הרוזן ממונטה קריסטו ביקורת סרט

The Count of Monte Cristo Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "הרוזן ממונטה קריסטו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Count of Monte Cristo
משחק ג'ים קאביזל,דאגמארה דומינז'יק,גאי פירס,אייב פאריה, לואי גוזמן במאי/ת קוין ריינולדס  
רומנטיקה
ביקורת סרט להרוזן ממונטה קריסטו מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע10.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די82.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כשהייתי נער, קראתי ספר מדהים, שריתק אותי לכל מלה ומלה המופיעות בו. הספר נכתב על ידי אלכסנדר דיומא, והיווה את קצהו המובחר ביותר של זן הספרות הקלאסית.הספר, בעל שני הכרכים בתרגום עברי בהוצאת כתר, התרחש על הרקע הפוליטי גירוש הקיסר נפוליאון לאי אלבה, וסיפר על המלח הצרפתי, הצעיר ובעל האידיאלים אדמונד דאנטס, אשר חייו היו לפניו ואשר עתידו צפן לו אך הצלחות. למלח בן מעמד הפועלים היה מעביד שאהב אותו וקידמו, אהובה יפהפייה ושמה מרצדס אשר חפצה להיות אשתו, וכללית חייו נראו טוב מאי פעם. אבל חברו הבוגדני פרננד חבר לקנוניה פוליטית כנגדו יחד עם אנשי המדון דנגלאר והתובע הכללי וילפור, וגרמו להשלכתו למצודת איף המבודדת, בה נכלאו אסירים פוליטיים, שזכרם נשכח מעין כל. בכלא כמעט מאבד דאנטס של שפיותו, אולם כשהוא יוצא לבסוף לחופשי (ולא אספר לכם כיצד), בידיו אוצרות רבים, המאפשרים לו לעטות דמות עלומה בשם הרוזן ממונטה קריסטו - דמות אשר כולה אומרת נקם ושילם באויביו משכבר הימים. הסיפור הוא סיפור על אהבה ובגידה, אמונה וציפייה, חברות אמת הנמצאת בתחתית המרקם החברתי, יצר הנקם המעוור עיני אדם, ויותר מכך - אלא שנבצר ממני להעביר זאת לכם בעמוד אחד.
הספר הקלאסי, אשר בעיניי נחשב לאם-כל-הטלנובלות, עובד כבר לגרסאות לא מעטות הן בטלוויזיה והן על גבי המסך הגדול. תמיד נפלו הגרסאות מהספר, ולא בכדי, שכן נבצר מאנשי הקולנוע לגבש בצורה ראויה וממצה את מורכבותן של הדמויות ואת מורכבותה של העלילה הנפתולה של הספר. והנה זה, בהפקה מושקעת מעין כמוה, יצאה גרסת שנת 2002 לספר. ולדעתי, מוטב היה לה שלא תצא.הצד הויזואלי והטכני של הסרט מושקע למדיי, והסרט אכן "נראה" טוב. בכך ממוצים למדיי המילים הטובות שיש לי להגיד עליו. ואולם, הסרט הנו חסר נשמה, ונראה כמו גרסה שחוקה של ערוץ ויוה. הבמאי ריינולדס לא הצליח לתפוס ולהעביר לצופה כהלכה אפילו קמצוץ מהרבדים היותר עמוקים בספר - את כוחן של תקווה, ציפייה ואמונה, את משמעו של יצר הנקם המפעם בלבו של דאנטס ואשר מונע ממנו, גם לאחר שיצא מכלאו, לחזור וללבוש דמות אדם, ואת יצר האהבה, אשר לבסוף משחרר אותו מכלאו האמיתי - כלאו הנפשי.
יתרה מכן, התסריטאי, אשר כנראה הופעל עליו מכבש לחצים לצורך קיצור יריעת הספר, קיצץ ושינה, "הרג" דמויות שהיוו חלק חשוב מהעלילה הפתלתלה של הספר, ועיוות עד לבלי היכר את הדגשים עליהם שם הספר את יהבו. התוצאה - סרט ללא מסר, המנסה להיראות כמו סרט מלמלות בריטי, אבל דומה יותר לטלנובלה ארגנטינאית מבולבלת. השחקנים נראים רע, למעט ג'ים קאביזל (המגלם את אדמונד דאנטס), ובולט במיוחד במשחק עלוב הנו גאי פירס (המגלם את פרננד) - שחקן טוב, אשר נראה רע מאד בסרט זה.בקשה לי אליכם - אם כבר הלכתם לסרט והתאכזבתם מרה, ואף אם חשבתם שאהבתם את מה שראיתם, אל תאמרו בכך די. קיראו את אחת מיצירות המופת של כל הזמנים בגרסתה הכתובה, שכן במקרה זה מסתבר כי העט אכן יותר חזקה מהחרב (הקולנועית) - והעמדת הספר ליד הסרט המחודש, אין בה אלא לגרום לדיומא להתהפך בקברו.לסיכום: מאולץ, חסר נשמה, חסר מסר, החמצה ענקית. 4 בסולם יגאל.
הרוזן ממונטה קריסטו - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רבקהגיל: 6125/11/2013 01:32:10
9/10אייקון ציון
סרט מקסים. שחקנים טובים מאד. יופי!
שם: איציק גורגיל: 3901/08/2012 23:10:44
6/10אייקון ציון
נחמד להעביר את הזמן ולמי שאין כח לקרוא את הספר. דמויות שטוחות ללא העומק הדרוש בכדי להזדהות איתן, עלילה לא הגיונית ומשחק סביר של השחקנים. לא מושקע בעליל, לדוגמא, הדמויות נראות אותו הדבר לאחר 15 שנה ועדיין לא מזוהות ע"י האחרים..
שם: אלכסנדרה ויגיל: 1710/08/2005 13:07:56
10/10אייקון ציון
סרט מעולה! הכי טוב שיש, מומלץ לכולם!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי רומנטיקה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט