זכרון גורלי ביקורת סרט

Total Recall Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "זכרון גורלי":
"עשוי בכבדות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Total Recall
משחק קולין פארל, קייט בקינסייל, ג'סיקה בייל, ביל ניי, איתן הוק במאי/ת לן וייסמן  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לזכרון גורלי מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"עשוי בכבדות"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע77.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די15.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחד הטריילרים הנוצצים, המסקרנים והכייפים של החודשים האחרונים היה של החידוש לסרט הפעולה העתידני הקלאסי "זכרון גורלי", אבל מה שנראה בקדימון כמו פצצת פעולה אנרגטית סוחפת ומסעירה התגלה כהיפך המוחלט. הרימייק מתגלה כסרט חסר מעוף המתקדם בכבדות מעייפת ובעיקר מצליח לשעמם. הביקורות הלא מחמיאות והשמועות מפה לאוזן חיסלו את הסיכויים של הסרט להצליח מסחרית, כך שביום יציאתו בבתי הקולנוע בארה"ב הוא הגיע אך ורק למקום השני עם סכום צנוע של 25 מיליון דולר - הרבה פחות ממה שקיוו לו אולפני סוני/קולומביה.בשנת 1990 כאשר ארנולד שוורצנגר היה בשיא הקריירה שלו והבמאי פול ורהובן היה בשיא כוחו מיד אחרי "רובוקופ" ורגע לפני "אינסטינקט בסיסי", הם יצרו את הסרט העתידני המרהיב על פי ספרו של פיליפ ק. דיק. זהו היה סרט פורץ דרך, מרהיב עין שאפילו מהדורת חדשות הערב סקרה את העניין בו. את הגרסה החדשה ביים לן וייסמן שביים את שני סרטי מלחמת האופל הראשונים וכמובן הפיק את שני האחרונים. הוא גם אחראי על הסרט הרביעי והכייפי בסדרת סרטי "מת לחיות".
לדאבונו של וייסמן המוצר החדש תחת פרי ידיו מזכיר יותר ברוחו את סרטי "מלחמת האופל" מאשר את "מת לחיות 4". בסדרת סרטי הערפדים שאותה יצר יש מימד טראשי מבדר אך הם עשויים בכבדות והפקתם נראית צנועה למדי. כמו כן התסריטים תמיד רציניים יתר על המידה. באופן מפתיע דווקא הסרט שהחזיר את ברוס וויליס למסכים היה מהיר, כייפי ושטותי למדי. לבמאי, שגם נשוי לכוכבת הסרט קייט בקינסייל, היתה האופציה לשדרג את מעמדו בהוליוודי עם "זכרון גורלי". לא בטוח שזה יקרה.העלילה שופצרה שלא לצורך. בקינסייל שלוהקה לדמות של האשה המחסלת הפכה למרכזית מדי ונראה שוייסמן מעניק לה זמן מסך שלא מגיע לה. קולין פארל שעד לפני שנים מעטות עוד היה סמל מין נראה משועמם לחלוטין - הוא פשוט לא כריזמטי. ג'סיקה בייל אף פעם לא היתה שחקנית והסרט עצמו על אף ההשקעה התקציבית הגבוהה נראה פשוט לא אמין: כמו משחק מחשב מאוד יקר אבל לא כמו סרט קולנוע ראוי. הייתי שולח את וייסמן ללמוד כמה דברים מהצוות שעבד על "פרומתיאוס". מאכזב שמי שהתחיל את הקריירה שלו בעיצוב אומנותי בהפקות יוקרתיות גדולות מתגלה כחסר השראה לחלוטין, במקרה הטוב הסט מזכיר את בלייד ראנר לעניים.
"זכרון גורלי" נופל בעיקר ובגלל הקצב האיטי. אפילו סצנות הפעולה המרכזיות לא מצליחות לסחוף ולרגש. משהו בסיסי לא עובד בסרט הזה, זה אפילו לא בידור טראשי זול ומהנה כי הסרט הזה לוקח את עצמו ברצינות תהומית. בסופו של דבר מוצר הצריכה הזה יעלם במהירות מהזכרון של הצופים, ושום דבר גורלי לא יקרה גם אם לא תראו איתו.
זכרון גורלי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דב ישראליגיל: 3722/11/2012 20:53:10
7/10אייקון ציון
Total Recall רימייק לסרט זיכרון גורלי,עובד במפעל שמתחיל להאמין שהוא מרגל,והוא לא יודע עבור איזה צד הוא מרגל ובאיזה אנשים לבטוח...אפקטים טובים,אקשן נחמד אבל הסרט המקורי פשוט יותר טוב.
שם: יובלגיל: 1521/08/2012 20:14:26
8/10אייקון ציון
סרט טוב, אך לדתיים שבינינו(אני כבר איתי) נא להיזהר מסצנה אחת לא צנועה!
שם: תמרגיל: 1520/08/2012 10:59:43
9/10אייקון ציון
דבר ראשון, התקציר שכתוב למעלה הוא של הסרט הקודם ולא החדש, ולמה זה חשוב? כי הסרט החדש הוא ממש אבל ממש לא הסרט הקודם. אני אישית לא ראיתי את הסרט הקודם אז אין לי זכות להשוות, אבל לפי מה שסיפרו לי, הוא בשום פנים ואופן לא מתעלה על הסרט הזה. כשראיתי את הסרט בקולנוע אפשר לומר שקצת הייתי.. מבולבלת. לאורך כל הסרט ניסיתי להבין אם מה שקורה שם זה מציאות או "ריקול". העלילה הייתה מעניינת מאוד ודרשה להשאיר את העיניים על המסך לאורך כל הסרט ולא לחלום לרגע כדי לא לפספס פרט חשוב. אבל דבר אחד שהפריע בסרט היה הרציפות שלו. לא הייתה שנייה לנשום. הכל הלך מהר כל כך ורצוף כל כך שעד סוף הסרט אי אפשר להרגע. אבל כנראה שזה רק מגדיל את המקום של ז'אנר האקשן בסרט הזה. למרות הכל, נהנהתי. סרט שבהחלט אפשר לראות בקולנוע.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט