למלא את החלל ביקורת סרט

Fill the Void Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "למלא את החלל":
"אין הפתעות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Fill the Void
משחק הדס ירון, יפתח קליין, אמיר שלג במאי/ת רמה בורשטיין  
ישראלי
ביקורת סרט ללמלא את החלל מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אין הפתעות"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע36.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די56.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרט הביכורים זוכה הפרסים ורב התשבוחות של השחקנית החוזרת בתשובה שהפכה לבמאית רמה בורשטיין מספק הצצה פוטוגנית לחייה של הקהילה החרדית המתגוררת בלב תל אביב, סמוך לשדרות רוטשילד. כנראה מרוב ציפייה הגיעה גם האכזבה. הסרט שמצולם נפלא ומשוחק מרבית הזמן נהדר לא מצליח להתעלות מעל עלילת הטלנובלה שלו שבעיקר מזכירה את הלהיט "שיינדלה" של הקאמרי ובית לסין על המגזר החרדי שמיועד קודם כל למנויים החילוניים הבורגניים בתיאטראות הממסדיים."למלא את החלל" הוא סרט מאוד נשי: הבמאית/תסריטאית כתבה סיפור בעל פוטנציאל גדול על נערה צעירה בשם שירה למשפחת מנדלמן המכובדת שעומדת לפני שידוך עם אברך צעיר הנחשב לעילוי (אבל כמובן לפי איך שהוא הולבש ומשחק הבן אדם לא ממש נראה גאון הדור). הגורל רצה ואחותה הגדולה נפטרת במהלך הלידה ומותירה אחריה תינוקת ואלמן טרי שהוא גם נאה במיוחד בשם יוחאי. מן הסתם די ברור שכדי להשאיר את התינוקת וגם את יוחאי בקרב משפחת מנדלמן, שירה תצטרך לעשות את המעשה הנכון ולוותר על העילוי תמורת יפתח קליין – מי לא היתה עושה את זה?
באמצע השבעה ובתקופה שלאחריה כאשר שירה מתמודדת עם הצער העמוק על מות אחותה הבכורה אהובה היא גם צריכה להחליט החלטה גורלית כי אם היא לא תתחתן עם יוחאי הוא יעזוב לבלגיה מה שישבור את לב אמה כי הנכדה היחידה שלה תילקח ממנה. באופן אבסורדי מה שנראה כמו דילמה גורלית שסופה ידוע מראש, נפתר בקלות יחסית בברכת הרב: מה שהיה ברור כבר מהרגע הראשון העילוי זב החוטם נזרק מכל המדרגות ומפנה את דרכו ליוחאי שבאופן מפתיע למדי די חם על שירה הבתולית שרק חגגה 18 שנה וכלל לא מפריע לו שהיא האחות של אשתו ז"ל."למלא את החלל" מצליח להציג את הסיפור הזה בצורה נורמאלית לחלוטין. הדילמה חוזרת על עצמה בוורסיות שונות לאורך כל הסרט וזאת למרות שדי ברור כבר מההתחלה, שהגיבורה לא תתחתן עם הדבר הזה שהיא ראתה בסופר-מרקט. עלילה לא ממש מפתיעה ולא מחדשת יש לסרט הישראלי המדובר של השנה. אבל למי שאינו חי בחברה הישראלית ולא שמע סיפורים מסוג זה או קרא אודותם הסרט יהיה מעניין ומסעיר ביותר. הדבר היחיד שבאמת ניסיתי להבין הוא למה יש לגיבורה דודה שחסרות לה שתי ידיים?
לסרט, עם זאת, יש יתרונות רבים, ומלבד העבודה המהוקצעת של בורשטיין והצוות הטכני שתמך בה ראוי לציין את הצילום היפיפה של אסף סודרי שמעניק לסרט הילה לבנה וקסומה. וכמובן, צוות השחקנים ובראשם השחקנית האלמונית שכבשה את פסטיבל ונציה – הדס ירון המגלמת את שירה. נראה שמעכשיו עתידה המקצועי של השחקנית העדינה ומלאת ההבעה מובטח, בתקווה והיא לא תמשיך לנגן יותר באקורדיון. שנת 2012 מסתמנת כשנה של הופעות קולנועיות נשיות מקומיות טובות במיוחד והדס ירון בתפקידה המאוד מאופק מרשימה ביותר.אני בטוח ש"למלא את החלל" יהיה להיט גדול בקולנוע הישראלי והעולמי. הוא בהחלט סרט ראוי, מקצועי, משוחק נפלא. אני מקווה שזאת רק נקודת הפתיחה לקריירה ענפה של בורשטיין הבמאית וירון השחקנית הנחשבות לתגליות של הקולנוע הישראלי לשנת 2012. באופן אישי אני מעדיף את הסרטים שעוסקים בנושאים כבדים ומציאותיים בצבעים הרבה פחות פסטלים.
למלא את החלל - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אבו עמיתגיל: 5319/04/2020 00:06:47
7/10אייקון ציון
סרט שווה צפיה אבל לא סרט שהרשים אותי. ההצצה לחברה החרדית וסצינת השידוכים ומה ראוי ומצופה ממך לעשות בהחלט מעניינת. המשחק מעולה אבל האמת - אין ממש עלילה, אין התפתחויות. זה נראה כמו סרט דרמה טוב שהופר כסרט טלוויזיה באורך 50 דקות שמתחו אותו לסרט קולנוע של שעה וחצי. ואגב, ברור לי למה מבקרי קולנוע מקצועיים אניני טעם אהבו את הסרט (זוויות צילום, עמעום דמויות, משחקי תאורה)
שם: anipoגיל: 4610/02/2018 21:51:52
7/10אייקון ציון
סרט איטי ומעניין סביב נושא השידוכים בעולם החרדי. הלחץ הסביבתי והסטיגמות בחברה סגורה עושים את שלהם ולפעמים גורמים לכך שבני זוג מתחתנים מסיבות שונות אבל לא בגלל אהבה. זה גם הגורל של שירה, נערה בת 18 שקטה ומופנמת. לאחר שאחותה הגדולה נפטרה בטרם עת בזמן שילדה את בנה הבכור, אימה של שירה לוחצת עליה להתחתן עם בעלה האלמן של האחות, המבוגר ממנה בכמה שנים טובות. שירה רוצה לחוות אהבה אמיתית ולחוות את התחושה שבן זוגה המיועד הוא זה שנכון עבורה ולא בהכרח עבור משפחתה. המשחק טוב, הסיפור מעניין אבל עדיין היה חסר לי אלמנט נוסף שיכניס עוד טיפה פלפל ויטלטל עוד יותר.
שם: .MOR Rגיל: 1411/10/2017 02:16:13
7/10אייקון ציון
סרט חשוב וסוחף !!! השחקנים נהדרים, הצילום נפלא, הפס-קול מעולה, העריכה מצויינת והדיאלוגים עמוקים והדוקים אבל התסריט והעלילה בסך הכל די צפויים, לא תמיד הכי מעניינים, ועוד טיפה של קלילות הייתה מוסיפה לו לא מעט. בקיצור, אפשר לראות !!!
קישורים
חץ למלא את החלל (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט