצמית ודיוק. דמותו של דיוויד, היא גם היחידה שמעניינת. למרות שאין לו רצונות או רגשות משלו, הוא לא מפסיק לפעול בערמומיות ולהוסיף מילות רגש בשורותיו. לצידו, נומי ראפאס (כוכבת "נערה עם קעקוע דרקון" השוודי) תופסת את דמותה של ד"ר שון, הפרופסורית התמימה שיוצאת למסע ללא מוטיבים נסתרים וכן גם זו שמוצאת את עצמה במרכז המאבק בחייזרים. כצפוי, ניסו התסריטאים ליצור עומק אישי בדמות, אולם עשו זאת באופן שטחי שלא תורם לעלילה.
לא שונה מסרטי מדע בדיוני אחרים, גם "פרומתיאוס" מצליח בעיקר במחלקה הוויזואלית. בחלקו הראשון של הסרט מגלה לנו רידלי עולם מיוחד שכיף לחקור אותו ,לנסות להבין את אותם יצורים שפעם חיו שם ולהעז לגעת בחפצים המשונים למרות הסכנה. חבל שגם פה, הטכנולוגיה באה על חשבון תסריט איכותי.למי שמעוניין לפגוש ביצור המפורסם עתיד להתאכזב, הסרט מסתפק רק בקשר שולי למדי. על אף ש"פרומתיאוס" לא מצליח להשתוות לשני הסרטים הראשונים בסדרה אך בכל זאת הוא שווה ערך לשניי הסרטים האחרונים שראו אור. בסופו של יום מדובר בסרט מדע בדיוני מושקע ומרשים, עם משחק טוב ובעיקר תסריט בינוני.
פרומתיאוס (תלת מימד) - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איתמרגיל: 2021/04/2017 00:03:10
9/10אייקון ציון
סרט מצויין. הסרט משתלב היטב בעלילת הנוסע השמיני, ומראה לנו איך נוצר היצור - הנוסע השמיני. השחקנים טובים, העלילה מותחת (למרות קצת חורים) והעיקר: המראות הויזואלים. יוצרי הסרט הצליחו להפיק עולם שלם על כל פרטיו הקטנים, ויצרו סרט מרהיב ביותר.
שם: משה רביגיל: 3814/12/2013 18:02:27
3/10אייקון ציון
קשקוש מיותר ולא אמין
שם: פאוורגיל: 2616/07/2013 16:26:18
8/10אייקון ציון
סרט טובבבב לאוהבי הזאנר כמובן
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט