האישה בשחור ביקורת סרט

The Woman in Black Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "האישה בשחור":
"אימה קלאסית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Woman in Black
משחק דניאל רדקליף, ג'נט מקטיר, סיארן הינדס במאי/ת ג'יימס ואטקינס  
אימה
ביקורת סרט להאישה בשחור מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אימה קלאסית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע60.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די24.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כמעט שכחנו שז'אנר סרטי האימה יכול לספר לנו סיפור, שיהיו בו דמויות מסקרנות, ואווירה מצמררת. התרגלנו לכך שסרטי אימה עוסקים בזומבים, רוצחים סדרתיים המחסלים בני נוער חובבי סקס וסמים קלים או בסתם רוצחים פסיכופטיים שמנסים למצוא דרכים חדשניות לפצח גופות על ימין ועל שמאל. קצת קשה להאמין שדמויות כגון דרקולה, פרנקשטיין או המומיה, כולם יצורים מטרידים ומפחידים אבל עם נימוקים ברורים וטראגיים למדי, היו פעם גיבורים של סרטי אימה."האישה בשחור" סרטו השני כבמאי של ג'יימס ווטקינס נשען על המסורת הקלאסית. מאחורי הדמות של "האישה בשחור" יש סיפור טראגי שמניע אותה והסרט כולו מזכיר ברוחו את הסרטים של פעם. זאת למרות שווטקינס עצמו אחראי על כמה מסרטי הזוועה הבריטיים המטרידים של השנים האחרונות כגון סרט הביקורים עוכר השלווה שלו Eden Lake או The Descent: Part 2
"האישה בשחור" משתייך לז'אנר סרטי הרוחות הקלאסיים והוא גם מבוסס על מקור ספרותי מאת סוזן היל שזכה כבר למספר עיבודים קולנועיים וטלוויזיוניים בעבר. ארתור קיפס, עורך דין שהתאלמן לא מכבר, נשלח לכפר מרוחק כדי לסדר את ענייניו של לקוחה אקצנטרית שהתגוררה בטירה מסתורית. קבלת הפנים לה הוא זוכה בכפר מבהירה לו שהמקומיים לא ממש מרוצים מהביקור שלו ומנסים למנוע ממנו להגיע לטירה. במהרה יתברר לו שבית הלקוחה רדוף ע"י רוח של אישה מסתורית."האישה בשחור" פועל לפי כללי הז'אנר בדיוק רב. יותר מזה, הוא נאחז בהם במטרה אחת - להעניק להם את הכבוד הראוי. "האחרים", "החוש השישי" ואפילו "ביטל ג'וס" ועוד רבים מסרטי הרוחות מסופרים מנקודת המבט של המת. לעומתם גם "האישה בשחור" וגם "The Awakening" בכיכובה של רבקה הול שנוצר לפני שנה בבריטניה מסופרים מנקודת המבט של האנשים החיים המתעמתים עם הרוחות. אגב, "The Awakening" מתרחש בלוקיישן חביב גם הוא על ז'אנר הרוחות: פנימייה של בנים, כמו הסרט הרוחות הספרדי המומלץ "ילדים של אף אחד".
במשך 95 דקות ווטקינס מצליח להחזיר עטרה ליושנה. הוא מאמץ את הז'אנר המיושן בחום ועושה ככול יכולתו להחזירו לחיים. הוא נעזר בתאורה אפלה ואווירתית, צילום קלסטרופובי, תפאורה מעולה שיש בה פרטים רבים ומושקעים, תסריט אפקטיבי ומשחק מעולה של כול צוות השחקנים. בראשם דניאל רדקליף שמחזיק על כתפיו בכבוד את מרבית הסרט כאשר לצידו המועמדת לפרס האוסקר ג'נט מקטיר (אלברט נובס) וקיריאן הינדס (החוב, רומא). נראה ש"האשה בשחור" מצליח לעמוד במשימה ולספק לחובבי האימה הקלאסית סרט ז'אנר שמכבד את עצמו ואת הצופים שלו.
האישה בשחור - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5123/06/2023 10:50:02
7/10אייקון ציון
ממוצע. יחסית מסובל ולא מצליח להתעלות.מבחינה ויזואלית יפה וגם מי שאוהב סרטי מסתורין ואימה ימצא כאן את מקומו, אבל אפשר היה לצפות ליותר.
שם: נאשגיל: 1524/03/2013 09:19:25
10/10אייקון ציון
סרט מצוין, ראיתי אותו ונהנתי ממנו מאוד (חוץ מקטע פתיחה משעמם). מדובר בסרט קלאסי שעושה חידוש לסרטי האימה באשר הם, הסרט מוצג כצ'יזבט חביב ומצמרר בדרכו שלו, הוא אינו מנסה להתעלות על שאר סרטי האימה ובכך הוא מוצלח מהשאר ושלא לדבר על הליהוק המצוין של דניאל רדקליף שנראה נוח בתפקיד. מומלץ לחובבי אימה קלאסיים...
שם: אניגיל: 4408/10/2012 07:22:09
1/10אייקון ציון
סרט כל כך גרוע מזמן לא יצא לי לראות. נתחיל מדניאל רדקליף שכנראה התרגל יותר מדי לשחק הארי פוטר, נמשיך ב"אימה" שמתבססת על מוזיקה מפחידה ובובות שזזות סתם כך, נמשיך בעלילה שלא זזה... לדעתי, אפילו לא לוידאו.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט