האחות של אחותך ביקורת סרט

Your Sister's Sister Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "האחות של אחותך":
"שחקנים מופלאים, דיאלוגים שנונים ונופים מרהיבים יוצרים סרט קסום"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Your Sister's Sister
משחק מארק דפלאס, אמילי בלאנט, רוזמרי דוויט במאי/ת לין שלטון  
דרמה
ביקורת סרט להאחות של אחותך מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"צנוע ומקסים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
4.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע44.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די22.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות33.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לין שלטון היא אחת הקולנועניות העצמאיות המוכשרות הפועלות כיום בארה"ב ועל אף ש"האחות של אחותך" הוא סרטה השלישי במספר, באופן מפתיע הוא הראשון שמגיע לבתי הקולנוע בישראל. אולי כבר נתקלתם בה בעבר כי היא ביימה פרקים בסדרות "Mad Men" וגם ב “New Girl”. היא גם שחקנית והיא משתתפת אך ורק בסרטים עצמאיים כמו Safety Not Guaranteed שהוקרן בפסטיבל אייקוןTLV בסוכות או Waxie Moon in Fallen Jewel שהוקרן בפסטיבל TLVFest ביוני 2012. מה שמאפיין את הסרטים הנ"ל הוא שכולם מצולמים בסיאטל וסביבתה, עיר מגוריה של היוצרת.סרטיה של שלטון משתייכים לז'אנר סרטי ה- Mumblecore הנחשב לתת ז'אנר בעולם הסרטים העצמאיים האמריקאים. אלו סרטים בדרך כלל נטולי תקציב שמתרכזים בעיקר בטקסטים שנונים ודלות בלוקיישנים. "האחות של אחותך" הוא בהחלט סרט מסוג זה. מרביתו מצולם בבית נופש על שפת אגם אי שם מחוץ לסיאטל, יש בו רק שלושה שחקנים ראשיים ומרבית הסרט מורכב משיחות שביניהם יש צילומי נוף עוצרי נשימה. למרות החשש שהסרט יהיה פטפטני ומייגע, ההפך הוא הנכון. מדובר בסרט שאולי צנוע בשל תקציבו הנמוך - $125,000 - אבל הוא טוב יותר ממרבית הדרמות שמגיעות מהוליווד שעולות עשרות מיליוני דולרים. חוץ מזה, הסרט הכניס רק בקופות בארה"ב מעל למיליון וחצי דולר כלומר הוא בהחלט סיפק את הסחורה גם מבחינה כלכלית.
אמלי בלאנט הבריטית (לופר) מגלמת את אייריס הקשורה לעולם האופנה בסיאטל. היא שולחת את ג'ק, אחיו הבכור של בן זוגה לשעבר שנפטר בתאונה טראגית לנוח ולמלא מצברים בבית הנופש המשפחתי של אביה. ג'ק מקווה לבלות לבד את השבוע הקרוב אך מגלה שאנה, אחותה הבכורה של אייריס הגיעה גם היא לבית הנופש כדי להתאושש מפרידה אחרי שבע שנים של מערכת יחסים עם בת זוגה. לילה אחד של טקילה, בדידות, חרמנות ועוד כמה סיבות שלא נפרט כאן, והשניים מוצאים את עצמם במיטה. בבוקר אייריס מפתיעה את ג'ק ואנה כאשר היא מגיעה לביקור. לאט לאט סודות שונים נחשפים, רגשות עולים מעל לפני השטח ו"האחות של אחותך" הופך למעדן קולנועי המורכב ממשחק משובח וטקסטים נפלאים.שלטון במאית חכמה. היא יודעת איך להימלט ממלכודות הקיטש שהסרט היה יכול ליפול לתוכן. כאשר לא צריך להראות שיחה היא בורחת אל הנופים. לפעמים עדיף שלא ידברו והיא צודקת לחלוטין. ג'ק בגילומו של מרק דופלס, כוכב סרטי ה Mumblecore, מגלם דמות לא יציבה של גבר שרמנטי שנמצא על סף התמוטטות עצבים ובמקביל עדיין יש לו קסם רב שמספיק לכבוש את הקהל. רוזמרי דה-ויט המגלמת את אנה מוכרת לקהל הישראלי מתפקידה בסדרה Mad Men אבל הפריצה הגדולה שלה היתה בסרטו של ג'ונתן דמי "רייצ'ל מתחתנת" הנפלא בו היא גילמה את רייצ'ל. אמלי בלאנט המוכרת מבין השלושה כבר נחשבת לכוכבת קולנוע ומלבד השתתפותה בסרט "לופר" היא גלמה את המלכה ויקטוריה בסרט "ויקטוריה הצעירה" והשתתפה ב"לדוג סלמון בתימן" ו"נגד כל הסיכויים".
"האחות של אחותך" הוא דרמה צנועה ומקסימה שמספקת בידור איכותי ובוגר לאנשים שרוצים לראות סרט מבדר שהוא קצת אחר. הוא סרט לנשים שרוצות לראות סרט של יוצרת בעלת שפה קולנועית ייחודית שהצליחה לשמור על הייחוד שלה ועדיין להשיג עבודה בתעשיית הקולנוע האמריקאית. יש בו גם שחקנים מוכשרים ולכן הוא מסוג הסרטים הקטנים שמומלץ אבל ממש מומלץ לראות דווקא על המסך הגדול, גם כי הם מספקים חוויה כייפית ואיכותית בו זמנית אבל גם כדי שהמפיצים ימשיכו להביא את אותם סרטים קטנים וקסומים לבתי הקולנוע בארץ ולא רק את שוברי הקופות ההוליוודיים.
האחות של אחותך - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שרוןגיל: 3027/12/2012 22:16:37
10/10אייקון ציון
מקסים. אינדי קטן, שווה מתחכם וחכם. זה בטח לא כ"כ קשור אבל זה הזכיר לי קצת את הנושא ההלכתי של ייבום (למרות שכמובן אין שום קשר) לא ברור לי למה שפטו את הסרט הזה בחומרה כזו - אני נהניתי מאוד.
שם: הפיראט האדוםגיל: 3822/11/2012 13:40:11
1/10אייקון ציון
סרט גרוע, קרעי סיפורים שלא קשורים לכלום, למשל טרחו להשקיע זמו וסיפור לעובדה שיש שחקנית בריטית לאחות אמריקאית - היה עדיף פשוט להתעלם (כמו שהיתי צריך לעשות לסרט זה). נראה כמו ניסיון ממש לא טוב של סטודנט לקולנוע להצליח בסרט ראשון, גרוע אפילו לסרטי סטודנטים. ועוד לא הזכרתי את אמילי בלאנט שמתחילה לעלות על כל ה..., יותר מדי סרטים איתה. אולי בלעדיה הסרט היה יכול להיות סביר ?! אל תבזבזו את הזמן, אפילו לא בבית, עדיך אפילו לעשות מנוי לכבלים
שם: Danaגיל: 2821/11/2012 19:40:27
1/10אייקון ציון
הסרט אינו מושקע כלל ומאוד משעמם!!
קישורים
חץ האחות של אחותך (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט