לופר ביקורת סרט

Looper Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "לופר":
"מותחן חזק"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Looper
משחק אמילי בלאנט, ברוס ויליס, ג'וזף גורדון-לוויט, ג'ף דניאלס במאי/ת ריאן ג'ונסון  
מדע בדיוני
ביקורת סרט ללופר מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מותחן חזק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע85.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די13.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות1.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"בריק" של ריאן ג'ונסון הוא אולי אחד מסרטי הביכורים המפתיעים, החכמים והמהנים שראיתי בעשור הקודם. למי שאינו מכיר את הסרט הייחודי הזה מדובר ביצירה קולנועית המשלבת בהצלחה סגנון של פילם נואר עם ז'אנר סרטי הנעורים. מדובר במותחן בלשי שבו תיכוניסט דקיק גזרה יוצא לחקור את רצח בת זוגו לשעבר ומגלה שישנם גורמים בתיכון שישמחו מאוד אם הוא יפסיק את החקירה. הסרט יצא בשנת 2005 לבתי הקולנוע בסמוך ל"עור מסתורי" יצירת המופת של גרג אראקי, ושניהם ביססו את מעמדו של ג'וזף גורדון לוויט כשחקן הצעיר הטוב ביותר שפועל בארה"ב.עכשיו השניים חוזרים לשתף פעולה. ג'וזף גורדון לוויט הפך לשם חם בהוליווד עם סרטים כמו "שובו של האביר האפל", "500 ימים עם סאמר", "50/50" ו"התחלה". לעומתו הבמאי ריאן ג'ונסון סבל בעיקר מדעיכה. סרטו השני, קומדיית הפשע "הנוכלים בלום" - הפקה יוקרתית ומדוברת עמוסת כוכבים כגון אדריאן ברודי, רייצ'ל ווייז ומרק רפאלו - התרסקה ביקורתית ומסחרית. באופן מפתיע הסרט ניסה להיות קומדיה הזויה שהזכירה יותר את סרטיו של ווס אנדרסון. התוצאה היתה פשוט משעממת להחריד.
קופצים כמה שנים קדימה. "לופר", סרטו השלישי של ג'ונסון והשני עם גורדון לוויט, הוא בהחלט סוג של פיצוי למעריצים של "בריק" וסימן לכך שג'ונסון חזר לעצמו בכוחות מחודשים. למען האמת הוא מספק את כל הסחורה האפשרית. נכון לשלב הזה מדובר בסרט הפעולה המדע בדיוני הטוב ביותר של שנת 2012 ולפי מה שנראה באופק לא צפוי לנו עוד סרט בז'אנר המדובר שיכול להתעלות על ההישג הנ"ל. גם כאן ישנו שימוש מתוחכם בסגנון הקולנועי החביב על ג'ונסון - הפילם נואר. יש בו תסריט מורכב שמצליח להיות פילוסופי בלי להכביד יתר על המידה ולספק המון פעולה ומתח גם לחובבי הז'אנר שלא באמת רוצים לחשוב.ג'ו הוא "לופר" – רוצח שכיר עם תפקיד אחד בלבד: לחכות לקורבן שיישלח אליו מהעתיד, להרוג אותו, ולהפטר מהגופה. כפי שאפשר לנחש העלילה מתרחשת בעתיד אפרורי למדי, שבו יש יותר עוני, אלימות, בדידות וניכור. מערכות יחסים זה לא משהו שאפשר לשאוף אליו ולמות בזקנה בכבוד זאת פנטסיה לא מציאותית. גם המסע בזמן הומצא אבל הוא לא חוקי, לכן רק ארגוני הפשע משתמשים בו.
ג'ו נהנה מסמל סטטוס ששמור ליחידי הסגולה שמשתייכים ליחידת הלופרים של המאפיה העירונית המנוהלת ביד רמה על ידי ג'ף דניאלס. אבל יש גם מחיר: בעוד 30 שנה מהיום הוא עתיד למצוא את מותו בדיוק באותה הדרך ברגע שארגון הפשע שמעסיק אותו יחליט לחסל אותו. אין משמעות רבה לחיים בעתיד. אפשר וצריך רק להנות מהרגע וזה מה שג'ו עושה. הוא נוהג במכונית מפוארת ולובש חליפה אופנתית, הוא מבלה שעות עם הזונה החביבה עליו והחברים שלו מעריצים אותו. תוך כדי הוא גם מתמכר לסמים שמקלים על תחושת האשם שבעבודה המלוכלכת.הכל משתבש כאשר הוא מזהה את אחד הקורבנות שלו שנשלח מהעתיד כגרסה המבוגרת שלו עצמו. ג'ו הצעיר נלחץ, מתמהמה במספר שניות עם הלחיצה על ההדק וג'ו הבוגר מצליח להשתחרר. ככה זה שאתה גדל והופך להיות ברוס וויליס. ג'ו המבוגר מוצא את עצמו במסע אלים במיוחד כדי למנוע את מה שעתיד להתרחש על ידי חיסול אותו אדם ששלח אותו חזרה אחורה בזמן ובמקביל גם מנסה לעזור לג'ו הצעיר שנרדף על ידי המאפיה. אבל ג'ו הצעיר מסרב להבין את המניעים של ג'ו הבוגר. ג'ו הצעיר שכבר תכנן את כל עתידו, מוטרד מכך שהתוכניות שלו משתבשות וכמובן חושש במיוחד מהמאפיה שלא תאהב את זה שמשימת החיסול שלו כשלה ולכן מנסה לתפוס את עצמו כאדם בוגר. אבל אז יש טוויסט מפתיע בעלילה שאפילו הצופה המנוסה עתיד להיות מופתע ממנו.ג'וזף גורדון לוויט מעניק לנו עוד הופעה קולנועית מסחררת שמציבה אותו ברשימת כוכבי הקולנוע הצעירים המובילים בהוליווד. לעיתים ממש בלתי אפשרי לזהות אותו עם איפור כבד שנועד להפוך אותו לברוס וויליס הצעיר. ברוס וויליס כג'ו הבוגר בהופעה מורכבת ונועזת יותר מתמיד הולך עם הדמות שלו עד הסוף. לא כל כוכב קולנוע הוליוודי היה מסכים ללכת כל כך רחוק ולגלם את הדמות של ג'ו הבוגר. עוד משתתפים פול דאנו ואמלי בלאנט - מעולים כהרגלם. אבל השחקן הראשי הוא התסריט המורכב של ג'ונסון המעלה שאלות שונות. כיצד תגיב כאדם צעיר אם תתקל בעצמך כאדם בוגר, ולהפך. האם אתה כאדם בוגר תנסה לשנות ולהשפיע על עצמך כאדם צעיר כדי שלא תהפוך לאדם שאתה עתיד לגדול ולהיות? "לופר" הוא לא רק סרט פעולה סוחף ועוצר נשימה, הוא לא רק פילם נואר המשלב ז'אנר סרטי המאפיה עם עולם עתידני. הוא גם סרט פסיכולוגי שעוסק במוסר ומעלה את השאלה אם היתה לך האופציה לחזור אחורה בזמן כדי למנוע אסון בעתיד האם היית עושה זאת בכל מחיר? התשובה מורכבת ולא פשוטה בכלל.
לופר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1431/07/2017 22:02:45
8/10אייקון ציון
סרט חכם ומבריק !!! השחקנים מעולים, הצילום לא רע בכלל, הפס-קול מצויין ומוסיף כל כך המון לאווירת הסרט, העריכה פשוט יוצאת מן הכלל, האפקטים (המעטים) יפהפיים, האקשן סוחף ומהנה והדיאלוגים הדוקים במיוחד ומעניינים ברובם אבל התסריט והעלילה לא כל כך מעניינים ואפילו לעיתים משעממים בארבעים וחמש דקות הראשונות של הסרט. בקיצור, בואו עם הרבה ריכוז. מומלץ (מגיע לו אפילו ציון של 8.5) !!!
שם: פאוורגיל: 2804/07/2015 13:59:46
8/10אייקון ציון
סרט טוב, ממליץ, לא חושב שזה לחוץ לקולנוע. לחכו לדיוידי
שם: אורגיל: 1626/03/2013 11:38:24
8/10אייקון ציון
אחד הסרטים היותר מסובכים שראיתי ולמרות זאת כשמבינים אותו נהנים ממנו. הוא מפתיע מסתורי ומותח. אבל כשמבינים אותו יש גם חסרונות: בסרט יש המון דברים לא סגורים וכשאתה באמת חושב עליהם זה מתנגש עם העקרונות שהסרט מציג. דבר נוסף שלא אהבתי זה הסוף שהוא נורא סתמי.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט