ילדי פלא ביקורת סרט

Wunderkinder Movie Review

תמונת כתבשחר עמית על "ילדי פלא":
"שואה לייט"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Wunderkinder
משחק גדעון ברקהארד, נטליה אבלון, רולף קאנייס במאי/ת מרקוס רוזנמולר  
דרמה
ביקורת סרט לילדי פלא מאת שחר עמית | מבקר
ציון המבקר
"שואה לייט"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע58.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די36.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בלב אוקראינה, המוצרטים של מזרח אירופה, אברשה ברודסקי ולאריסה קפלן ,כרתו "ברית אחים". צמד הילדים היהודיים אשר מתכונן למסע הופעות עולמי פוגש בהאנה, בת השכנים החדשים מגרמניה אשר בתמימות ילדותית מצליחה להתעלם ואף לא להבין את הבעייתיות ברקע הדתי של אברשה ולאריסה גם בערב מלחמת העולם השנייה; היא נמשכת לכשרונם המוזיקלי יוצא הדופן ומוצאת בהם חברי אמת, אחים.ניתן לטעון כי הסרט מהווה מעין ביקורת חברתית על כלל האנושות של אותה תקופה. בניגוד למרבית סרטי מלחמת העולם השנייה, הרוע אינו קיים אצל הגרמנים בלבד. לפני כיבוש המדינה ע"י הצבא הנאצי, רודפים חיילי הצבא האדום את האזרחים הגרמנים אשר ממלאים (לפחות בחלק זה של הסרט) את התפקיד שכמעט תמיד שמור לדמויות יהודיות: נרדפים, חוששים, מתחבאים ומושפלים. במאי הסרט מרקוס רוזנמולר דואג להציג את הן את הקצינים הסובייטים והן הגרמנים כאכזריים במידה שווה, כאלה ששולחים משפחות שלמות למוות מבלי להניף עפעף.
בשלב מאוחר יותר, הנרדפים הופכים לרודפים כאשר הכוחות הגרמנים בקלות יתרה כובשים את השטח ומשליטים טרור גזעי. דמות בולטת במיוחד היא הקלונל הנאצי, אשר נראה כמו קריקטורה לדמות קצין מרושע המנסה להשפיל יהודים במשחקים חולניים. מקס, אביה של האנה, לא שכח כיצד עזרו אברשה ולאריסה בעת שמשפחתו היתה במצוקה ובניסיון להציל את זוג ילדי הפלא הוא סוגר עסקה עם הקולונל הגרמני על חייהם. אם יצליחו לנגן ברסיטל הנאצי באופן מושלם, הגרמנים יחוסו על חייהם, אולם משימה זו מתבררת כאינה פשוטה כלל לאחר שבני המשפחה נלקחים למחנות. בנקודה זו הסרט מאבדת את אמינותו, הבמאי כושל ביצירת אווירת החשדנות ומתעלם מהעובדה שמקס ומשפחתו צפויים להיענש על עזרה ליהודים.הסרט מוצג מנקודת הראייה של הילדים וכן אווירתו היא קלילה ומתאימה לצפייה משפחתית. "ילדי הפלא" נופל איפשהו בין סרט שואה וסרט אשר מתחולל בעת מלחמת העולם השנייה. רוזנמולר שומר על איפוק ואינו מציג קטעים קשים לצפייה אלא יותר איומים ומעט סיפורים על הנעשה ליהודים. כפי שעשה מארק הרמן ב"נער בכותנת הפסים", מצליח רוזנמולר לבנות מתח ותחושת חרדה מסוימת המשתלבת עם הנאיביות של האנה, בת הגרמנים שלא מצליחה להבין את עולם המבוגרים עד לרגע השיא שדווקא בו נכשל רוזנמולר להעביר את החרדה הקיומית בה שרויות הדמויות.
"ילדי פלא" מיוחד בכך שחלקו הראשון מצליח ליצור תחושת נועם ולהציב ערכי ילדות, כגון חברות, במרכז העניינים. עם התקדמות הסרט, רוזנמולר בהדרגתיות מעביר את אור הזרקורים מהילדות אל חיים בזמן מלחמה, כאשר נותר הדגש על החברות והמוזיקה. חבל רק שהוא לא מצליח למנף את הרגש המיוחד של שעתה הקשה ביותר בהיסטוריה האנושית. בהתחשב ביצירות המופת שנוצרו בנושא השואה, קשה לומר ש"ילדי הפלא" יזכר בין הגדולים.
ילדי פלא - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דפנהגיל: 4712/04/2013 06:34:19
10/10אייקון ציון
סרט מעולה. סרט עצוב המספר על השואה ועל היחסים בין יהודים לגרמנים, הסרט מתרחש בעיירה פלטובה שבאוקראינה השייכת לרוסיה בשנת 1941 בזמן עליית הנאצים לשלטון. מספר על חברות אמיתית אמיצה בין 3 ילדים בני 10-12 המנגנים מוזיקה קלאסית ועל ההתמודדות שלהם עם התקופה.
שם: חןגיל: 2506/09/2012 09:06:46
10/10אייקון ציון
סרט מעולה ומרגש! ממש ממש טוב ומומלץ לכולם לראות.
שם: eliגיל: 5426/08/2012 17:15:08
9/10אייקון ציון
שלא כמו חלק מהביקורות אני לא חושב שהסרט יכול להיות מוגדר כשואה לייט. הסרט עוסק במשהו ספציפי ומבטא ברגישות את הנפשות המעורבות. הסרט אמנם מראה גרמנים "טובים" לכאורה אבל בו בזמן מראה את האנמוליה שדל מוזיקה קלאסית מול מה שמחכה ברקע ליהודים. זה לא סרט שדואה קלאסי אבל המשחק, הנושא והרגישות שבו השחקנים משחקים ראוי לשבח. לא סתם זה זכה בפסטיבל ירושלים. לסיכום - סרט מרגש ובהחלט טוב
קישורים
חץ ילדי פלא (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט